Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Hon har onekligen problem med tidslinjen. Det ser ut som den påhittade slöjryckningen som låg till grund för hijabuppropet. Eller "misshandeln" av Kawesa. Eller den rasistiske brandmannen från Boden. Eller något av alla andra påhittade angrepp.
Japp. Jag har för övrigt också svårt att föreställa mig ett scenario där Bilan blir grovt misshandlad, sparkad och stampad på (hennes uppgifter)
samtidigt som gärningsmannen förklarar att han gör detta på grund av en
specifik artikel hon skrev.
Jag kan dock tänka mig att hon skulle kunna bli påhoppad spontant av någon nasse som kände igen henne och skrek diverse elaka ord. Men att han skulle samtidigt förklara att han gör detta på grund av en specifik artikel hon skrivit känns inte alls realistiskt.
Sen blir det bara ännu mer konstigt när hon säger att artikeln skrevs "för länge sen" trots att den publicerades efter den påstådda misshandeln ska ha skett. Det enda som kan förklara saken är att Aftonbladet antingen länkat fel artikel eller att Aftonbladet/Bilan ljuger om när misshandeln skedde.
Annars ljuger hon om gärningsmannens uttalande. Han nämnde ingen artikel - det var hon som la till detaljen i efterhand för att ge artikeln lite mer uppmärksamhet och betydelse.
Sen är det konstigt att det saknas vittnen. Finns det ingen i Bilans närhet som kan bekräfta händelsen? Ingen som såg något på sociala medier under sommaren 2023?
Varför finns inga bilder på hennes blåmärken som hon ska ha fått? Det är väl det första man skulle göra som opinionsbildare som precis blivit misshandlad grovt för sina åsikter?
Att hon istället är knäpptyst fram tills oktober och postar på Facebook ca en månad efter hennes artikel publiceras att hon blev misshandlad för den tidigare, är lite misstänksamt minst sagt.
Men jag kan ha fel. Om någon i tråden har bevis för motsatsen hoppas jag det kommer fram här. Tills dess litar jag inte på att hennes uppgifter stämmer.