2024-01-23, 17:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
När jag lyssnar på Albin Ekdals intervju i DIF-podden så slås jag hur mycket jag känner igen mig i honom. Han och jag pratar och resonerar på samma sätt. Den igenkänningsfaktorn kan vara lite lurig, man kan invaggas in i ett falska förhoppningar om en person som liknar en själv
Tror jag inte ett skit på. IRL tror jag du är mer lik Needs.more.Brandy än Albin Ekdal.
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Hahaha ja det var verkligen inte lyckat, när jag hörde han var klar för AIK så jublade jag o tackade för att Malmö inte gick i fällan o tog tillbaka honom.
Var själv försiktigt positivt efter att ha sett och läst lite intervjuer med honom men det är bara å konstatera med facit i hand att det blev ett stort misslyckande och Manuels jobb är sorgligt att beskåda.
2024-01-23, 18:21
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det var då själva djävulen...

Gällande våran "vadslagning" där jag hävdade att Bergvall på sin höjd kommer nå en karriär motsvarande Tibblings så har jag inte fel bara för att Barcelona eller Frankfurt skulle betala dyra pengar för honom. Som vi snackade om får vi se det över en längre period.

Jag är tämligen säker på att Bergvall är en "memestock" som för tillfället är pumpad till bisarra nivåer. Säljer ni inte nu i vinter lär han rasa i värde. Precis som Kusi-Asare i AIK.
Är någon lite avis för att en 16-åring som inte ens får spela mot skitgängen i allsvenskan står i högre kurs än de påstådda supertalangerna Dahbo och Sonko måntro?
2024-01-23, 19:12
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Är någon lite avis för att en 16-åring som inte ens får spela mot skitgängen i allsvenskan står i högre kurs än de påstådda supertalangerna Dahbo och Sonko måntro?
Klart som fan jag är avundsjuk på Bergvalls och Kusi-Asares övervärderingar. Sonkos och Dahbos kapacitet är otroligt mycket högre och med samma övervärdering skulle väl dom ligga på 200-300 milj kr någonstans. Men nu bor dom ju inte i Sthlm så media hajpar ju inte upp dom på samma sätt..
2024-01-23, 19:30
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Klart som fan jag är avundsjuk på Bergvalls och Kusi-Asares övervärderingar. Sonkos och Dahbos kapacitet är otroligt mycket högre och med samma övervärdering skulle väl dom ligga på 200-300 milj kr någonstans. Men nu bor dom ju inte i Sthlm så media hajpar ju inte upp dom på samma sätt..
Tydligen jagad av Liverpool och Barcelona. Men istället håller han ner huvudet och grindar i det tysta på Hisingen, vilket proffs.

Men tillbaka till ämnet. Båda grabbarna är ju ett respektive två år äldre än Hufvudstadsgrabbarna och därför är 7+4 mindre imponerande än att vara lång och måla mot 15-åringar. Så funkar fotbollen tydligen. PK Häcken måste sätta ner foten och kräva betalt, annars kommer rekordövergången fortsätta vara i nivå med AAA och en stabbig Mackan Danielson till Kina.
2024-01-23, 19:39
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Tydligen jagad av Liverpool och Barcelona. Men istället håller han ner huvudet och grindar i det tysta på Hisingen, vilket proffs.

Men tillbaka till ämnet. Båda grabbarna är ju ett respektive två år äldre än Hufvudstadsgrabbarna och därför är 7+4 mindre imponerande än att vara lång och måla mot 15-åringar. Så funkar fotbollen tydligen. PK Häcken måste sätta ner foten och kräva betalt, annars kommer rekordövergången fortsätta vara i nivå med AAA och en stabbig Mackan Danielson till Kina.
Nja. Dahbo är 4 månader äldre än Bergvall och var otroligt mycket bättre 2023. Inte bara sett till poäng eller poäng/spelad minut. Jag är mer intresserad av hans överlägsna teknik och speluppfattning och det faktum att han är snabbare och modigare i sitt passningsspel. Att han dessutom är vänsterfotad gör ju inte saken sämre....

Sonko är 12 månader äldre Bergvall och utvecklades under hösten till en poängmaskin. Förutom poäng i allsvenskan gjorde han mål och assist i kvalet till Champions League och han gjorde även mål i Europa Leagues gruppspel. Poängspelare är i regel dyrare, så är det bara.

Kusi-Asare är endast dyr för att utländska klubbar gång på gång går på hajpen om att AIK fått fram "nästa Isak". Och köpande klubbar ser ut som rövhjärnor gång på gång.

Hursomhelst är jag tämligen säker på att denna killen kommer vara allsvenskans bäste spelare 2024, han är en perfekt mix av Anders Svensson och Fredrik Ljungberg.
https://www.youtube.com/watch?v=77vNdw6B-Tw
Senast redigerad av trazkei 2024-01-23 kl. 19:48.
2024-01-23, 20:00
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Nja. Dahbo är 4 månader äldre än Bergvall och var otroligt mycket bättre 2023. Inte bara sett till poäng eller poäng/spelad minut. Jag är mer intresserad av hans överlägsna teknik och speluppfattning och det faktum att han är snabbare och modigare i sitt passningsspel. Att han dessutom är vänsterfotad gör ju inte saken sämre....

Sonko är 12 månader äldre Bergvall och utvecklades under hösten till en poängmaskin. Förutom poäng i allsvenskan gjorde han mål och assist i kvalet till Champions League och han gjorde även mål i Europa Leagues gruppspel. Poängspelare är i regel dyrare, så är det bara.

Kusi-Asare är endast dyr för att utländska klubbar gång på gång går på hajpen om att AIK fått fram "nästa Isak". Och köpande klubbar ser ut som rövhjärnor gång på gång.

Hursomhelst är jag tämligen säker på att denna killen kommer vara allsvenskans bäste spelare 2024, han är en perfekt mix av Anders Svensson och Fredrik Ljungberg.
https://www.youtube.com/watch?v=77vNdw6B-Tw

In och skriv i allsvenskan tråden för bövelen!
2024-01-23, 20:02
Medlem
ardagulers avatar
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=q-alq65rnDg
Mitt exempel på spelare motbevisar ju det fetade lite , men jaja det var olika situationer såklart.

Onekligen två bra unga spelare. Men Bergvall har ju medvind iom att alla medierna har haussat honom, Jonah är påväg dit. Stackars Hisingsgrabbarna har ju bara Trazke. Men vi får väl se hur mycket de går för och när. Hört om en viss Dembe också, som tydligen får fortkörningsböter när han tar maxlöpningar.

Angående Jonah så är han ju ett spännande paket; styrka, storlek, snabbhet, teknik osv. Sägs det iaf. Men bara tanken på vad han kan bli får ju sportchefer att börja dregla. Det finns ju otaliga Sonkos och Dahbos och även Bergvalls i de olika storklubbarnas akademier, men Jonahs växer inte på träd. De flesta andra killar i hans size är väl slips eller mittback. Eller spelar volleyboll typ. Såklart noll garanti till att han lever upp till det dock.
2024-01-23, 20:03
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror jag inte ett skit på. IRL tror jag du är mer lik Needs.more.Brandy än Albin Ekdal

tack för kvällens skratt!
2024-01-23, 20:04
Medlem
eternussermos avatar
Keita lämnar Solna, kontraktet bryts.

https://www.aftonbladet.se/a/8Jgzyw
2024-01-23, 20:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
In och skriv i allsvenskan tråden för bövelen!

Säg inte vad jag skall göra! Du är inte min riktiga mamma!

Citat:
Mitt exempel på spelare motbevisar ju det fetade lite , men jaja det var olika situationer såklart.

Onekligen två bra unga spelare. Men Bergvall har ju medvind iom att alla medierna har haussat honom, Jonah är påväg dit. Stackars Hisingsgrabbarna har ju bara Trazke. Men vi får väl se hur mycket de går för och när. Hört om en viss Dembe också, som tydligen får fortkörningsböter när han tar maxlöpningar.

Angående Jonah så är han ju ett spännande paket; styrka, storlek, snabbhet, teknik osv. Sägs det iaf. Men bara tanken på vad han kan bli får ju sportchefer att börja dregla. Det finns ju otaliga Sonkos och Dahbos och även Bergvalls i de olika storklubbarnas akademier, men Jonahs växer inte på träd. De flesta andra killar i hans size är väl slips eller mittback. Eller spelar volleyboll typ. Såklart noll garanti till att han lever upp till det dock.

Näe. Det ger snarare mer tyngd till mitt påstående om att t ex Bergvall är övervärderad.

Vad gäller Dembe så finns det ju en anledning till varför han kallas Den krälande Ugandiern... Lär bli en obehaglig överraskning för många motståndare i år.

Gällande Jonah har jag egentligen sett alldeles för lite för att ha en riktig uppfattning. Såg bara ett inhopp på Bravida där han var helt menlös och såg ut som vilken junis som helst. Därför antar jag att det är samma modus operandi som vanligt från AIK när dom lyfter fram unga killar och hoppas att utländska klubbar tror det är nye Isak.
Senast redigerad av trazkei 2024-01-23 kl. 20:13.
2024-01-23, 20:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Keita lämnar Solna, kontraktet bryts.

https://www.aftonbladet.se/a/8Jgzyw
Fischer, Durmaz & Keita. Återigen kan man kritisera Manuels värvningar och ja det är tjatigt men fanemig befogat. Men vem fan vet om Dabo kanske blir årets succe...?
2024-01-23, 20:32
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Säg inte vad jag skall göra! Du är inte min riktiga mamma!

Näe. Det ger snarare mer tyngd till mitt påstående om att t ex Bergvall är övervärderad.

Vad gäller Dembe så finns det ju en anledning till varför han kallas Den krälande Ugandiern... Lär bli en obehaglig överraskning för många motståndare i år.

Gällande Jonah har jag egentligen sett alldeles för lite för att ha en riktig uppfattning. Såg bara ett inhopp på Bravida där han var helt menlös och såg ut som vilken junis som helst. Därför antar jag att det är samma modus operandi som vanligt från AIK när dom lyfter fram unga killar och hoppas att utländska klubbar tror det är nye Isak.
Allt kommer visa sig till slut. Hittar ingen förutom du som kallar honom för det. Men det kanske blir ett starkt varumärke om han gör några kassar. Han ämnar ju tydligen att vinna skytteligan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in