2024-01-22, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Och om hon inte ljuger och allt är sant? Hur tycker du då det ser ut med förtalsdrevet och allt? Är det något du skulle tycka var okej om det gällde någon närstående till dig själv?

Han visste inte om det var sant eller inte när han påbörjade det, borde även reflekteras över.
Citera
2024-01-22, 10:36
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Vad menar du? Vad har det med saken att göra? Tror du på riktigt att det skulle sköljas av? Det händer bara i tecknad film lille vän.
Klart som fan det skulle rinna av!
Åtminstone se kladdigt eller konstigt ut om man sminkar över hela armarna.
Hur tror du dom får bort det? Med stålborste?

Så kul att de finns allt från blåmärkes till smink experter här
Citera
2024-01-22, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Varför har ingen ens noterat att C säger "Jag kan leva med det, jag är narcissist...", att han försöker utpressa Jocke etc, blicken han har i sina ögon, sättet han pratar på när han låter helt monoton och känslokall när han är off-camera mot hur han spelar då han är medveten om att det spelas in? Det är ett gäng amatörer som följer och kommenterar det går inte att tala om för amatörer vad en narcissist/psykopat är. Det finns alltid personer som inte känner av, som inte förstår och som blir grundlurade. Om de tog in, kände av och skulle förstå skulle personer som C inte ha några följare. De är grundlurade personer som används för att ge dem views och pengar och dessa följare tror att personerna bryr sig om dem så de försvarar dem.
Det uppenbara sopas under mattan, likaså Anjos förminskande av att Chrippa de fakto hade sönder Linneas telefon, ah, men du bröt inte sönder den- nej jag kastade den i väggen och eftersom den var sprucken sen innan gick den sönder då. Och jag köpte en ny och en applewatch, ah ah precis...säger Anjo.

Att sitta och reagera på och förlöjliga ett brottsoffer, genom att i grupp bestämt sig för att smula sönder en motståndares påståenden, utan att ens kunna motbevisa någonting alls, är en bedrift och någonting som Anjo, Rask och Chrille gör till vardags. Att sitta och lägga smarta inputs och oneliners, säga "jag sa ju det" precis, exakt vad jag sa... sitter och pratar med sig själva för att inte bli ifrågatta.

Det är lika dumt som att ha sett en film och låtsas lösa mysteriet, när man redan vet hur filmen slutar...
Citera
2024-01-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Om Linnea ljuger och har fabricerat ihop allting… blåmärken, anmälan, osv. Ja då är hon riktigt farlig, inväntar del 2 av hennes video.

Jag tror inte att vi någonsin kommer få exakt information om vad som hänt. Det enda som vi kan konstatera är att ingen av de är oskyldiga, båda har betett sig illa mot varandra på ett eller annat sätt, och att det inte finns en enda person i barnets närhet som sett till hennes bästa eller tagit henne ifrån en destruktiv miljö. Utan alla har sett om sina egna prioriteringar först och sen nu i efterhand ska alla leka hjältar och "bry sig om".
Finns ett barn med i bilden agerar man direkt som vårdnadshavare, är man utomstående och bevittnar eller har information så agerar man direkt. Den här cirkusen har pågått länge, långt innan resan till Cypern eller Barcelona, så vad fan är det för fel på de här sågspånen som ska vara vuxna och förebilder?!
Man sitter inte och bygger lego, springer på gymmet, jobbar på solbrännan, åker skidor eller langar upp integritetskränkande videos på barnet i första hand.
Jävla patrask hela bunten!
Citera
2024-01-22, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det uppenbara sopas under mattan, likaså Anjos förminskande av att Chrippa de fakto hade sönder Linneas telefon, ah, men du bröt inte sönder den- nej jag kastade den i väggen och eftersom den var sprucken sen innan gick den sönder då. Och jag köpte en ny och en applewatch, ah ah precis...säger Anjo.

Att sitta och reagera på och förlöjliga ett brottsoffer, genom att i grupp bestämt sig för att smula sönder en motståndares påståenden, utan att ens kunna motbevisa någonting alls, är en bedrift och någonting som Anjo, Rask och Chrille gör till vardags. Att sitta och lägga smarta inputs och oneliners, säga "jag sa ju det" precis, exakt vad jag sa... sitter och pratar med sig själva för att inte bli ifrågatta.

Det är lika dumt som att ha sett en film och låtsas lösa mysteriet, när man redan vet hur filmen slutar...

Ja, jag tänkte på ANJOS reaktion när han läste upp det C skrivit ned på ett papper, som om det vore bevis. ANJOS reaktioner var att bete sig som om det stod fakta på pappret. Ingen vet vad som är sant eller inte på ett papper ngn skriver ner saker på. Bevis är bevis, rätt är rätt. Fel är fel. Lögn är lögn, påstående är påstående. Sanningen ska segra, inget annat. Jag vet inte vad som är sant eller inte i detta men jag vet vad som endast är påståenden mot för vad som är bevis i form av fakta av det som utspelat sig.
Citera
2024-01-22, 10:48
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Klart som fan det skulle rinna av!
Åtminstone se kladdigt eller konstigt ut om man sminkar över hela armarna.
Hur tror du dom får bort det? Med stålborste?

Så kul att de finns allt från blåmärkes till smink experter här

Det finns bra vattenfast smink som håller länge trots bad och svett. Något jag defintivt kan tänka mig att Linnea äger.

Men, även jag anser det scenariot vara osannolikt. Mer troligt är i så fall som sagt att det var en rodnad och inte ett blåmärke, som försvunnit. Oavsett är ett slag ett slag.
Får hoppas det går till rättegång helt enkelt och att det avgörs där.
Senast redigerad av Nariiouh 2024-01-22 kl. 10:52.
Citera
2024-01-22, 10:54
Medlem
Tycker det säger ganska mycket om hur Chrippa är när han lägger upp videos där han gör sig lustig och hånar L.
Obegripligt osmakligt oavsett om hon är offer eller inte. Han beter sig definitivt inte som en person som är utsatt. Inte en chans!
Han är såhär vidrig i sin natur och det visar sig gång på gång eftersom han inte kan kliva ur den där patetiska jargongen.
Att folk heja på och hyllar är ta mig fan hjärndött.

Fatta att den här snubben har ett barn som han skitit fullständigt i och det finns bevisat med inspelningar hur han beter sig i hennes närhet. Det är bara en patetisk fasad han har, han bryr sig om sig själv och ingen annan.
Citera
2024-01-22, 11:10
Medlem
Merrybums avatar
Videon från Jump gör mig verkligen beklämd. Det syns verkligen hur Lillen mår. Jag tänker inte hålla på och lyfta upp exempel här, för det är ett barn vi talar om. Men mitt hjärta blöder för henne flera gånger under klippet.

Att Chrippa hoppar runt med henne på axlarna är oxå dumt. Eller väldigt väldigt ansvarslöst i allafall. Lite som att köra henne på elkicken utan hjälm.
Citera
2024-01-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Om Linnea ljuger och har fabricerat ihop allting… blåmärken, anmälan, osv. Ja då är hon riktigt farlig, inväntar del 2 av hennes video.

Du anser inte att en pressad påverkad och stereoidstinn Chrippa som tidigare hotat sin bror att han ska förstöra hans liv om han inte gör som han säger (även hotat om precis samma mot både Julia och Linnea) mordhotar folk (vilket det är Chrippas pappa som även tar upp), som inte ens Jocke, Jacke eller pappan kan kontrollera, som psykiskt misshandlat Julia och även ljuger och är aggressiv samt trycker stereoider inför sin 3,5år gamla dotter som han dessutom har förskjutit så mycket är ännu farligare?? 🤨🤔🤨
Linneas anmälningar kan mycket väl vara ett rop på hjälp där anmälan inte var så specifik utan bara att den blev gjord och uppmärksammad? ...och den sista anmälan kom ju faktiskt inte från henne personligen heller utan det var polisen som blev ditkallad som gjorde denna då hon inte var inlåst som samtalet till polisen antydde (vilket inte heller hon gjorde).
Citera
2024-01-22, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Ja, jag tänkte på ANJOS reaktion när han läste upp det C skrivit ned på ett papper, som om det vore bevis. ANJOS reaktioner var att bete sig som om det stod fakta på pappret. Ingen vet vad som är sant eller inte på ett papper ngn skriver ner saker på. Bevis är bevis, rätt är rätt. Fel är fel. Lögn är lögn, påstående är påstående. Sanningen ska segra, inget annat. Jag vet inte vad som är sant eller inte i detta men jag vet vad som endast är påståenden mot för vad som är bevis i form av fakta av det som utspelat sig.

Är det dem papperna han skall ha som försvar i rätten sen? När förhudsundersökningen är klar? Kanske Anjo föjler med som bidrädande jurist? Jocke kommer ligga hemma i sängen och gråta tills det är klart
Citera
2024-01-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag har skickat det vidare där det gör bäst nytta, Åklagaren

Har du skickat det vidare till en åklagare?
Citera
2024-01-22, 11:18
Medlem
Merrybums avatar
Tvärt emot vad Anjo tror så tror jag inte att det finns en sanning i detta. Även om allt fanns på film och man som utomstående kunde objektivt granska ett händelseförlopp, tror jag inte att det finns en sanning. Det finns definitivt inte en sanning som skulle fria en av parterna och fälla den andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in