2024-01-23, 13:38
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det som får mig att bli lite konfunderad är att gärningsmannen ska ha sagt något om hennes artikel i ETC. Jag har svårt att se att en högerextremist köper och läser den tidningen. Är det inte så att den tidningen nästan har fler anställda än läsare?

ETC opererar nästan bara på nätet, och profilerar sig hårt på sociala medier. De slänger in rätt så mycket pengar på att bli upp-puffade på t ex Facebook. Jag läser aldrig deras skittidning, men får ständigt upp artiklar i mitt flöde utan att ens ha lajkat eller kommenterat.
Citera
2024-01-23, 13:41
Medlem
Men hallå tänk efter . Hon fick strok . Hon fick lära sig att gå . Kommer inte ihåg nåt . Men hon kommer ihåg hur han såg ut och vad han sa. Mmm låter rimligt. Just det kommer hon ihåg . Lögn . Pinacchio . Sluta smutsa muslimer . Såna som du gör att musklerna blir mer hatad
Citera
2024-01-23, 13:42
Medlem
Citat:
Har det blivit svårare att vara muslim i Sverige idag?

– Ja

Goda nyheter, men nu är med största sannolikhet hela historien lögn.
Citera
2024-01-23, 13:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Jag tror att hon vill bli kändis och att hon ville öppna en debatt . Tror allt e påhittad. Hon vill ha skadestånd för de har dragit in hennes socialbidrag

Hon är väl redan förhållandevis känd, hon har väl varit skribent på Aftonbladet om jag minns rätt. Skulle tippa på att hon försörjer sig via lön.
Citera
2024-01-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hon är väl redan förhållandevis känd, hon har väl varit skribent på Aftonbladet om jag minns rätt. Skulle tippa på att hon försörjer sig via lön.
Hon kan dra åt helvete . Hatar såna som skriver o ljuger bara för att få sälja sin story . Hon ljuger som alla andra somalier o araber . De kan svenska men när de söker socialbidrag har de tolk med sig låtsas som de inte förstår.
Citera
2024-01-23, 13:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hon verkar ha blivit attackerad av en antirasist. Tankeväckande.

Faktiskt full möjligt. Jag tror att många sk antirasister blev rosenrasande när hon valde att föra samtal med SD:s Jomshof.

https://www.youtube.com/watch?v=olQyKvL3ynk
Senast redigerad av DeValera 2024-01-23 kl. 14:45.
Citera
2024-01-23, 13:47
Medlem
Hon är en av dom största rasisterna i Sverige så om hon får stryk så förtjäna hon det garanterat. Hon har spridit så mycket hat genom åren så det är på tiden att någon smäller till henne.

Extremt tveksam om personen ens är rasist, i hennes ögon är så är alla vita människor rasister.

Hur går det med hennes pappa som skulle lämna rasistiska Sverige?
Citera
2024-01-23, 13:51
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Journalisten och antirasistiska opinionsbildaren Bilan Osman, tidigare verksam vid bl.a. SvD och Expressen, har blivit misshandlad på öppen gata. Gärningsmannen hänvisade till artikel hon skrivit om den högerextrema konspirationsteorin om ”folkutbyte”.

Polisen tycks inte ha lagt ner sin själ i detta och utredningen lades ned. Kan vi hitta gärningsmannen eller den eventuella gruppering som den fega råttan tillhör?

Mer generellt är frågan också om polisen systematiskt lägger ned förundersökningar om våldsbrott som drabbar personer med utländsk bakgrund och antirasister? Att poliser i högre utsträckning än befolkningen i stort hyser höger- och högerextrema åsikter är belagt. Finns det exempel på studier som berör hur dessa brottsanmälningar behandlas?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/BWO3VE/poddintervju-bilan-osman-sd-ar-lika-islamofoba-som-for-20-ar-sedan
"Gärningsmannen" tillhör enhörningsbrigaden i rosa elefant armen.
Citera
2024-01-23, 13:53
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Hon kan dra åt helvete . Hatar såna som skriver o ljuger bara för att få sälja sin story . Hon ljuger som alla andra somalier o araber . De kan svenska men när de söker socialbidrag har de tolk med sig låtsas som de inte förstår.

Om det är sant som du skriver att hon lever på soc och låtsas att hon inte kan svenska så är det upprörande. Men har du någon form av bevis för ditt påstående?
Citera
2024-01-23, 13:54
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag utgår ifrån att det är lögn, precis som alla tidigare attacker islamisterna har påstått har skett, men som sedan visade sig vara påhittade, fram till att hon lägger fram något som stödjer att hon har blivit angripen. Jag har inte glömt lögnerna om förföljelse av somalier i Forserum, den påhittade slöjryckningen och de påföljande påstådda attackerna och så vidare.

Även om det skulle framkomma att hon har blivit angripen, så innebär det inte att det påstådda motivet är sant. Att en angripare mitt under ett angrepp börjar citera artiklar låter en aning osannolikt. Till exempel den slöjryckta samekonvertiten blev möjligtvis angripen, men sannolikast i så fall av bekanta islamister, då de enligt henne både visste vem hon var och kunde leta upp henne i ett förortscentrum nästa dag.

Finns det inget som talar för att ett angrepp har skett (vittnen, övervakningsfilm, skador eller vad som helst), så är det inte heller överraskande om polisen lägger ned utredningen.

Det sagt, så är det ju så klart möjligt att hon har blivit angripen, då folk blir angripna till höger och vänster, men representerar man en terroristorganisation (Muslimska brödraskapet) som har satt i system att ljuga, samt speciellt ljuga om liknande händelser, så är det rimligt att anta att det bara är ytterligare lögner fram till att det finns skäl att omvärdera den bedömningen.

Jag vill lägga till Victoria Kawesa (F!). Hon påstod att hon blivit påhoppad men blev själv dömd för misshandel, när det visade sig hur saken utspelat sig..
Citera
2024-01-23, 13:58
Medlem
Kundalinis avatar
Vilken underlig diskussion.

Att obefogat hävda att det har nog inte har hänt är ju bara underligt. Eller åtminstone poänglöst och banalt. Så kan man säga om vad som helst.

Upprördheten över att polisen lagt ner utredningen är också lustig. Sverige är väl nu för tiden snarare ett land där man blir förvånad när både mindre grova brott (med mindre grova brott menar jag tyvärr även våldtäkter, rån och misshandelsfall) och grova brott (uppklarningsprocenten på dödliga skjutningar är skrämmande låg), så att bli chockerad över att polisen inte identifierar och lagför en gärningsman i en sån här attack tyder på att man tappat fotfästet en hel del.

Sorgligt är det i alla fall. På många plan.
Citera
2024-01-23, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Hon fick stroke i månad efter händelsen "fick lära sig Gå igen"
Kan lika gärna ha varit en inavels-stroke, hade det haft med den påstådda misshandeln att göra hade den inträffat i anslutning

hörde just på primecrime rättegången mot tre tjejer som misshandlade en annan tjej på preem i göteborg, den bruden fick också samma stroke och behövde lära sig gå igen (detta innan hon misshandlade den andra jäntan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in