2024-01-23, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Att hon är uppenbart traumatiserad kan man läsa om i förhören och något som också kuratorn som träffa henne ett par gånger dagarna efteråt bekräftar.

Nu ljuger du igen, eller hur?
Sa kuratorn att hon var ”uppenbart traumatiserad” och hade de träffats ett par gånger…?
Citera
2024-01-23, 02:08
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovRakadKuk
Ja det här fallet är ju helt sjukt, han är oskyldig o det visste man från första början.

Om han är oskyldig eller inte är det bara två personer som vet.

Som lagstiftningen är nuförtiden så är det säkert rätt och riktigt att han döms, sen att lagstiftningen är åt helvete det är en annan femma.
Citera
2024-01-23, 02:14
Moderator
OYs avatar
Lägg ner statistiktjafset, det finns ingen synlig relevans för det konkreta fallet.

/Mod
Citera
2024-01-23, 02:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om han är oskyldig eller inte är det bara två personer som vet.

Som lagstiftningen är nuförtiden så är det säkert rätt och riktigt att han döms, sen att lagstiftningen är åt helvete det är en annan femma.

Det som är åt helvete är att domstolen tar parti för MÄ trots att ord står mot ord. Det finns inga oberoende vittnen och ingen teknisk bevisning som visar att mannen är skyldig till brott utom alla rimliga tvivel.

Det finns ingenting som talar för att kvinnan bör tillmätas högre trovärdighet än mannen.

Skandal.
Citera
2024-01-23, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det som är åt helvete är att domstolen tar parti för MÄ trots att ord står mot ord. Det finns inga oberoende vittnen och ingen teknisk bevisning som visar att mannen är skyldig till brott utom alla rimliga tvivel.

Det finns ingenting som talar för att kvinnan bör tillmätas högre trovärdighet än mannen.

Skandal.

Det ÄR skandal. Och det finns också gott om bevis på att det är rättsvidrigt.
Hörsägenbevis på det här viset duger bara till fällande dom i 18% av ärenden gällande olaga hot, men tydligen duger de för fällande dom i 90% av våldtäktsärenden…

Risken att bli fälld i ett våldtäktsmål är alltså nästan lika stor som chansen att bli frikänd i ett mål om olaga hot, trots att bevisläget är detsamma.

Professor Christian Dahlman och tingsnotarie Andreas Korths Aspegren i Svensk juristtidning “Varför är bevisning som
uppfyller beviskravet i våldtäktsmål inte tillräcklig i mål om olaga hot?”

SvJT 2018 s.327
Citera
2024-01-23, 02:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
I forumsdelen är det de specifika brottsfallen som ska diskuteras.
Inlägg som i huvudsak diskuterar andra ämnen i allmänhet så att det specifika fallet blir ett exempel snarare än vara huvudämne kan komma att raderas med varning som följd.

Exempel på sådant som inte hör hemma i forumsdelen är allmänna diskussioner om brottsstatistik, etnicitet, journalistik, politik, brottsförebyggande så länge det inte återknyts till det specifika fallet och för diskussionen framåt.

/Mod
Citera
2024-01-23, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om en kvinna bjuder in en kurskamrat mitt i natten iklädd nattlinne så kan det mycket väl ses som en invit, dvs att hon är villig.

Hon hann väl knappt göra slut med sitt ex innan hon började träffa och "umgås" med nya karlar? Detta kan peka på att hon fått dåligt samvete och ågren efter chalmeristens nattliga besök? Kanske skämdes hon över att hon bjöd in honom och för att hon lät det gå så pass långt? Kanske tänkte hon på vad exet skulle säga om han fick reda på vad som försiggick i hennes bostad?

Nu är vi inne på kläderna också, fantastiskt, rena Hedenhös.
En kvinna som visar hud är villig att ha sex! Yes! Vilken MAN du är!

Vilken nationalitet har du, knappast svensk!

Dessutom har hon träffat andra män efter en separation, usch vilket luder! Hon måste vara pervers och nymfoman helt klart att det bara är att sätta på. eller hur?

Du kanske bara kanske 🤔 kan få det till en våldtäkt! har du funderat i de banorna?

Kan det kanske vara så att hon vill gå vidare med sitt liv, och litar på sin omgivning och sins vänner medans en pervers testosteronstint våldtäktsman ser sina möjligheter till att tillfredsställa sig själv och utnyttja en utsatt person?

Tycker du inte att man har rätt själv till att välja vem man har intimitet med? Oavsett hur många andra som varit där innan och vilka man har valt!
En kvinna som har haft mer än en partner är prostituerad en man är en riktig MAN om han penetrerat många!

Koranen nästa

Är du svartsjuk eller?
Citera
2024-01-23, 04:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovRakadKuk
Ja det här fallet är ju helt sjukt, han är oskyldig o det visste man från första början.

Ja, man förstod redan från början att det var något här som inte stämde riktigt, och det har ju sedan visat sig vara så gott som allting som inte stämmer. Det börjar dugga väl tätt med rättsskandaler i det här landet nu. Det är verkligen inte bra för förtroendet för rättssystemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Ha ha, snyggt!

Han frågade dock inte om han fick sova över utan det var hon själv som föreslog det…

Helt otroligt hur en så bedrövligt undermålig advokat kan få sådana enorma pengar utan att lyfta ett finger.
Det här jobbet har gjorts gratis här inne, på fritiden.

Tackar! Aha, det har jag inte noterat, att det inte var han som frågade utan hon som erbjöd. Hon verkar ha erbjudit det mesta här, också sängen erbjöds honom då hon inte ens plockat fram en madrass till sin gäst.
Citera
2024-01-23, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om en kvinna bjuder in en kurskamrat mitt i natten iklädd nattlinne så kan det mycket väl ses som en invit, dvs att hon är villig.

Hon hann väl knappt göra slut med sitt ex innan hon började träffa och "umgås" med nya karlar? Detta kan peka på att hon fått dåligt samvete och ågren efter chalmeristens nattliga besök? Kanske skämdes hon över att hon bjöd in honom och för att hon lät det gå så pass långt? Kanske tänkte hon på vad exet skulle säga om han fick reda på vad som försiggick i hennes bostad?

Eftersom GM har en yngre lillasyster, så har jag nu kontaktat alla hennes vänner på sociala medier och varnat dem för henne, hon bär ju rimligen på samma våldtäktsgener som sin bror. Det finns också 63 andra personer på samma gata som GM, de skall också få domen skickad till sig, så att de kan vidta skyddsåtgärder mot våldtäktsfamiljen
Citera
2024-01-23, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Gällande ansökan om advokatbyte så skickas inte detta principiellt till Hovrätten eftersom att det är Tingsrätten, som första instans, som prövar frågan om advokatbyte. Skulle Tingsrätten avslå denna ansökan så kan vederbörande överklaga till Hovrätten - i vanlig ordning.
Vad säger du om att en så tydligt profilerad ”anti-mäns-våld-mot-kvinnor-advokat” tar sig an detta fall och gör minimalt med jobb samt ignorerar sin klient? Förutsatt att hans överklagan stämmer då. Hon har ju t.o.m. ändrat i sin presentation på hemsidan efter att den togs upp här i tråden.
Citera
2024-01-23, 07:22
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så för att sammanfatta:
- Vi båda tycker det låter rimligt
- Ingen av oss kan peka på andra våldtäktsmål där det förekommit (rätta mig om jag har fel)
- Det är rent kontraintuitivt att en våldtäktsman ger bort en kontrollposition
1. Ja, som en åsikt
2. Ja, i vart fall inte något som liknar detta mål. Jag hittade ett annat fall (NJA 2017 s. 316) där en GM benämnd K.K. påstod att MÄ ridit honom i soffan, men MÄ förnekade helt den berättelsen, så jag tycker inte det är riktigt jämförbart.
3. Håller jag inte med om, det måste bero på omständigheterna kring våldtäkten. Här är två exempel på sådana omständigheter:
- våldtäktsmannen känner sig säker på att han redan har kontroll över BO och att hon inte kommer göra aktivt motstånd
- våldtäktsmannen är såpass stark att han fysiskt kan hålla fast BO ovanpå sig, och förhindrar motstånd med t.ex. strypgrepp

Citat:
...men ändå ska du ifrågasätta det bara för att det inte finns en doktorsavhandling över våldtäkts-sexpositioner tillgänglig på nätet? Och i samma veva ska du poängtera saker för mig som jag själv redan skrivit 50 ggr....vad håller du på med?

Försöker vara noga med att hålla isär fakta och åsikter.
I mitt huvud är det stor skillnad på om någon säger ”det är…” eller ”jag tror att”.

Jag känner mig färdig med frågan om huruvida ridpositionen är typisk eller otypisk för våldtäkt. Varsågod att få sista ordet i den frågan.
Citera
2024-01-23, 08:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
1. Ja, som en åsikt
2. Ja, i vart fall inte något som liknar detta mål. Jag hittade ett annat fall (NJA 2017 s. 316) där en GM benämnd K.K. påstod att MÄ ridit honom i soffan, men MÄ förnekade helt den berättelsen, så jag tycker inte det är riktigt jämförbart.

Precis, och ändå var det så jävla viktigt att jag skulle svara på det här tramset, så viktigt så att du kände dig nödgad att påpeka att jag "duckade" och du minsann "skickat det till mig 3 ggr" (vilket såklart inte stämde).

Citat:
3. Håller jag inte med om, det måste bero på omständigheterna kring våldtäkten. Här är två exempel på sådana omständigheter:
- våldtäktsmannen känner sig säker på att han redan har kontroll över BO och att hon inte kommer göra aktivt motstånd

Men snälla. Att du kan nämna exempel på tillfällen då det skulle kunna hända betyder ju inte på något sätt att det inte skulle vara kontraintuitivt, framför allt inte emot bakgrund av att jag som sagt säkert 50 ggr redan förklarat att det ÄR möjligt även om det är ovanligt. Men det är som att det jag skriver helt enkelt inte riktigt når fram...finns det nån issue som förhindrar dig att förstå vad jag faktiskt skriver?

Citat:
våldtäktsmannen är såpass stark att han fysiskt kan hålla fast BO ovanpå sig och förhindrar motstånd med t.ex. strypgrepp

Jag vet inte vilken planet du lever på, men en judoka med svart bälte skulle kunna strypa skiten ur dig på några sekunder om du var dum nog att låta denne rida dig under en våldtäkt där du dessutom är berusad, du kan inte förhindra det genom att "hålla fast" denne, det är rena fantasierna

Citat:
Försöker vara noga med att hålla isär fakta och åsikter.

Min åsikt är att bilar generellt har 4 hjul. Kan vi inte ta och stöta och blöta det lite, du och jag, så att vi är riktigt, riktigt säkra på att det sant?

Citat:
I mitt huvud är det stor skillnad på om någon säger ”det är…” eller ”jag tror att”.

Å andra sidan så är i ditt huvud 46 minuter inte tillräckligt lång tid för att ta på sig ett par mjukisbyxor. Men det är olika hur man tänker, märker jag.

Citat:
Jag känner mig färdig med frågan om huruvida ridpositionen är typisk eller otypisk för våldtäkt. Varsågod att få sista ordet i den frågan.

Och där kommer offerkortet. Vilken chock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in