2024-01-16, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Håller med dig. Inte lönt o sparka på sig själv.
Dieten kommer komma på fötter igen i januari. Diet shakes till 17 januari o sen kostschema efter det.

Det är din pulverdiet som förstör din förbränning
Du måste börja att äta bra mat och när du får igång förbränningen igen, så kommer du gå ner och hålla vikten som alla andra som sköter sig
Citera
2024-01-16, 23:00
Avslutad
Citat:
Har slutat med Stratteran helt på eget bevåg. .trött på en fuckad sömn. Nu är de jullov så behöver inte fokus eller hjälp med koncentrationen. Behöver sömn o vila.

På tal om annat har ja anlitat en personlig tränare från o med januari. Ska bli intressant o se vad de kommer göra för min vikt.

En PT kan inte hjälpa dig med ett skit förutom att se till att du har bra teknik
Och säga till dig att laga alla rätter från grunden

Och att du bara ska ha rena köttprodukter som protein källa
Senast redigerad av Karlsson05 2024-01-16 kl. 23:04.
Citera
2024-01-16, 23:26
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ja, frisk blir man inte av att vara inlagd. Men de är mediciner ja vill åt och att slippa tänka på allt som stressar mig en stund. Maten serverad. Alkohol? Va menar du? Om ja druckit? Nä men ja ska i helgen är de tänkt. Om psyket håller tills dess.
Får man benso och sånt när man blir inlagd? Eller vad är det annars du vill åt?

Alkohol som lösning på din ångest tänkte jag. En flaska vin typ.

Fest borde vara det sista på din att göra lista fröken!
Citera
2024-01-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Får man benso och sånt när man blir inlagd? Eller vad är det annars du vill åt?

Alkohol som lösning på din ångest tänkte jag. En flaska vin typ.

Fest borde vara det sista på din att göra lista fröken!

Benzo fick jag utskrivet nu i dagarna. Så vi får se om de hjälper eller om ja behöver bli inlagd för att stabilisera måendet o alla hallisar ja har. Kanske byta psykos medicin.

På psyk är allt rutinerat, mediciner i tid, mat på bestämda tider. De är ganska tryggt. Man har inte tillgång till rakblad o annat som lockar när man är hemma o har panikångest.

Ptn har gett mig ett träningsschema, de är super avancerade övningar..han vet att ja aldrig gymmat o han vet vad jag väger, så är besviken.
Inte heller gav han mig något kostschema.... Utan bara en receptbok med tillåtna recept att välja mellan. Inte heller hur många kalorier ja ska äta???

Värdelöst. Pengar i sjön. Va ska ja göra nu?!
Citera
2024-01-17, 19:56
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Benzo fick jag utskrivet nu i dagarna. Så vi får se om de hjälper eller om ja behöver bli inlagd för att stabilisera måendet o alla hallisar ja har. Kanske byta psykos medicin.

På psyk är allt rutinerat, mediciner i tid, mat på bestämda tider. De är ganska tryggt. Man har inte tillgång till rakblad o annat som lockar när man är hemma o har panikångest.

Ptn har gett mig ett träningsschema, de är super avancerade övningar..han vet att ja aldrig gymmat o han vet vad jag väger, så är besviken.
Inte heller gav han mig något kostschema.... Utan bara en receptbok med tillåtna recept att välja mellan. Inte heller hur många kalorier ja ska äta???

Släpper dom in dig om du kommer dit då? Benson borde ju hjälpa skapligt ändå.
Det var ju inget vidare pt, har du köpt sessioner också eller?
Citera
2024-01-17, 23:00
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Okej tack för tips.. äter nästan ingen mat alls och äter diet shakes 3-4 gånger om dagen. Det måste va min sköldkörtel som gör att vikten står stilla..
För övrigt mår jag skit psykiskt, Stratteran var inte rätt medicin för mig så har satt ut den o skall få elvanse från och med idag, lägsta dos... Så hoppas de ska hjälpa. Min läkare ska ringa mig om 14 dagar men just nu är ja självmordsbenägen o tänker på att självskada för ångesten är helt vild o galen.
Hoppas de ska lägga sig snart.
Ska prata med psyk idag vid 1030 för att kolla om ja kan bli inlagd.... Har studier nu med som just börjat, hatar att halka efter men vet inte hur jag ska kunna sitta i ett klassrum o koncentrera mig med mitt nuvarande mående.
Vet inte vad ja ska göra för att de ska bli bättre. Desperat.

Oj! Hoppas att du fick hjälp! Bra att du söker hjälp när du inte mår bra!
Citera
2024-01-17, 23:10
Medlem
Marengens avatar
Citat:

Förstår att vanföreställningar är hemskt. Kan inte sätta mig in i din situation. Det viktigaste nu är att du fokuserar på att må bra. Har du någon anhörig som kan titta till dig? Ta dina mediciner och lugnande vid behov och skulle det inte hjälpa sök dig till psykakuten. Vet inte var du bor, men här i södra Sverige har vi psykambulans. Har ni också det? Isåfall ring dem när du får konstiga tankar.
Strunta i dieten nu. Och drick ingen alkohol, det gör bara vanföreställningarna värre. Hoppas att de lägger in dig och att du får bukt med dina hallucinationer och ditt mående. Kan tyvärr inte skicka meddelande till dig. Finns det något sätt som vi kan höras på?
Senast redigerad av Marengen 2024-01-17 kl. 23:17.
Citera
2024-01-18, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Förstår att vanföreställningar är hemskt. Kan inte sätta mig in i din situation. Det viktigaste nu är att du fokuserar på att må bra. Har du någon anhörig som kan titta till dig? Ta dina mediciner och lugnande vid behov och skulle det inte hjälpa sök dig till psykakuten. Vet inte var du bor, men här i södra Sverige har vi psykambulans. Har ni också det? Isåfall ring dem när du får konstiga tankar.
Strunta i dieten nu. Och drick ingen alkohol, det gör bara vanföreställningarna värre. Hoppas att de lägger in dig och att du får bukt med dina hallucinationer och ditt mående. Kan tyvärr inte skicka meddelande till dig. Finns det något sätt som vi kan höras på?
Ja, att ha en sjuk hjärna är de värsta, det är som att försöka bo ihop med sin värsta fiende o leva ett normalt liv. De funkar inte. Vi har ingen psykambulana men vi har sjuktaxi man kan boka, ibland är de sjukhuset som måste boka den åt en. O så tar de typ 2 timmar innan dom kommer, 2 timmar är lång tid när man har hallusar o panikångest... Man hinner självskada mycket...o eventuellt ta överdoser de har hänt förr.

Igår reste jag till mamma, ja valde mellan sjukhuset o mamma o valde att åka hit. Det är ganska tryggt... Har det fortfarande jobbigt... Men den nya medicinen ja fick nyss för psykos hjälper mig... Sjukhuset ska ringa mig ang att planera en inläggning... De är min läkare som fixat det så att ja slipper sitta 6 timmar på psykakuten o träffa en läkare som inte kan svenska som frågar om man har provat meditera... Eller något sånt. De har hänt förr.

Adda min snap: sotigsjal2020
Citera
2024-01-19, 10:30
Medlem
Hur mycket cash lägger ni som bor ensamma på mat i månaden och hur många måltider om dagen äter ni?
Citera
2024-01-22, 11:51
Medlem
Hej!

Brukar låna min gubbes användarnamn när jag läser här, så nu lånar jag det till att vara med här (känner inget behov av eget konto) 😊

Startade med Avello den 19/1. Tar bara det och planerar att köra fullt ut två veckor, därefter trappa upp med motion.

Startvikt; 74,4
Längd; 169 cm
Mål; 60 kilo
Kön; kvinna
Ålder; 50 år

Mvh Davents tant 😁
Citera
2024-01-22, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Hej!

Brukar låna min gubbes användarnamn när jag läser här, så nu lånar jag det till att vara med här (känner inget behov av eget konto) 😊

Startade med Avello den 19/1. Tar bara det och planerar att köra fullt ut två veckor, därefter trappa upp med motion.

Startvikt; 74,4
Längd; 169 cm
Mål; 60 kilo
Kön; kvinna
Ålder; 50 år

Mvh Davents tant 😁

Haha, Allévo så klart 😂
Citera
2024-01-22, 16:04
Medlem
Marengens avatar
Citat: