2024-01-20, 19:24
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sanningen?

Gonzalo Lira var en ljugande mytoman som inte ens drog sig för att använda fejkade dokument för att sprida sin påhittade desinformation:

https://www.flashback.org/sp87025357

Det är en sak att sprida riktig information som krockar med den styrande staten - och det är en helt annan sak att med falska dokument som grund sprida påhittad desinformation.

Givetvis rapporterade inte GL någon objektiv sanning, vem fan kan göra det? Han vloggade kritiskt om Kiev-regimen och deras sponsorer i Washington och EU, och just därför fängslades han och dog till sist. Undanröjd av hycklare som säger sig stå upp för yttrandefrihet och demokrati.

GL fäste uppenbarligen för stor tilltro till sitt amerikanska medborgarskap, men Blinken och Kirby låtsades inte känna till Lira på förfrågan (vilket de givetvis gjorde).

Men du gör ett bra desinfarmationsjobb i globalisternas tjänst, de ska jag ge dig -Info-....
Citera
2024-01-21, 01:32
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, det är inte spekulationer och nonsens då Gonzalo inte blev en online-personlighet först i samband med kriget. Han har hållit på i många, många år innan kriget och allt finns dokumenterat. Gonzalo raderade dock sina gamla kanaler när han helt plötsligt blev expert på Ukraina-kriget. Kanske för att sopa undan sin historia? Vem vet.

Jaha, och? Vad försöker du mera uppnå med att spekulera och gräva fram det negativa kring Gonzalo Liras liv?
Du brydde dig inte om att syssla med det innan han började kritisera Ukraina, så varför nu?

Citat:
Jag har bra mycket bättre koll på Gonzalo än vad du har

Nej du hittar på mycket ser jag.

Citat:
han är en fullständig idiot som man kunde skratta gott åt. Hans bästa och roligaste klipp är nog det när han ger datingtips till yngre män och säger att kvinnor är hundar som ska behandlas som hundar, med koppel och allt.

Och vad har det med hans roll i Ukraina som reporter att göra? Annars är du off-topic som många av dina vänner här på tråden.

Citat:
Gonzalo talade också rätt gott om i Ukraina i många år... ungefär ända upp till kriget höll på att bryta ut. Då insåg han väl att det fanns pengar att tjäna på att sprida pro-rysk propaganda.

Att Gonzalo talade gott om Ukraina berodde nog på att han tyckte initialt om allt med Ukraina, men med tiden fick han saker klart för sig att allting gick inte rätt till i landet under den här zelensky. Hans fru har nog säkerligen berättat ett och annat kan jag tro. Många i Ukraina vet att regimen är rutten, men de är rädda att tala öppet om det. Gonzalo var inte rädd, och för det fick han betala det högsta priset.

Någon annan förklaring kan inte finnas till att han ("råkade") dö i ett av världens mest korrumperade länder i nära anslutning till att han gjorde flera reportage om missförhållandena och korruptionen med sittande regim.
Citera
2024-01-21, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Jaha, och? Vad försöker du mera uppnå med att spekulera och gräva fram det negativa kring Gonzalo Liras liv?
Du brydde dig inte om att syssla med det innan han började kritisera Ukraina, så varför nu?

Nej du hittar på mycket ser jag.

Och vad har det med hans roll i Ukraina som reporter att göra? Annars är du off-topic som många av dina vänner här på tråden.

Att Gonzalo talade gott om Ukraina berodde nog på att han tyckte initialt om allt med Ukraina, men med tiden fick han saker klart för sig att allting gick inte rätt till i landet under den här zelensky. Hans fru har nog säkerligen berättat ett och annat kan jag tro. Många i Ukraina vet att regimen är rutten, men de är rädda att tala öppet om det. Gonzalo var inte rädd, och för det fick han betala det högsta priset.

Ta och läs hans tråd på kiwifarms innan du öppnar käften. Han har en lång historia av att vare en grifter på internet.

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om. Du är ju bara någon dåre som hörde talas om CRP först efter att kriget bröt ut. Du vet ingenting. En lättlurad nolla.

Du har redan fått alla länkar i inlägget som mod raderade.

Citat:
Någon annan förklaring kan inte finnas till att han ("råkade") dö i ett av världens mest korrumperade länder i nära anslutning till att han gjorde flera reportage om missförhållandena och korruptionen med sittande regim.

Enligt egen utsago hade han bara ungefär 1.5-2 år kvar att överleva. Något hjärtfel. Vilket överensstämmer ungefär med tidpunkten han dog.
Senast redigerad av Reiwa 2024-01-21 kl. 03:17.
Citera
2024-01-21, 03:22
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Givetvis rapporterade inte GL någon objektiv sanning, vem fan kan göra det? Han vloggade kritiskt om Kiev-regimen och deras sponsorer i Washington och EU, och just därför fängslades han och dog till sist. Undanröjd av hycklare som säger sig stå upp för yttrandefrihet och demokrati.

GL fäste uppenbarligen för stor tilltro till sitt amerikanska medborgarskap, men Blinken och Kirby låtsades inte känna till Lira på förfrågan (vilket de givetvis gjorde).

Men du gör ett bra desinfarmationsjobb i globalisternas tjänst, de ska jag ge dig -Info-....

Man kan ha olika åsikter i ett land där det råder fred. Det är grunden för demokrati och yttrandefrihet. Flashback är ett exempel på det. Plattformen tillåts även fast det här finns åsikter åt alla möjliga håll.

Att befinna sig i en nation som är i krig och under attack av en annan nation och inte bara ha åsikten att den attackerande nationen har rätt, utan att man dessutom sysslar med subversiv verksamhet i syfte att försvaga nationen man befinner sig i är liksom ett par nivåer till av konfrontation.

Skulle säga att det är unisont för Ryssland, Ukraina, öst så väl som väst inklusive Sverige att det inte slutar med annat än någon form av negativt utfall för personer som "goes all GL".
Citera
2024-01-21, 03:27
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ta och läs hans tråd på kiwifarms innan du öppnar käften. Han har en lång historia av att vare en grifter på internet.

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om. Du är ju bara någon dåre som hörde talas om CRP först efter att kriget bröt ut. Du vet ingenting. En lättlurad nolla.

Du har redan fått alla länkar i inlägget som mod raderade.

Fortfarande inga svar på mina frågor, bara löjliga uppmaningar, mera oförskämdheter, och så mera off-topic.
Nolla kan du vara själv, det passar dig bra eftersom du nästan aldrig bidrar något av värde till tråden som handlar om Gonzalo Lira och Ukraina.

Citat:
Enligt egen utsago hade han bara ungefär 1.5-2 år kvar att överleva. Något hjärtfel. Vilket överensstämmer ungefär med tidpunkten han dog.

Endast påhitt utan bevis. Men intressant är att du selektivt väljer att lyssna på Gonzalo Lira, dvs när det passar dig. Sedan att han även nämnt hur han blivit misshandlad och att han kommer att dödas av Ukrainska SBU vid ett tillfångatagande, det nämner du aldrig. Dubbla måttstockar.
Citera
2024-01-21, 03:55
Medlem
Citat:
Fortfarande inga svar på mina frågor, bara löjliga uppmaningar, mera oförskämdheter, och så mera off-topic.

Nolla kan du vara själv, det passar dig bra eftersom du nästan aldrig bidrar något av värde till tråden som handlar om Gonzalo Lira och Ukraina.

Om du förolämpar mig får du förolämpningar tillbaks. Sluta gråt, din fjolla.

Läs den här tråden från början till slut. Du vet ju ingenting om människan. Att han har en lång historia av att vara en grifter på internet är fakta, oavsett hur mycket du gråter om det.
https://kiwifarms.hk/threads/gonzalo...xpat229.36610/

Nästa gång du börjar se upp till en idol på internet kanske du ska ta reda på lite grundläggande fakta om människan?

Håller du med Gonzalo om att kvinnor är hundar?
https://twitter.com/Xyzern/status/1736224627817599332

Citat:
Endast påhitt utan bevis. Men intressant är att du selektivt väljer att lyssna på Gonzalo Lira, dvs när det passar dig. Sedan att han även nämnt hur han blivit misshandlad och att han kommer att dödas av Ukrainska SBU vid ett tillfångatagande, det nämner du aldrig. Dubbla måttstockar.

Om det nu var SBU så får han får skylla sig själv. Han hade oändligt med chanser att ta sig till ett säkert land där han kunde rapa ur sig rysspropaganda. Darwin Awards.

Nu är det dock som så att han själv sa att han bara hade 1.5-2 år kvar att leva. Det var nästan exakt två år sedan han sa detta. Strax innan kriget bröt ut.
https://libyananon.wordpress.com/202...art-condition/

Här är ditt lilla bevis, som jag och andra redan postat i tråden. Det hade du vetat om du hade läst tråden, eller hur?
Senast redigerad av Reiwa 2024-01-21 kl. 04:09.
Citera
2024-01-21, 14:14
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Om du förolämpar mig får du förolämpningar tillbaks. Sluta gråt, din fjolla.

Vadå förolämpar dig, vad yrar du nu om? Och den enda som jag vet gråter här är du.

Dina förolämpningar är trams och off-topic. Ovidkommande. Lär dig reglerna någon gång du också.

Citat:
Läs den här tråden från början till slut. Du vet ju ingenting om människan. Att han har en lång historia av att vara en grifter på internet är fakta, oavsett hur mycket du gråter om det.
https://kiwifarms.hk/threads/gonzalo...xpat229.36610/

Du skriver samma saker om och om igen. Förstår du inte vad tråden handlar om eller vad? Jag förtydligade ju det i mitt förra inlägg. 1. Gonzalo Lira 2.Ukraina, och ett 3. är, vad hände honom under den sista stunden i hans liv, i våldet av den fasansfulla SBU (Ukrainas KGB, egen anm.)

Citat:
Nästa gång du börjar se upp till en idol på internet kanske du ska ta reda på lite grundläggande fakta om människan?

Håller du med Gonzalo om att kvinnor är hundar?
https://twitter.com/Xyzern/status/1736224627817599332

Nu hallucinerar du igen. Jag har aldrig skrivit att Gonzalo Lira är min idol, så lägg ner ditt trams och sluta gå off-topic.

Citat:
Om det nu var SBU så får han får skylla sig själv. Han hade oändligt med chanser att ta sig till ett säkert land där han kunde rapa ur sig rysspropaganda. Darwin Awards.

Nej, det är inte meningen att en land okritiserat skall få vara en skurknation och sedan som du gör, skylla på medborgarna att de inte nog snabbt flyr landet i tid (för sitt eget bästa, annars får de lasta sig själva). Det är ju befängt. Nog förstår du att jag har rätt?

Citat:
Nu är det dock som så att han själv sa att han bara hade 1.5-2 år kvar att leva. Det var nästan exakt två år sedan han sa detta. Strax innan kriget bröt ut.
https://libyananon.wordpress.com/202...art-condition/

Det han sade i sista videon, eller om det var näst sista, var att om han blir arresterad av gränskontrollanterna, vid gränsen mot Ungern, så kommer han mest troligt att bli dödad av SBUs gorillor. Och kronologiskt är det naturligtvis det som uppvisar störst samstämmighet.

Citat:
Här är ditt lilla bevis, som jag och andra redan postat i tråden. Det hade du vetat om du hade läst tråden, eller hur?

Jag vill få reda på vad som hände Gonzalo Lira under hans sista timmar i livet, dvs under fångenskap hos den tyranniska ukrainska SBU.

Ordna med det du som sysslar med att haspla fram irrelevant bevis hit och dit, sedan kan vi snacka. Det är ändå det som alla egentligen vill veta och dessutom är kärnfrågan i tråden.
Citera
2024-01-21, 14:24
Medlem
Citat:
Vadå förolämpar dig, vad yrar du nu om? Och den enda som jag vet gråter här är du.

Dina förolämpningar är trams och off-topic. Ovidkommande. Lär dig reglerna någon gång du också.

Du skriver samma saker om och om igen. Förstår du inte vad tråden handlar om eller vad? Jag förtydligade ju det i mitt förra inlägg. 1. Gonzalo Lira 2.Ukraina, och ett 3. är, vad hände honom under den sista stunden i hans liv, i våldet av den fasansfulla SBU (Ukrainas KGB, egen anm.)

Nu hallucinerar du igen. Jag har aldrig skrivit att Gonzalo Lira är min idol, så lägg ner ditt trams och sluta gå off-topic.

Haha, vilken tönt du är. Du sitter och kallar mig lögnare som har "noll bevis" för att Gonzalo har en lång historia av att vara en grifter på internet trots att jag har bra mycket bättre koll på den här mannen än vad du har och när jag ger dig bevis låtsas du som att det inte existerar.

Citat:
Det han sade i sista videon, eller om det var näst sista, var att om han blir arresterad av gränskontrollanterna, vid gränsen mot Ungern, så kommer han mest troligt att bli dödad av SBUs gorillor. Och kronologiskt är det naturligtvis det som uppvisar störst samstämmighet.

Om det var SBU så får han skylla sig själv. Darwin Awards. Kronologiskt stämmer hans egen utsago om att han bara hade 1.5-2 år kvar att leva också, men det blundar du för. Han hade allvarliga hjärtproblem och av det så får man också stora problem med lunginflammation och influensa. Han såg ju något så in i helvete risig ut sista tiden(innan han blev arresterad) och hade gått ner sig något enormt. Dag och natt mot hur han såg ut för bara två år sedan. Att förhållandena i ett ukrainskt fängelse inte direkt är ett lyxliv som på svenska anstalter är knappast något förvånande.

Vad som exakt hände kommer du aldrig få reda på och vem bryr sig?

Citat:
Ordna med det du som sysslar med att haspla fram irrelevant bevis hit och dit, sedan kan vi snacka. Det är ändå det som alla egentligen vill veta och dessutom är kärnfrågan i tråden.

Det var du som ifrågasatte mig när jag skrev att jag drar slutsatsen att han blev propagandist för Ryssland av opportuna skäl som uppmärksamhet och pengar. Det tror jag på grund av hans långa historia som en grifter. Då började du gråta om att jag inte hade några bevis för att han har en lång historia av att vara grifter på internet och när jag ger dig bevisen låtsas du som det regnar.
Senast redigerad av Reiwa 2024-01-21 kl. 14:43.
Citera
2024-01-21, 15:12
Medlem
Slackoffs avatar
Konstigt att en kedjerökande byfåne som ser ut som en påse skit dör i lunginflammation.
Måste vara en konspiration.
Citera
2024-01-21, 15:17
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Haha, vilken tönt du är. Du sitter och kallar mig lögnare som har "noll bevis" för att Gonzalo har en lång historia av att vara en grifter på internet trots att jag har bra mycket bättre koll på den här mannen än vad du har och när jag ger dig bevis låtsas du som att det inte existerar.

Mera ovidkommande förolämpningar, mera trams och off-topic. *Gäsp*. Ett mirakel att du inte är avstängd ännu.

Och du kom inte med något konkret kring ditt påstående att jag förolämpat dig, så du far dessutom fram med osanning. Inte så smart.

Citat:
Om det var SBU så får han skylla sig själv. Darwin Awards. Kronologiskt stämmer hans egen utsago om att han bara hade 1.5-2 år kvar att leva också, men det blundar du för. Han hade allvarliga hjärtproblem och av det så får man också stora problem med lunginflammation och influensa. Han såg ju något så in i helvete risig ut sista tiden(innan han blev arresterad) och hade gått ner sig något enormt. Dag och natt mot hur han såg ut för bara två år sedan. Att förhållandena i ett ukrainskt fängelse inte direkt är ett lyxliv som på svenska anstalter är knappast något förvånande.

Du bryr dig inte om att Ukraina är en skurknation under zelensky, och att det inte är medborgarnas skyldighet att lämna landet i tid för att undgå döden av bestialiska SBU (ukrainska KGB).
Därför skall inte Gonzalo Lira behöva lämna Ukraina för att rädda sitt liv, lika lite som att skuld skall lastas på judarna under andra världskriget för att inte lämnat Tyskland i tid.

Logiskt drar jag därför slutsatsen att du är ointelligent och står bakom orättvisa, inklusive brott mot mänskligheten.

Citat:
Vad som exakt hände kommer du aldrig få reda på och vem bryr sig?

Jag bryr mig i allra högsta grad.

Och varför får vi inte redan på vad som hände Gonzalo Lira? Tänker du aldrig så långt? Det beror ju förstås på att zelenskys Ukraina med SBU är som banditer, ingen hederlighet som helst. Därför får vi inga sanningsenliga rapporter därifrån, beträffande Gonzalo, till exempel, men det gäller egentligen allt.

Citat:
Det var du som ifrågasatte mig när jag skrev att jag drar slutsatsen att han blev propagandist för Ryssland av opportuna skäl som uppmärksamhet och pengar. Det tror jag på grund av hans långa historia som en grifter. Då började du gråta om att jag inte hade några bevis för att han har en lång historia av att vara grifter på internet och när jag ger dig bevisen låtsas du som det regnar.

Återigen, du projicerar ditt gråt på andra. Sluta med det nu. Helt irrelevant för läsarna att behöva ta del av dina hallucinationer.

Sedan skriver du om dina off-topic bevis återkommande, nej, det handlar inte tråden om. Förstår du inte? Så tråden handlar alltså inte om Gonzalo Liras tidigare liv utan om vad han gjorde i Ukraina samt, vad hände Gonzalo de sista dagarna och timmarna i hans liv under SBUs tyranni.

Bevis på det tack.

Ps. Tips. Du behöver inte repetera allting som är off-topic om och om igen, det varken övertygar mig eller läsaren, och inte heller imponerar det på mig. Hoppas du förstod.
Citera
2024-01-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men nu var Gonzalo Lira en lögnare och desinformatör - som spred påhittad information och falska dokument i syfte att förvilla och skada Ukraina mitt under ett brinnande krig. Och sådana vill man verkligen inte ha lösa just då.

https://www.flashback.org/sp87025357

I fredstid är en sak. Men inte under ett krig.

Fast det där med att ursäkta Ukrainas beteende med att de befinner sig i krig håller inte. Vi hade aldrig, om Sverige varit i en motsvarande situation, accepterat att all opposition hade förbjudits, att alla oppositionella medier hade stängts, att alla val hade ställts in, plus att vi hade internerat och mördat kritiska youtubers. Det kan du aldrig få mig att köpa att Sverige hade gjort, och att vi andra hade tyckt att det var helt OK pga kriget.

Eller är det nu som invändningen kommer att Ukraina är en "ung demokrati som ännu inte har lärt sig hur det fungerar"?
Senast redigerad av bagge1 2024-01-22 kl. 15:34.
Citera
2024-01-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Fast det där med att ursäkta Ukrainas beteende med att de befinner sig i krig håller inte. Vi hade aldrig, om Sverige varit i en motsvarande situation, accepterat att all opposition hade förbjudits, att alla oppositionella medier hade stängts, att alla val hade ställts in, plus att vi hade internerat och mördat kritiska youtubers. Det kan du aldrig få mig att köpa att Sverige hade gjort, och att vi andra hade tyckt att det var helt OK pga kriget.

Eller är det nu som invändningen kommer att Ukraina är en "ung demokrati som ännu inte har lärt sig hur det fungerar"?
Jag håller med om att det är extremt beteende av Ukrainas regim mot en obetydlig utländsk bloggare som dessutom bara snackar engelska och befinner sig på Väst plattformar. Inte ens särskilt berömd i Väst utan en C-kändis i segmentet. Han riktar sig inte ens till det ukrainska folket.
Han råkar bara vara bosatt i Kharkov annars hade han lika gärna kunnat sitta i London.
Men det mest skandalösa är IMO att Bidenadm låter honom ruttna bort i ett ukrainskt fängelse trots att han är amerikansk medborgare, journalist/bloggare och är svårt sjuk.
Under många månader fick de brev och påstötningar av advokat, anhöriga osv och de bara struntade i det. De ytterst ansvariga för Liras död sitter inte i Kiev utan i Washington.
Jag misstänker att han blev fängslad på uppmaning av V Nuland eller ngn inom CIA/Bidenadm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in