Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Nja. Dahbo är 4 månader äldre än Bergvall och var otroligt mycket bättre 2023. Inte bara sett till poäng eller poäng/spelad minut. Jag är mer intresserad av hans överlägsna teknik och speluppfattning och det faktum att han är snabbare och modigare i sitt passningsspel. Att han dessutom är vänsterfotad gör ju inte saken sämre....
Sonko är 12 månader äldre Bergvall och utvecklades under hösten till en poängmaskin. Förutom poäng i allsvenskan gjorde han mål och assist i kvalet till Champions League och han gjorde även mål i Europa Leagues gruppspel.
Poängspelare är i regel dyrare, så är det bara.
Kusi-Asare är endast dyr för att utländska klubbar gång på gång går på hajpen om att AIK fått fram "nästa Isak". Och köpande klubbar ser ut som rövhjärnor gång på gång.
Hursomhelst är jag tämligen säker på att denna killen kommer vara allsvenskans bäste spelare 2024, han är en perfekt mix av Anders Svensson och Fredrik Ljungberg.
https://www.youtube.com/watch?v=q-alq65rnDg
Mitt exempel på spelare motbevisar ju det fetade lite

, men jaja det var olika situationer såklart.
Onekligen två bra unga spelare. Men Bergvall har ju medvind iom att alla medierna har haussat honom, Jonah är påväg dit. Stackars Hisingsgrabbarna har ju bara Trazke. Men vi får väl se hur mycket de går för och när. Hört om en viss Dembe också, som tydligen får fortkörningsböter när han tar maxlöpningar.
Angående Jonah så är han ju ett spännande paket; styrka, storlek, snabbhet, teknik osv. Sägs det iaf. Men bara tanken på vad han kan bli får ju sportchefer att börja dregla. Det finns ju otaliga Sonkos och Dahbos och även Bergvalls i de olika storklubbarnas akademier, men Jonahs växer inte på träd. De flesta andra killar i hans size är väl slips eller mittback. Eller spelar volleyboll typ. Såklart noll garanti till att han lever upp till det dock.