2024-01-23, 12:15
Medlem
Europes avatar
Nu när Osmans egen beskrivning anger att angriparen skrek att denne hatade henne för att hon är en rasist, medan inget har framkommit som stödjer att angriparen själv hade rasistiska motiv eller var rasist, så är det kanske dags att ändra på trådrubriken?

Jag delar ännu en gång hennes fejanpost om händelsen:

https://m.facebook.com/photo.php/?photo_id=10164737574668682
Citera
2024-01-23, 12:15
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Var har du tagit del av polisanmälan?

Jag har bekanta som känner Bilan väldigt väl som har visat mig polisanmälan. Och ja, det fanns vittnen. Trots det har man valt att lägga ned förundersökningen då de ansåg att det inte fanns tillräckligt med bevis för att gå vidare.

Rättsväsendet i det här landet är skrämmande dysfunktionellt.
Citera
2024-01-23, 12:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag har bekanta som känner Bilan väldigt väl som har visat mig polisanmälan. Och ja, det fanns vittnen. Trots det har man valt att lägga ned förundersökningen då de ansåg att det inte fanns tillräckligt med bevis för att gå vidare.

Papperskopia, annars kan du väl dela den med oss?
Citera
2024-01-23, 12:21
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Hon ljuger garanterat. Hon e som somalier. Får göra dumma saker sen när man säger ifrån då e man rasist. Jag e muslim. Har aldrig blivit påhoppad för att jag e muslim. Varken jag eller min familj. Respektera så får du respekt

Är du offentlig person som uttrycker sig på ett sätt som många rasister anser vara provokativt? Bär du själv slöja? Det handlar inte ens om respekt. Du vet inte ens vad du snackar om.
Citera
2024-01-23, 12:23
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:

Fick hon mycket stryk och synliga skador så som en eller flera blåtiror, blodutgjutelse, rivmärken, blåmärken?

Var det oberoende vittnen eller kompisar till Bilan?
Citera
2024-01-23, 12:23
Medlem
Bassplays avatar
Även om jag hört uttryck som rasistväder så är det tyvärr inte misshandel när man halkar i Sverige

Låter helt påhittat.
Citera
2024-01-23, 12:26
Avslutad
Jag har från säkra källor fått höra att GM heter Thomas och jobbar som brandman i Boden.
Senast redigerad av priz 2024-01-23 kl. 12:28.
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Och vittnena var ju vänner till Bilan, eller hur? "Det kom fram en rasyst och bara slog henne asså fattaru! Det är sant, jag svär!". Hade tant X på stan blivit vittne, och gått att förhöra, så kan jag nästan garantera att gjorts.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Papperskopia, annars kan du väl dela den med oss?

Jag ska fixa en kopia och dela med mig här.
Citera
2024-01-23, 12:27
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:

Rättsväsendet i det här landet är skrämmande dysfunktionellt, men det har inget med det här fallet att göra.

Varför ingrepp inte vittnena?
Vem är gärningsmannen?
Vem ska de åtala?
Teknisk bevisning?

Det finns för många frågetecken här.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jag ska fixa en kopia och dela med mig här.
Tack, det underlättar diskussionen...
Citera
Medlem
Citat:
Är du offentlig person som uttrycker sig på ett sätt som många rasister anser vara provokativt? Bär du själv slöja? Det handlar inte ens om respekt. Du vet inte ens vad du snackar om.
Det gör mina systra . Min mamma har slöja . Vi har bott i Sverige i snart 40 år. Som sagt. Respekt så får du respekt tillbaka. Bete dig inte som idiot . Du e gäst här . Inte svenskarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in