2024-01-22, 11:22
Medlem
Hampe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Idag filmar Jacke under bilkörning och berättar om att han hyrt en bil och ska hjälpa Chrille att flytta saker från Karlskoga, Mjölby och Stockholm till Norrköping...

Jag undrar varför Inte Jockiboi hjälper till, eller bokar flyttransporter, nej han lyser med sin frånvaro.

Jag antar att det blir Jacke, farsan Thomas och Chrille, Lillen är med farmor och Jullan behövs inte längre, iallafall inte just nu.

Chrille la upp på sin story och frågade följarna om de ville se en flyttvlogg med han och Jacke för Jocke behövde sova
Citera
2024-01-22, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Klart som fan det skulle rinna av!
Åtminstone se kladdigt eller konstigt ut om man sminkar över hela armarna.
Hur tror du dom får bort det? Med stålborste?

Så kul att de finns allt från blåmärkes till smink experter här

Nu är jag inte alls intresserad av själva spekulationen kring om något sminkats över eller inte men du har fel gällande att sminket skulle rinna av.
Det finns väldigt mycket bra vattenresistent smink, och de flesta nu har faktiskt bra hållbarhet även av vatten/svett och en vardag. För att ta bort det använder man ju sminkborttagning/ansiktsrengöring/tvål så bara vatten är inte alls effektivt för detta. Självklart inte stålborste, du behöver inte göra dig dummare än du är 🤦🏼 och på detta kan man ju tillägga att man sett Linnea handla smink och hon använder ju inga skitmärken med dålig kvalitet.

Sen att pussla ihop datum med filmmaterial på det sätt som nu kommit upp är ju bara bisarrt, har han datumstämplar på filmsekvenserna och hon sagt precis samma dagar så visst. Dock bör man ju då utgå ifrån några dagar efter eftersom ett blåmärke inte nödvändigtvis dyker upp direkt 🙄 och som hon sa så var ju inte Chrippa så dum att han gjorde något där det skulle synas. Det här är ju bara ytterligare en grej på samma nivå som övriga vinklade bevis som de själva motbevisat sig själva gällande.
Citera
2024-01-22, 11:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Ja, jag tänkte på ANJOS reaktion när han läste upp det C skrivit ned på ett papper, som om det vore bevis. ANJOS reaktioner var att bete sig som om det stod fakta på pappret. Ingen vet vad som är sant eller inte på ett papper ngn skriver ner saker på. Bevis är bevis, rätt är rätt. Fel är fel. Lögn är lögn, påstående är påstående. Sanningen ska segra, inget annat. Jag vet inte vad som är sant eller inte i detta men jag vet vad som endast är påståenden mot för vad som är bevis i form av fakta av det som utspelat sig.

Sakta i backarna här nu! Den enda som faktiskt sitter på the one and only SANNINGEN är ju Anjo. Han jobbar ju preciiiis som polisen, han samlar in alla bevis, all fakta och bedömer sedan efter det. Det finns inget ”min sanning” och ”din sanning” utan bara en sanning. Och den har Anjo. Ingen annan.
Citera
2024-01-22, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Sakta i backarna här nu! Den enda som faktiskt sitter på the one and only SANNINGEN är ju Anjo. Han jobbar ju preciiiis som polisen, han samlar in alla bevis, all fakta och bedömer sedan efter det. Det finns inget ”min sanning” och ”din sanning” utan bara en sanning. Och den har Anjo. Ingen annan.

Ja, en inkonsekvens-video hade ju varit bra om ngn gjorde.
Citera
2024-01-22, 11:27
Medlem
Väldigt intressant att bara för att den som utsatts för fysisk och psykisk misshandel är en man och det kommer fram att han uttryckt sig lite rasistiskt i stundens hetta är de "lika illa båda två". Tänk om rollerna hade varit ombytta.

Det gäller att hålla isär saker här. Den stora diskussionen handlar om att Chrippa antingen har utsatt L för misshandel eller att L har hittat på detta. Att blanda in rasism och annat tjafs och använda detta som argument blir så extremt efterblivet. Men inget förvånar mig längre när det gäller svenskars dumhet.

Min take är att Chrippa talar sanning. L kör en Amber Heard rakt av (nästan parodiskt) och förmedlar noll trovärdighet med sina sminkade blåmärken och utstuderade ljudinspelningar. Det verkar dock krävas att man själv varit utsatt för en BPD-människa för att förstå att en människa är kapabel till detta. Det märks väldigt väl vilka på forumet som inte är så erfarna och en hint är att de inte är på Chrippas sida.
Citera
2024-01-22, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Precis, det är väldigt viktigt att ha i bakĥuvudet, hans klockrena analyser av reuploads eller ironiska svar, talar sitt tydliga språk, ANJO- Folkets talesperson, med rätt att döma👊

Datum och tid spelar ingen roll, Anjo har fått tag på en 23-årings dagbok, där snackar vi bevis👌

Chrippa skulle ju få komma och spela in i Anjos proffsstudio, härligt med vänskap när den är legit🫶🐷🦐🐍
Citera
2024-01-22, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Har du skickat det vidare till en åklagare?

Nope, det gick inte
Citera
2024-01-22, 11:33
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Tycker det säger ganska mycket om hur Chrippa är när han lägger upp videos där han gör sig lustig och hånar L.
Obegripligt osmakligt oavsett om hon är offer eller inte. Han beter sig definitivt inte som en person som är utsatt. Inte en chans!
Han är såhär vidrig i sin natur och det visar sig gång på gång eftersom han inte kan kliva ur den där patetiska jargongen.
Att folk heja på och hyllar är ta mig fan hjärndött.

Fatta att den här snubben har ett barn som han skitit fullständigt i och det finns bevisat med inspelningar hur han beter sig i hennes närhet. Det är bara en patetisk fasad han har, han bryr sig om sig själv och ingen annan.

Det är minst sagt osmakligt! Att inte alla ser igenom honom är ofattbart. I en video säger han si och i nästa säger han så. Han utmålar sig som ett offer och gråter i en video och i nästa spelar han pajas och gör sig lustig över den som påstås vara hans förövare. Inget av det han säger eller visar upp går ihop för fem öre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Väldigt intressant att bara för att den som utsatts för fysisk och psykisk misshandel är en man och det kommer fram att han uttryckt sig lite rasistiskt i stundens hetta är de "lika illa båda två". Tänk om rollerna hade varit ombytta.

Det gäller att hålla isär saker här. Den stora diskussionen handlar om att Chrippa antingen har utsatt L för misshandel eller att L har hittat på detta. Att blanda in rasism och annat tjafs och använda detta som argument blir så extremt efterblivet. Men inget förvånar mig längre när det gäller svenskars dumhet.

Min take är att Chrippa talar sanning. L kör en Amber Heard rakt av (nästan parodiskt) och förmedlar noll trovärdighet med sina sminkade blåmärken och utstuderade ljudinspelningar. Det verkar dock krävas att man själv varit utsatt för en BPD-människa för att förstå att en människa är kapabel till detta. Det märks väldigt väl vilka på forumet som inte är så erfarna och en hint är att de inte är på Chrippas sida.

Jockes egna ord om Chrippa...långt innan Linnea - man kan ju undra vem som är och har problemen, låter nog som att det är Chrippa som är psyko.
https://youtu.be/JlG6CifGWqc
Citera
Medlem
Hampe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Linnea visar bara sin sida, Chrippas visar bådas. Det finns säkert en anledning till att du är så partiskt och försöker tysta ner Chrippas film
Samt Josephsaid.

Missade ni helt filmen när Linnea gaslightar Chloe? ”Är du rädd för pappa?” ”Du ska få va själv med pappa nu, ah det vill du inte.. du vill va med mig?”- den filmen skickade Linneas ex-vänner efter att hon skickat den till dom för de tyckte det var vidrigt. Men det har ni med valt att inte lägga in i hela bilden?

Linnea är stark som sätter sig och berättar sin historia. Hon är helt själv.
Chrille har hela Norrköpings gänget som försöker tysta ner en utsat tjej.
Varför satte han sig ner med Anjo och gjorde en film. Det enda som han gjorde var att kommentera filmen, han hade kunnat låta bli att släppa den videon. Anjo skulla vara opartisk men det lyckades han inte med!
Citera
2024-01-22, 11:34
Medlem
Synd att Chrippa kommer undan med detta och blir inte ens ifrågasatt om de saker som faktiskt är sant, de är bara ett jävla drev om han slagit henne eller inte.

Det ända som är tragiskt är att Chrippa nu kommer känna sig oövervinnlig. Synd om nästa tjej han sätter klorna i, fyfan vad han kommer vara vidrig mot den.

Ja men antagligen så har vi blivit så vana vid att folk knarkar och skjuter testo att vi inte längre reagerar på det alls, samhället är verkligen åt fel håll. Tråkigt han inte blev canceled för en gång skull, men sekten vinner igen.
Citera
2024-01-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen

Jag skulle inte kalla att ett barn farit illa för "annat tjafs".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in