Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas86
Fick för mig att just du bodde i studentbostad? Men kan såklart blandat ihop dig med någon annan nyreggad torsk. Själv så budar jag just på studentbostäder på 30-40kvm till att köpa för uthyrning och senare som barnens första bostäder. De som tidigare såldes för knappt 2M ligger nu kvar för 1,4M vecka efter vecka. Såklart inte toppenläge men helt okej som förstabostad, 1,2M ligger mitt bud på och det är tydligen för lågt.
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-varpinge-lunds-kommun-trollebergsvagen-84g-20541795
Förutom de aktuella 24dagarnaså var säljaren ”på förhand” några månader 🙈
Haha vilken lustig annons
"Inköp av filter till köksfläktarna sker av styrelsen en gång per år och delas ut till samtliga medlemmar som i sin tur ansvarar för att filtret blir utbytt. Kostnaden för filtret läggs på kommande avgiftsavi och betalas således utanför den vanliga månadsavgiften. Kostnaden har tidigare år varit 600 kr/filter och år.
Budgeten för år 2023 planerades för att varje rörlig “lån-del” skulle ha en räntesats på cirka 4%,
och den rörliga räntan har tyvärr redan stigit till cirka 4,25%. Föreningen har inte än diskuterat några
avgiftshöjningar under år 2023, men det beror helt på hur räntesituationen utvecklas. Skulle det
ske en ytterligare avgiftshöjning i år så kommer den i så fall vara runt 5% och max 15% om de
rörliga räntorna stabiliserar sig runt 5%. Med andra ord, för varje 1% den rörliga räntan stiger, så
kan det argumenteras för att föreningen bör höja avgiften med 5% om föreningen vill behålla samma kassaflöde. Föreningen har lyckligtvis en del sparade pengar i kassan och inga planerade större underhåll på flera år, så om räntekostnaderna skulle äta en mindre del av kassan under ett år eller två, så är det fortfarande hanterbart. Om räntorna sjunker en aning och slutligen stabiliserar sig, så kan föreningen möjligtvis genomföra sänkningar av avgiften."