Citat:
Ursprungligen postat av
HowLongIsNow
1. Ja, som en åsikt
2. Ja, i vart fall inte något som liknar detta mål. Jag hittade ett annat fall (NJA 2017 s. 316) där en GM benämnd K.K. påstod att MÄ ridit honom i soffan, men MÄ förnekade helt den berättelsen, så jag tycker inte det är riktigt jämförbart.
Precis, och ändå var det så jävla viktigt att jag skulle svara på det här tramset, så viktigt så att du kände dig nödgad att påpeka att jag "duckade" och du minsann "skickat det till mig 3 ggr" (vilket såklart inte stämde).
Citat:
3. Håller jag inte med om, det måste bero på omständigheterna kring våldtäkten. Här är två exempel på sådana omständigheter:
- våldtäktsmannen känner sig säker på att han redan har kontroll över BO och att hon inte kommer göra aktivt motstånd
Men snälla. Att du kan nämna exempel på tillfällen då det skulle kunna hända betyder ju inte på något sätt att det inte skulle vara kontraintuitivt, framför allt inte emot bakgrund av att jag som sagt säkert 50 ggr redan förklarat att det ÄR möjligt även om det är ovanligt. Men det är som att det jag skriver helt enkelt inte riktigt når fram...finns det nån issue som förhindrar dig att förstå vad jag faktiskt skriver?
Citat:
våldtäktsmannen är såpass stark att han fysiskt kan hålla fast BO ovanpå sig och förhindrar motstånd med t.ex. strypgrepp
Jag vet inte vilken planet du lever på, men en judoka med svart bälte skulle kunna strypa skiten ur dig på några sekunder om du var dum nog att låta denne rida dig under en våldtäkt där du dessutom är berusad, du kan inte förhindra det genom att "hålla fast" denne, det är rena fantasierna
Citat:
Försöker vara noga med att hålla isär fakta och åsikter.
Min åsikt är att bilar generellt har 4 hjul. Kan vi inte ta och stöta och blöta det lite, du och jag, så att vi är riktigt, riktigt säkra på att det sant?
Citat:
I mitt huvud är det stor skillnad på om någon säger ”det är…” eller ”jag tror att”.
Å andra sidan så är i ditt huvud 46 minuter inte tillräckligt lång tid för att ta på sig ett par mjukisbyxor. Men det är olika hur man tänker, märker jag.
Citat:
Jag känner mig färdig med frågan om huruvida ridpositionen är typisk eller otypisk för våldtäkt. Varsågod att få sista ordet i den frågan.
Och där kommer offerkortet. Vilken chock