2024-01-22, 19:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hur många matcher har Albin i Serie A?

329 på 15-16 år.
2024-01-22, 20:01
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du menar Serie B och bottenlag i Serie A
Bärande spelare i landslaget.

Borde hålla för Allsvenskan.
2024-01-22, 20:05
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Håller mig fortsatt extremt skeptisk till ”trazkei” men önskar naturligtvis inget annat än att ha helt fel i saken.

Gällande andra stycket så är alla tre spelare Djurgårdare, om än inte djurgårdsprodukter. Kan bara tala för mig själv men jag ser iaf fram emot att följa Lucas utveckling utanför laget… inte bara pga detta men absolut påverkat av det.

OnT (mer iaf) så försonades en Malmöit och en Djurgårdare på vårt forum i att det bästa vore om Lucas gick till Frankfurt (som du framfört) för att bilda det nya Schwarz/Thern. Efter något år eller så sedan säljas i ett paketpris till marängerna för 2 miljarder. Fin tanke ändå i all hets som annars konstant råder.

Och @trazke(?)… har jag fel så kan vi redan börja fila på det där bettet mellan vem som är den största talangen i Dahbo vs Bergvall
Det var då själva djävulen...

Gällande våran "vadslagning" där jag hävdade att Bergvall på sin höjd kommer nå en karriär motsvarande Tibblings så har jag inte fel bara för att Barcelona eller Frankfurt skulle betala dyra pengar för honom. Som vi snackade om får vi se det över en längre period.

Jag är tämligen säker på att Bergvall är en "memestock" som för tillfället är pumpad till bisarra nivåer. Säljer ni inte nu i vinter lär han rasa i värde. Precis som Kusi-Asare i AIK.
Senast redigerad av trazkei 2024-01-22 kl. 20:08.
2024-01-22, 20:08
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det var då själva djävulen...

Gällande våran "vadslagning" där jag hävdade att Bergvall på sin höjd kommer nå en karriär av Tibblings höjd så har jag inte fel bara för att Barcelona eller Frankfurt skulle betala dyra pengar för honom. Som vi snackade om får vi se det över en längre period.

Jag är tämligen säker på att Bergvall är en "memestock" som för tillfället är pumpad till bisarra nivåer. Säljer ni inte nu i vinter lär han rasa i värde. Precis som Kusi-Asare i AIK.

Ge mig svar på den enda fråga du och jag någonsin pm:at om så låter jag dig vinna vadet innan det ens har upprättats. Du väljer signatur.
2024-01-22, 20:21
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Känns ju inte som en supervärvning direkt...? Några år i Udinese och sedan gå ner sig och till Turkiet för att nu värva ner ordentligt..

Inte för att vara den som är den men Stryger slår högre än glasliraren Albin. Jag ger snubben max 5 matcher på er hårda betong och sedan kanske vi får se några inhopp resten av säsongen när han rehabiliterat färdigt.

Stryger-Jansson-Cornelius-Busanello skojar man inte bort.

Citat:
Tack tack. Och grattis till han Stryger. Hoppas han är bra för ni lär behöva växla upp nu när vi snart börjar spänna musklerna.

Tack! Det ser jag fram emot, stockholmsklubbarnas värvningar skrämmer inte hittills och John "2024 då jävlar" Guidetti's kramp som han ådrog sig i omgång 8 i 2023's upplaga har han nog inte återhämtat sig ifrån än. Med andra ord: Vi behöver nån konkurrent för lite spänning i årets Allsvenskan.
2024-01-22, 20:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Inte för att vara den som är den men Stryger slår högre än glasliraren Albin. Jag ger snubben max 5 matcher på er hårda betong och sedan kanske vi får se några inhopp resten av säsongen när han rehabiliterat färdigt.

Stryger-Jansson-Cornelius-Busanello skojar man inte bort.

Tycker ingen av dom skriker "WOW"..! Vi får se om han klarar av konstgräs eller inte.

Spelar ingen roll vad MFF har för lag eller vad Djurgården har för lag, tre poäng tar ni aldrig mot oss oavsett
2024-01-22, 20:34
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja det blev ett av våra större fiaskon i Jimmy Durmaz men glädjande att vi skeppar dödkött och då vet man vad han mena med sin tweet: https://twitter.com/JimmyDurmaz21/status/1747642218079261109

Tack för absolut ingenting.

Den här intervjun med Manuel Lindberg för nästan prick ett år sedan är fanemig tragikomisk:
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/manuel-lindberg-svarar-pa-bahouis-kritik-/

Tyvärr för er del har ni nog inte sett det största fiaskot än. Guidetti lovade att han skulle komma tillbaka 2024 i toppform som jag förstod det. De där 15 miljonerna ni la + lön känns extremt dyrköpt...

Citat:
Ursprungligen postat av London
Håller mig fortsatt extremt skeptisk till ”trazkei” men önskar naturligtvis inget annat än att ha helt fel i saken.

Gällande andra stycket så är alla tre spelare Djurgårdare, om än inte djurgårdsprodukter. Kan bara tala för mig själv men jag ser iaf fram emot att följa Lucas utveckling utanför laget… inte bara pga detta men absolut påverkat av det.

OnT (mer iaf) så försonades en Malmöit och en Djurgårdare på vårt forum i att det bästa vore om Lucas gick till Frankfurt (som du framfört) för att bilda det nya Schwarz/Thern. Efter något år eller så sedan säljas i ett paketpris till marängerna för 2 miljarder. Fin tanke ändå i all hets som annars konstant råder.

Och @trazke(?)… har jag fel så kan vi redan börja fila på det där bettet mellan vem som är den största talangen i Dahbo vs Bergvall

Det är han. Han skulle omöjligen kunna svara på frågan annars.

Mitt i all hets hoppas jag såklart också att ni får fina pengar för Bergvall, för er blir det såklart också extra kul att följa hans fortsatta resa och utveckling. Har svårt att DIFare i allmänhet bara bryr sig om det ekonomiska och skönt att du bekräftade det också.

Vore sjukt häftigt att se två av Sveriges största talanger just nu i samma stora klubb som Frankfurt. Tror det skulle vara det bästa för Bergvall rent utvecklingsmässigt. Frankfurt är experter på att utveckla sina spelare.

Nu ikväll kommer dock uppgifter (F.Romano) om att Bergvall och Barcelona är rätt så nära en överenskommelse och att Barcelona vill lägga in en stöt under veckan för att slutföra affären framför andra klubbar. Tyvärr tror jag inte det är rätt väg. Barcelona känns som en riktigt oseriös klubb nuförtiden.
2024-01-22, 20:58
Medlem
Londons avatar
Citat:
Tyvärr för er del har ni nog inte sett det största fiaskot än. Guidetti lovade att han skulle komma tillbaka 2024 i toppform som jag förstod det. De där 15 miljonerna ni la + lön känns extremt dyrköpt...

Det är han. Han skulle omöjligen kunna svara på frågan annars.

Mitt i all hets hoppas jag såklart också att ni får fina pengar för Bergvall, för er blir det såklart också extra kul att följa hans fortsatta resa och utveckling. Har svårt att DIFare i allmänhet bara bryr sig om det ekonomiska och skönt att du bekräftade det också.

Vore sjukt häftigt att se två av Sveriges största talanger just nu i samma stora klubb som Frankfurt. Tror det skulle vara det bästa för Bergvall rent utvecklingsmässigt. Frankfurt är experter på att utveckla sina spelare.

Nu ikväll kommer dock uppgifter (F.Romano) om att Bergvall och Barcelona är rätt så nära en överenskommelse och att Barcelona vill lägga in en stöt under veckan för att slutföra affären framför andra klubbar. Tyvärr tror jag inte det är rätt väg. Barcelona känns som en riktigt oseriös klubb nuförtiden.

Jag hoppas du har rätt men då kan han även redogöra för vad vi har skrivit om.

Fint! Hade ultimat hoppats att ”storklubbarnas intresse” och Bergvalls position jämte det orealiserade öververvärdet på Hugo hade kunnat få Eintracht att buda upp ett par mill EUR extra. Tar hellre 9 från dem dock än 12 från Barca (ifall det hade varit caset) alla dagar veckan. Det är nu Lucas behöver rådgivare men tyvärr pekar väl allt mer och mer emot att Barca är huvudspåret. Vansinne enligt mig men om så blir fallet så får jag gå all bajen och bara se uppsida i valet
2024-01-22, 21:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Japp som det ser ut just nu är Guidetti en större flopp än både Kåmark & Majstorovic fast i teorin så har John chansen att kunna vända detta men chansen känns lite som en snöboll i helvetet.. Viljan tror jag finns där men förmågan och skadorna är väl lite av ett problem.

Stefanelli spekulerades i om han var tidernas flopp efter sin första sejour men efter sin andra kunde man tveklöst lägga ifrån sig det snacket.

Durmaz? Ja.. Vill man ens veta vad vi la för hans signatur?
2024-01-22, 22:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Tack tack. Och grattis till han Stryger. Hoppas han är bra för ni lär behöva växla upp nu när vi snart börjar spänna musklerna.

Tack Tack.

Och dig kan man gratulera ännu mer som slipper dyre sopan Durmaz!

Dessutom verkar ni vilja ge Djurgården en match om att dra in mest pengar på Nigeriabrev. Får ni typ 50 milj kr för Jones Kusi-Asare bara för att han slagit en passning i allsvenskan är det nästan lika sjukt som om DIF får +100 milj kr för Bergvall.

Ja fyfan vill inte ens tänka på hur mkt Durmaz kostat oss. Helt otroligt att han förhandlar med en klubb i Turkiet.

Han borde inte ens få ett kontrakt med Syrianska.
2024-01-22, 22:22
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Japp som det ser ut just nu är Guidetti en större flopp än både Kåmark & Majstorovic fast i teorin så har John chansen att kunna vända detta men chansen känns lite som en snöboll i helvetet.. Viljan tror jag finns där men förmågan och skadorna är väl lite av ett problem.

Stefanelli spekulerades i om han var tidernas flopp efter sin första sejour men efter sin andra kunde man tveklöst lägga ifrån sig det snacket.

Durmaz? Ja.. Vill man ens veta vad vi la för hans signatur?
När jag lyssnar på Albin Ekdals intervju i DIF-podden så slås jag hur mycket jag känner igen mig i honom. Han och jag pratar och resonerar på samma sätt. Den igenkänningsfaktorn kan vara lite lurig, man kan invaggas in i ett falska förhoppningar om en person som liknar en själv.

Tror du samma sak gäller er och Guidetti?

Era supportrar pratar, beter sig och klär sig på samma sätt som honom. Kanske därför ni gick på den nitlotten.
2024-01-22, 23:05
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
När jag lyssnar på Albin Ekdals intervju i DIF-podden så slås jag hur mycket jag känner igen mig i honom. Han och jag pratar och resonerar på samma sätt. Den igenkänningsfaktorn kan vara lite lurig, man kan invaggas in i ett falska förhoppningar om en person som liknar en själv.

Tror du samma sak gäller er och Guidetti?

Era supportrar pratar, beter sig och klär sig på samma sätt som honom. Kanske därför ni gick på den nitlotten.

Fast Ekdal är åtminstone från Hufvudstaden tillskillnad från dig Kukräven!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in