2024-01-23, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Ja, det också en synvinkel. Att hon blev misshandlad av släkten för att hon "blivit för vit". Det hade ju varit höjdpunkten.
Nja ser du den vita muslimen - hon bor inte hemma med sin familj från - Ja så långt härifrån.
Men såklart vit ska hon vara.
Citera
2024-01-23, 17:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tanken är även om denna Bilan Osman har några bröder ????
Man vet ju hur muslimerna är menar jag.

Citat:
Hon är ju somalier. Så hon har säkert en drös med sådana.

Citat:
Ja precis , säkert fått stryk i hemmet - är min gissning.

Hedersvåld alltså - det finns några bilder på henne utan slöja ..

Citat:
Ja, det också en synvinkel. Att hon blev misshandlad av släkten för att hon "blivit för vit". Det hade ju varit höjdpunkten.

Fan, denna retard-utväxling av kommentarer är ju fullständigt underbar. Hur fake news uppkommer, när man lever i sin bubbla
Citera
2024-01-23, 17:35
Medlem
Barentss avatar
Mycket högt straffvärde i Vänster-Sverige för rasistdåd, och att polisen inte gjorde något visar hur falsk anmälan är.
Citera
2024-01-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ja precis , säkert fått stryk i hemmet - är min gissning.

Hedersvåld alltså - det finns några bilder på henne utan slöja ..
Garanterat hedersvåld o skyller på rasister. Skadestånd sugen
Citera
2024-01-23, 17:58
Medlem
Är det inte många som blandar ihop vad Bilan Osman säger om händelsen, och vad ledarskribenten på Aftonbladet skriver?
Citera
2024-01-23, 18:23
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Hon har onekligen problem med tidslinjen. Det ser ut som den påhittade slöjryckningen som låg till grund för hijabuppropet. Eller "misshandeln" av Kawesa. Eller den rasistiske brandmannen från Boden. Eller något av alla andra påhittade angrepp.

Japp. Jag har för övrigt också svårt att föreställa mig ett scenario där Bilan blir grovt misshandlad, sparkad och stampad på (hennes uppgifter) samtidigt som gärningsmannen förklarar att han gör detta på grund av en specifik artikel hon skrev.

Jag kan dock tänka mig att hon skulle kunna bli påhoppad spontant av någon nasse som kände igen henne och skrek diverse elaka ord. Men att han skulle samtidigt förklara att han gör detta på grund av en specifik artikel hon skrivit känns inte alls realistiskt.

Sen blir det bara ännu mer konstigt när hon säger att artikeln skrevs "för länge sen" trots att den publicerades efter den påstådda misshandeln ska ha skett. Det enda som kan förklara saken är att Aftonbladet antingen länkat fel artikel eller att Aftonbladet/Bilan ljuger om när misshandeln skedde.

Annars ljuger hon om gärningsmannens uttalande. Han nämnde ingen artikel - det var hon som la till detaljen i efterhand för att ge artikeln lite mer uppmärksamhet och betydelse.

Sen är det konstigt att det saknas vittnen. Finns det ingen i Bilans närhet som kan bekräfta händelsen? Ingen som såg något på sociala medier under sommaren 2023?

Varför finns inga bilder på hennes blåmärken som hon ska ha fått? Det är väl det första man skulle göra som opinionsbildare som precis blivit misshandlad grovt för sina åsikter?

Att hon istället är knäpptyst fram tills oktober och postar på Facebook ca en månad efter hennes artikel publiceras att hon blev misshandlad för den tidigare, är lite misstänksamt minst sagt.

Men jag kan ha fel. Om någon i tråden har bevis för motsatsen hoppas jag det kommer fram här. Tills dess litar jag inte på att hennes uppgifter stämmer.
Citera
2024-01-23, 18:25
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Är det inte många som blandar ihop vad Bilan Osman säger om händelsen, och vad ledarskribenten på Aftonbladet skriver?

Hon postade på Facebook i oktober att hon blev misshandlad "för ett tag sen"

Aftonbladet påstår mer specifikt att hon blev misshandlad i somras.

Att hon blev misshandlad "i somras" samtidigt som hon påstår att gärningsmannen ska ha förklarat att han gjorde det på grund av en artikel hon publicerade den 18:e augusti känns väldigt konstigt.

Så någonting här stämmer inte.
Citera
2024-01-23, 18:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Hon postade på Facebook i oktober att hon blev misshandlad "för ett tag sen"

Aftonbladet påstår mer specifikt att hon blev misshandlad i somras.

Att hon blev misshandlad "i somras" samtidigt som hon påstår att gärningsmannen ska ha förklarat att han gjorde det på grund av en artikel hon publicerade den 18:e augusti känns väldigt konstigt.

Så någonting här stämmer inte.

Är det så? Det är väl troligt att artikeln var rätt färsk, och de flesta skulle nog kalla 3:e veckan i augusti för sommar. Eller är det höst för dig?

Och 3:e veckan i augusti är "ett tag sedan" när man kommit till oktober. Exakt vad är det som inte stämmer med detta?
Citera
2024-01-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Japp. Jag har för övrigt också svårt att föreställa mig ett scenario där Bilan blir grovt misshandlad, sparkad och stampad på (hennes uppgifter) samtidigt som gärningsmannen förklarar att han gör detta på grund av en specifik artikel hon skrev.

Jag kan dock tänka mig att hon skulle kunna bli påhoppad spontant av någon nasse som kände igen henne och skrek diverse elaka ord. Men att han skulle samtidigt förklara att han gör detta på grund av en specifik artikel hon skrivit känns inte alls realistiskt.

Sen blir det bara ännu mer konstigt när hon säger att artikeln skrevs "för länge sen" trots att den publicerades efter den påstådda misshandeln ska ha skett. Det enda som kan förklara saken är att Aftonbladet antingen länkat fel artikel eller att Aftonbladet/Bilan ljuger om när misshandeln skedde.

Annars ljuger hon om gärningsmannens uttalande. Han nämnde ingen artikel - det var hon som la till detaljen i efterhand för att ge artikeln lite mer uppmärksamhet och betydelse.

Sen är det konstigt att det saknas vittnen. Finns det ingen i Bilans närhet som kan bekräfta händelsen? Ingen som såg något på sociala medier under sommaren 2023?

Varför finns inga bilder på hennes blåmärken som hon ska ha fått? Det är väl det första man skulle göra som opinionsbildare som precis blivit misshandlad grovt för sina åsikter?

Att hon istället är knäpptyst fram tills oktober och postar på Facebook ca en månad efter hennes artikel publiceras att hon blev misshandlad för den tidigare, är lite misstänksamt minst sagt.

Men jag kan ha fel. Om någon i tråden har bevis för motsatsen hoppas jag det kommer fram här. Tills dess litar jag inte på att hennes uppgifter stämmer.

Alla vid sunda vätskor instämmer med ovanstående. Men somalin Duckadream har gått ut med att hon känner nån som känner nån som känner brottsoffret i fråga så hon kommer att posta ”bevis” (polisanmälan) på att det fanns vittnen till händelsen.
Vad som nu hände.
Citera
2024-01-23, 18:37
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Är det så? Det är väl troligt att artikeln var rätt färsk, och de flesta skulle nog kalla 3:e veckan i augusti för sommar. Eller är det höst för dig?

Och 3:e veckan i augusti är "ett tag sedan" när man kommit till oktober. Exakt vad är det som inte stämmer med detta?

Okej, men hon måste ha blivit misshandlad efter 18:e augusti. Om du vill räkna det som "i somras" så förstår jag ändå inte varför hon säger detta i oktober:

"han skrek samtidigt: att en text jag skrev för länge sen om Sydafrika innebär att jag hatar vita. Och att han hatar mig på grund av det"

https://pbs.twimg.com/media/F7p2laAW4AAZSVM?format=jpg&name=large

För övrigt så har jag aldrig hört talas om en misshandel där man stampar på någon av "ilska jag aldrig mött på förut" samtidigt som man hinner förklara detaljer om en specifik artikel.
Senast redigerad av stayboosted 2024-01-23 kl. 18:38. Anledning: formulering
Citera
2024-01-23, 18:38
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det har hänt och det finns vittnen enligt polisanmälan, men det ledde inte någonstans ändå då GM inte har hittats.

Varför skulle hon ljuga om något sådant? Hon är en offentlig person. Det är som att säga att ingen kommer att tro på din syster eller mamma om de blir våldtagna. Tänk dig för innan du skriver.

Varför ljög Jussie Smollett, varför ljögs det om slöjmisshandeln 2013, varför ljög DN ihop en rasistattack i Bodens brandstation?
Senast redigerad av CyberIngmar 2024-01-23 kl. 18:47.
Citera
2024-01-23, 18:50
Medlem
Slackoffs avatar
Det gäller att pumpa ut den här "misshandeln" så att man glömmer Bilans katastrofala försvar av Ibn Rushd och muslimska brödraskapets verksamhet i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in