2024-01-21, 11:43
Medlem
Både Trump och Biden är gamla män där hjärnorna behöver rensas.

Det är inte konstigt det blir fel ibland.

Båda är hårt pressade dessutom.
Citera
2024-01-21, 11:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
1) Vi hade roliga debatter vid förra valet. Signaturen Nixter vill jag minnas skrev "BOOM" när det kom positiva nyheter för Trumpen i OU och även skandalerna som rann utanpå teflonet på Trumpen var ändå lite kul med "Suckergate" och "Grab them by the Pussy-incidenten". Varför var ni så arga på debattören Nixter?

2) Jag kollade ikväll på sajten "Fivethirtyeight" och det var något lite bättre siffra för Joe Biden med 39,1% approval istället för 38,8% senast. Disapproval ligger på 55,7%.
Trumpen låg vid motsvarande tid på 42,9% approval och hade hela tiden svårt att nå bra siffror. Han har svårt att bli "hela folkets president".

3) Zelensky har bjudit in Trumpen till Kiev men jag tror inte Trumpen har något att vinna politiskt just nu att åka dit. Jag har också svårt att se dom som kompisar även om Trumpen är ännu buffligare än Boris Johnson som blev mycket populär i Kiev.
Det är svårt och mäta approval i en sekt som alltid säger bästa någonsin oavsett och att donalds aldrig någonsin gjort ett enda del eller ljugit en enda gång.
Dom siffrorna är helt betydelselösa faktiskt.
Att åka till Ukraina för donalds är inte aktuellt pga putin har donalds i sin ficka, och hur vet vi det, jo det vet vi att donalds säger om ämnet är til putins fördel var gång.
Att Zelensky försöker, det förstår jag, då det handlar om deras överlevnad och då får man även ta ett snack med blöj-donalds.
Citat:
Men han kör väl sina rallyn? Allt är noga uträknat, han behöver inte debattera mot partikamrater. Hans ställning är stark ändå.

Han hade väl några småsår som förklarades med att han skurit sig på papper. Jag har ingen ny information om syfilis, detta är ju inte heller Romar-riket på 200-talet efter Kristus, jag tror inte han drar på sig en sådan sjukdom vid denna ålder han är nu.
Han kan dock ha något form av reumatisk sjukdom, jag skall studera honom noga vid framtida rallyn.
HAHAHAHAHAHA

Och skurit sig på papper och se ut så, det reser bara än mer frågor
Det var nog den sämsta bortförklaringen jag sett i mitt liv, hittade du på den själv?
Har en bättre till dig, att hen brände sig av misstag på en kamin.
För det kan i alla fall likna det man såg, men ändå inte tillräckligt.

När jag såg dessa sår, så kväljdes jag direkt och insåg detta var en bakteriell eller virus som påverkat huden.
Och varför är det så svårt och greppa en som satt på allt som rör sig och skabbiga porrstjärnor, horor och annat inte skulle kunna ha syfilis för?
Är det för den fascistiska agendan att hen inte kan ha syfilis?
För det vore bara för komiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Nu tycks han blanda ihop Nicky Haley och Nancy Pelosi:

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/trump-f%C3%B6rv%C3%A4xlade-nikki-haley-och-nancy-pelosi/ar-BB1h04Vy?ocid=msedgntp&cvid=a18b4a9ec9554e31a70072 166302fd70&ei=6

Och detta går inte att förklara bort. Att efter en lång dag säga fel på Joe Biden och Barack Obama är en sak, även om han gör det också alldeles för ofta. Men att blanda ihop Nicky Haley och Nancy Pelosi, är som att blanda ihop Ebba Busch med Mona Sahlin, alltså inte möjligen. Antingen är Trump, enligt opinonsmätningarna just nu USA:s nästa president, allvarligt sjuk. Eller så spelar han allvarligt sjuk. Och vet inte vad som är värst.
Dock är donalds redan uppe i SJU GÅNGER i hur donalds ska avsätta Obama är värt att notera.

Polaren förklara det så bra, och där hen arbetar inom äldrevården och demens.
Och hur de ser att minnet backar och lever i en tid som passerat, och hur det blir mer och mer prominent med tiden.
Och det verkar som donalds nu är 3-6 år tillbaka i tiden, ibland mer tex med Obama som ska avsättas och kanske åtalas när Obama avslutar sitt ämbete.(Det talar om mer år till förstår jag.)
Men såna här saker går som dragspel också, det vill säga bättre stunder och sämre.

Men när hen ropar om Obama, så är det definitivt en sämre stund och speciellt när vi idag vet det inte är en felsägning längre och när man är uppe på sju gånger och avsätta Obama.
För den är helt omöjligt att förklara bort, det är därför fansen vägrar prata om det och istället försöker projicera donalds problem på Joe.
Citera
2024-01-21, 11:52
Medlem
Håller med om att förklaringen om vasst papper inte var värst bra. Men det kom inte från han själv vad jag kan se utan från någon underhuggare.

Det vore ändå bra om Trump träffade Zelensky anser jag.

Kan ge ökad prestige till båda.

Det jag gillar med Trump är kanske inte hans politik i sak utan att han vågar utmana media.
Citera
2024-01-21, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är svårt och mäta approval i en sekt som alltid säger bästa någonsin oavsett och att donalds aldrig någonsin gjort ett enda del eller ljugit en enda gång.
Att åka till Ukraina för donalds är inte aktuellt pga putin har donalds i sin ficka, och hur vet vi det, jo det vet vi att donalds säger om ämnet är til putins fördel var gång.
Att Zelensky försöker, det förstår jag, då det handlar om deras överlevnad och då får man även ta ett snack med blöj-donalds.

HAHAHAHAHAHA

Det var nog den sämsta bortförklaringen jag sett i mitt liv, hittade du på den själv?

När jag såg dessa sår, så kväljdes jag direkt och insåg detta var en bakteriell eller virus som påverkat huden.
Och varför är det så svårt och greppa en som satt på allt som rör sig och skabbiga porrstjärnor, horor och annat inte skulle kunna ha syfilis för?

Dock är donalds redan uppe i SJU GÅNGER i hur donalds ska avsätta Obama är värt att notera.

Och hur de ser att minnet backar och lever i en tid som passerat, och hur det blir mer och mer prominent med tiden.
Och det verkar som donalds nu är 3-6 år tillbaka i tiden, ibland mer tex med Obama som ska avsättas och kanske åtalas när Obama avslutar sitt ämbete.(Det talar om mer år till förstår jag.)
Men såna här saker går som dragspel också, det vill säga bättre stunder och sämre.

Men när hen ropar om Obama, så är det definitivt en sämre stund och speciellt när vi idag vet det inte är en felsägning längre och när man är uppe på sju gånger och avsätta Obama.
För den är helt omöjligt att förklara bort, det är därför fansen vägrar prata om det och istället försöker projicera donalds problem på Joe.

Mitt svar till dig kom visst utan citat. Jag studerar Trump en halv timme varje kväll men man måste också inte bara läsa Trumpfientliga siter för då tappar man helheten.
Trump kan vara överansträngd men vi får se hur han tar sig.
Citera
2024-01-21, 12:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Mitt svar till dig kom visst utan citat. Jag studerar Trump en halv timme varje kväll men man måste också inte bara läsa Trumpfientliga siter för då tappar man helheten.
Trump kan vara överansträngd men vi får se hur han tar sig.
Inte efter 7ggr och ingen felsägning då det följer många ord efter hur Obama måste ha immunitet när han slutar sitt ämbete.
I hur donalds ska avsätta Obama i valet.

Det är så man vet detta inte är om någon överansträngning, utan det är något mer allvarligt än så.
Kanske det är den misstänkta syfilisen, kanske det är demens, inte vet jag, men något är allvarligt fel.

Och nu kan hen inte ens skilja på Nikki Hayley och Nancy Pelosi, det bara konfirmerar att något inte stämmer här.

Skulle aldrig få mig för att läsa om bias sidor, då sakligheten försvinner där och då är det för mig helt ointressant.
Och sakligheten berättar att det är nu 7ggr och även resonemang bakom hur hen ska avsätta Obama, hur hen ska rädda Obama att bli åtalad efter han lämnat ämbetet.
Citera
2024-01-21, 12:49
Medlem
Donald Trump förväxlade Nikki Haley med Nancy Pelosi minst 4 gånger under talet igår

Under gårdagens politiska rally i New Hampshire så verkade Trump väldigt förvirrad. Han förväxlade Nikki Haley med Nancy Pelosi vid minst 4 separata tillfällen under sitt tal. Inte ens de mest hängivna Trump-anhängarna kan väl förneka de tydliga tecken på kognitiv nedsättning som han visade här.

Om Joe Biden hade förväxlat två personer flera gånger under samma tal så hade Trump-anhängarna krävt hans avgång och att han omyndigförklaras omedelbart.

Ett exempel när han talar om Nancy Pelosi och stormningen av Kapitolium:

Citat:
"You know, Nikki Hakey, Nikki Haley, Nikki Haley... you know, did you know they destroyed all the information, all of the evidence, everything, deleted and destroyed all of it, all of it, because of lots of things. Like, Nikki Haley is in charge of security, we offered her 10,000 people."

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=12I7VHcWSZ4

Tror ni att Trump är lämplig att leda världens mäktigaste stormakt när han visar så tydliga tecken på att åldern börjar ta ut sin rätt? Och innan någon påstår att jag står på Joe Bidens sida så anser jag att hans kognitiva nedsättning också är väldigt tydlig och att han bör pensioneras omedelbart.
Senast redigerad av vensterbliven 2024-01-21 kl. 12:53.
Citera
2024-01-21, 13:06
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Tror ni att Trump är lämplig att leda världens mäktigaste stormakt när han visar så tydliga tecken på att åldern börjar ta ut sin rätt? Och innan någon påstår att jag står på Joe Bidens sida så anser jag att hans kognitiva nedsättning också är väldigt tydlig och att han bör pensioneras omedelbart.
Verkligen en sorglig valkampanj. Två senila gamlingar att välja mellan.

Tur att presidenten mest är en galjonsfigur, och att landet framför allt styrs av riksdag och regering.

Tror att det är mycket svårare för Trump att hantera det kognitiva, än för Biden. Trump vill nog inte inse att han riskerar att göra bort sig, medan Biden verkar mycket mer medveten om hur gaggig han är.

Bidens rådgivare vågar väl berätta det för honom, och Biden tar nog till sig av kritiken, till skillnad från Trump.
Citera
2024-01-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Under gårdagens politiska rally i New Hampshire så verkade Trump väldigt förvirrad. Han förväxlade Nikki Haley med Nancy Pelosi vid minst 4 separata tillfällen under sitt tal. Inte ens de mest hängivna Trump-anhängarna kan väl förneka de tydliga tecken på kognitiv nedsättning som han visade här.

Om Joe Biden hade förväxlat två personer flera gånger under samma tal så hade Trump-anhängarna krävt hans avgång och att han omyndigförklaras omedelbart.

Ett exempel när han talar om Nancy Pelosi och stormningen av Kapitolium:

Ja alltså hela situationen är surrealistisk. Valet står alltså mellan två väldigt gamla och galna individer som uppenbarligen har problem med hälsan och antagligen missbruk. Det är inget konstigt med att man efter en viss ålder inte är lämplig för vissa poster, ff.a presidentpost. Men ändå så finns det uppenbarligen två stycken personkulter runt dessa 70 plusare. Ingen kan säga att någon av dom är skit för då kommer folk skrika att den andra är MINSANN ÄNNU SÄMRE!

Detta är väl vad man kallar "illusionen av val". Ungefär som i Kina. Hur mycket av ett val är det att få välja vem som ska hålla i yxan på ens avrättning?
Citera
2024-01-21, 13:19
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Detta är väl vad man kallar "illusionen av val". Ungefär som i Kina. Hur mycket av ett val är det att få välja vem som ska hålla i yxan på ens avrättning?
Hur illa det än är så kan du inte jämföra med Kina.

Visst, demokratin känns poänglös när man väljer mellan två identiska alternativ.
Det finurliga med demokrati är att OM regeringen visar sig vara tyrannisk, så är det bara att rösta bort den i nästa val.

I Kina kan regeringen göra PRECIS vad de vill.

Covidpandemi? Utegångsförbud. Svetsa igen ytterdörrarna.
Missnöje och protester? Arrestera, fängsla och mörda till de slutar.

Regeringen kan aldrig röstas bort. Folket får INTE bestämma vem som ska styra.
Citera
2024-01-21, 13:22
Medlem
Nachoalistens avatar
Förväxla namn har jag också gjort många gånger utan att vara senil, tror de flesta gjort det.

Både Nikki och Nancy är förljugna häxor, lätt att förväxla dom två..
Senast redigerad av Nachoalisten 2024-01-21 kl. 13:24.
Citera
2024-01-21, 13:28
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ni har väl hört att Nikki stöds av demokratiska pengar (som ett försök att skada Trump)?

Det är inte så att Donald anspelar på det?
Citera
2024-01-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

HAHAHAHAHAHA

Man ska inte helt utesluta att han säger fel medvetet, i något sätt att häckla sina motståndare, han är ju känd för att kalla dem för olika öknamn, och då är det väl inte helt främmande att han medvetet kallar dem för varandras namn. Men mest troligt har du rätt, att han blir mer och mer dement. Och att han i november säger att han ska avsätta Clinton som president. Bill alltså, inte Hillary. Och att hans fans kommer fortsätta älska honom, och han kommer vinna valet. Vilket kommer innebära att vi har en från början galning, nu dessutom kraftigt dement, som världens mäktigaste man. Baske mig värre än en skräckfilm.

Kan ha fel, men tyckte Nikki Haley verkade på riktigt skärrad när hon kommenterade det Trump sade om henne och den 6 januari. Hoppas hon verkligen tar sitt förnuft till fånga och fortsätter vara kritisk mot Trump efter att han blir klar som kandidat. Hur hon och andra ledande republikaner ställer sig till presidentkandidaten Trump blir avgörande för hur det här slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in