2024-01-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jockes egna ord om Chrippa...långt innan Linnea - man kan ju undra vem som är och har problemen, låter nog som att det är Chrippa som är psyko.
https://youtu.be/JlG6CifGWqc

Då tar vi det igen.

Man kan ha tvivelaktiga åsikter och vara en klandervärd person på många sätt och SAMTIDIGT vara ett offer för fysisk och psykisk misshandel. Hade Chrippa däremot haft en massa ex som kom fram och sade att de blivit misshandlade av honom hade jag varit på L:s sida men det är ju inte riktigt så.
Citera
2024-01-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag skulle inte kalla att ett barn farit illa för "annat tjafs".

Barnet for ju illa på grund av L, eller vad menar du?
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Väldigt intressant att bara för att den som utsatts för fysisk och psykisk misshandel är en man och det kommer fram att han uttryckt sig lite rasistiskt i stundens hetta är de "lika illa båda två". Tänk om rollerna hade varit ombytta.

Det gäller att hålla isär saker här. Den stora diskussionen handlar om att Chrippa antingen har utsatt L för misshandel eller att L har hittat på detta. Att blanda in rasism och annat tjafs och använda detta som argument blir så extremt efterblivet. Men inget förvånar mig längre när det gäller svenskars dumhet.

Min take är att Chrippa talar sanning. L kör en Amber Heard rakt av (nästan parodiskt) och förmedlar noll trovärdighet med sina sminkade blåmärken och utstuderade ljudinspelningar. Det verkar dock krävas att man själv varit utsatt för en BPD-människa för att förstå att en människa är kapabel till detta. Det märks väldigt väl vilka på forumet som inte är så erfarna och en hint är att de inte är på Chrippas sida.
Ifall du missat det, denna tråd handlar om Chrippa vilket innefattar allt han gör, inte enbart misshandeln.
Så allt kommer diskuteras i denna tråd, så som droger, hans beteende emot Julia, hans agerande runt lilla C, att han tar droger framför lilla C, soc anmälan och utredningarna, osv.
Citera
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Väldigt intressant att bara för att den som utsatts för fysisk och psykisk misshandel är en man och det kommer fram att han uttryckt sig lite rasistiskt i stundens hetta är de "lika illa båda två". Tänk om rollerna hade varit ombytta.

Det gäller att hålla isär saker här. Den stora diskussionen handlar om att Chrippa antingen har utsatt L för misshandel eller att L har hittat på detta. Att blanda in rasism och annat tjafs och använda detta som argument blir så extremt efterblivet. Men inget förvånar mig längre när det gäller svenskars dumhet.

Min take är att Chrippa talar sanning. L kör en Amber Heard rakt av (nästan parodiskt) och förmedlar noll trovärdighet med sina sminkade blåmärken och utstuderade ljudinspelningar. Det verkar dock krävas att man själv varit utsatt för en BPD-människa för att förstå att en människa är kapabel till detta. Det märks väldigt väl vilka på forumet som inte är så erfarna och en hint är att de inte är på Chrippas sida.

Diskussionen handlar verkligen inte om att ”han uttryckt sig lite rasistiskt”.

Att du gör reklam för begåvningsreserven på Chrippas sida där hälften är analfabeter talar ganska väl om vilken nivå det ligger på. Källkritik och att vara opartisk är ord den sidan inte känner till. De förstår heller inte att videoinspelningar från händelsen väger tyngre än vad Chrippis fabricerar ihop och berättar i efterhand.

Så jo, båda är kassa. Chrippa är ett välkänt svin sedan tidigare dock, Linnea är eventuellt ett nytillskott.
Citera
2024-01-22, 11:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangostan25
Synd att Chrippa kommer undan med detta och blir inte ens ifrågasatt om de saker som faktiskt är sant, de är bara ett jävla drev om han slagit henne eller inte.

Det ända som är tragiskt är att Chrippa nu kommer känna sig oövervinnlig. Synd om nästa tjej han sätter klorna i, fyfan vad han kommer vara vidrig mot den.

Ja men antagligen så har vi blivit så vana vid att folk knarkar och skjuter testo att vi inte längre reagerar på det alls, samhället är verkligen åt fel håll. Tråkigt han inte blev canceled för en gång skull, men sekten vinner igen.
Just nu verkar det som att han tänker köra på Julia ett tag, får väl se hur länge det håller...
Citera
2024-01-22, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ifall du missat det, denna tråd handlar om Chrippa vilket innefattar allt han gör, inte enbart misshandeln.
Så allt kommer diskuteras i denna tråd, så som droger, hans beteende emot Julia, hans agerande runt lilla C, att han tar droger framför lilla C, soc anmälan och utredningarna, osv.

Det kan du skriva men det är ju ändå uppenbart att ni blandar in allt du nämnde för att stärka L:s case i hopp om att sänka Chrippa.
Citera
2024-01-22, 11:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tvärt emot vad Anjo tror så tror jag inte att det finns en sanning i detta. Även om allt fanns på film och man som utomstående kunde objektivt granska ett händelseförlopp, tror jag inte att det finns en sanning. Det finns definitivt inte en sanning som skulle fria en av parterna och fälla den andra.
När det kommer till domstolen så finns det dock vissa i detta kaos som kan bli dömd för brott som den andre inte kan bli dömd för.
Ingen är helt oskyldig, men det finns vissa som är skyldiga enligt lagen, och vissa som bara har betett sig illa.
Citera
2024-01-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Diskussionen handlar verkligen inte om att ”han uttryckt sig lite rasistiskt”.

Att du gör reklam för begåvningsreserven på Chrippas sida där hälften är analfabeter talar ganska väl om vilken nivå det ligger på. Källkritik och att vara opartisk är ord den sidan inte känner till. De förstår heller inte att videoinspelningar från händelsen väger tyngre än vad Chrippis fabricerar ihop och berättar i efterhand.

Så jo, båda är kassa. Chrippa är ett välkänt svin sedan tidigare dock, Linnea är eventuellt ett nytillskott.

Jag skiter FULLKOMLIGEN i vilka som tillhör "Chrippas sida". Jag tittar på situationen utifrån vad de säger och vilka bevis som framförts och kan väl bara konstatera att den som är på L:s sida i det hela inte kan så mycket om BPD.
Citera
2024-01-22, 11:45
Avslutad
Är det inte konstigt att Chrippa fick veta av Jocke/Anjo att det var Linnea som stulit hans kanal och lösenord, när Jocke/Anjo sa att Chrippa skrikit vid häktesförhandlingen det samma, med en tår rinnande ner för kinden och händerna formade som ett hjärta
Citera
2024-01-22, 11:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det kan du skriva men det är ju ändå uppenbart att ni blandar in allt du nämnde för att stärka L:s case i hopp om att sänka Chrippa.
Att Chrippa har betett sig illa emot Julia, betett sig illa runt lilla C, tagit droger runt lilla C, inte skyddat lilla C, osv, det har ingenting med Linnea att göra, det är 100% på chrippas eget ansvar.
Chrippa har gjort dessa grejer redan innan han träffade Linnea. Och det finns ingen ursäkt för det han utsatt sin dotter för.
Chrippa är inget jävla offer i detta.
Citera
2024-01-22, 11:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Precis, det är väldigt viktigt att ha i bakĥuvudet, hans klockrena analyser av reuploads eller ironiska svar, talar sitt tydliga språk, ANJO- Folkets talesperson, med rätt att döma👊

Datum och tid spelar ingen roll, Anjo har fått tag på en 23-årings dagbok, där snackar vi bevis👌

Chrippa skulle ju få komma och spela in i Anjos proffsstudio, härligt med vänskap när den är legit🫶🐷🦐🐍

Som Anjo själv säger när han kramar om Chrippa på Yoump: vänskap först, Youtube sen. Det svängde fort. När Chrippa drog till Barcelona så skulle Anjo köra över honom som en bulldozer. Den konsekventa Anjo.
Citera
2024-01-22, 11:47
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Jag skiter FULLKOMLIGEN i vilka som tillhör "Chrippas sida". Jag tittar på situationen utifrån vad de säger och vilka bevis som framförts och kan väl bara konstatera att den som är på L:s sida i det hela inte kan så mycket om BPD.

Fast du har ju inga bevis från Chrippa? Eller vad menar du?

Vad menar du pekar på att Chrippa varit utsatt? Hur han i alla videos framstår som en psykopat utan känslor? Munter och glad och framstår totalt oberörd av sagd psykisk misshandel? Varför är Linnea inte ute och spelar in vloggar? Varför sitter han och gör narr av Linnea i en 2h 20min video? Snälla.

Han har dessutom själv sagt att han inte blivit tvingad till att vara med Linnea, han har sagt att Barcelona var master plan. Så nej. Han är. Utan tvekan. Inget offer i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in