2024-01-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getfoten333
Varför går inte snuten efter massagebrudarna för skattebrott istället för att låtsas som att de blivit utnyttjade? De har ju skattefritt dragit nästan lika mycket som salongsägarinnan.
Ja, det är anmärkningsvärt eftersom det handlar om asiatiskor och rättsväsendet i Sverige HATAR asiatiskor.

Kanske är det så att de går med på detta (inte attackerar asiatiskorna) för att få fast så många män som möjligt. Blir mindre konkurrens på arbetsmarknaden från de lagförda männen då - nästintill ingen av snutarna och deras bossar vill väl ägna sig åt att bli massörer och runka andras kukar!? Asiatiskorna utgör alltså inget hot. De rycker en del pengar men det kanske inte handlar om så jättmycket?!
Citera
2024-01-20, 16:19
Medlem
Det ena behöver inte utesluta det andra. Är det någon som köpt sex måste det naturligtvis vara någon som sålt sex. Det är ett tröttsamt hycklande om att massöserna är utnyttjade. Det handlar om många miljarder per år i uteblivna skatteintäkter.

Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ja, det är anmärkningsvärt eftersom det handlar om asiatiskor och rättsväsendet i Sverige HATAR asiatiskor.

Kanske är det så att de går med på detta (inte attackerar asiatiskorna) för att få fast så många män som möjligt. Blir mindre konkurrens på arbetsmarknaden från de lagförda männen då - nästintill ingen av snutarna och deras bossar vill väl ägna sig åt att bli massörer och runka andras kukar!? Asiatiskorna utgör alltså inget hot. De rycker en del pengar men det kanske inte handlar om så jättmycket?!
Citera
2024-01-20, 16:49
Medlem
Jag tycker mer synd om torskarna som, när de ligger och får sina värkande kroppar knådade, frestas till att köpa sex.

Citat:
Det ena behöver inte utesluta det andra. Är det någon som köpt sex måste det naturligtvis vara någon som sålt sex. Det är ett tröttsamt hycklande om att massöserna är utnyttjade. Det handlar om många miljarder per år i uteblivna skatteintäkter.
Citera
2024-01-20, 17:14
Medlem
Massagebrudarna trippar leende iväg till LV för att shoppa blingbling eller super skallen av sig på Tigern, medan de ömhetstörstande männen får sitta med skammen i förnedrande polisförhör där de utmålas som bestialiska sexförbrytare och sedan betala dyra strafförelägganden.

[quote=getfoten333|87102292]Jag tycker mer synd om torskarna som, när de ligger och får sina värkande kroppar knådade, frestas till att köpa sex.[/QUOTE
Citera
2024-01-20, 18:01
Medlem
Citat:
Jag tycker mer synd om torskarna som, när de ligger och får sina värkande kroppar knådade, frestas till att köpa sex.

Men helt krasst är det kuken som värker och de vet var den sitter så visst är de bra på att bota värker till och med bättre än doktorn 😂😂
Citera
2024-01-20, 18:38
Medlem
Bor så nära en av dessa massage-ställen så jag ser det mesta.
Det roliga eller det icke roliga är att jag ser att de flesta kunder som besöker dessa ställen är i min åldersgrupp.
Min spontana fråga är. Har de icke internet.
Det finns fortfarande kvinnor som tillfredsställer deras behov på ett bättre och billigare sätt än dessa.
Citera
2024-01-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Några av er kan nog vänta på ett samtal från polisen.

https://www.dn.se/sverige/200-misstankta-sexkopare-far-snart-ett-samtal-fran-polisen/

Verkar vara folk som swishat extra-tjänsten till ägarinnans konto.

Följande har jag lärt mig genom att studera FUPar:

1. Använd inte telefonen för att boka tid. Ditt nummer används för att identifiera dig.
Telefonavlyssning förekommer och de kan samköra salongägarens bokföring för att se om du köpte sex.
2. Betala endast med kontanter. Även en Swish/kortbetalning räcker för att få din identitet.
Även här används salongägarens bokföring för att se om du köpte sex.
3. Ta med egen kondom
4. Ta kondomen med dig och kasta den långt ifrån salongen .

Använder du de här råd kommer polisen få ett helvete att identifiera sexköpare.
Citera
2024-01-20, 21:21
Medlem
Citat:

https://www.dn.se/sverige/200-missta...-fran-polisen/

Citat:
Men på polisens lista över misstänkta torskar finns cirka 250 identifierade personer – och de kommer alla att kallas till förhör.

Citat:
Däremot vet utredarna vilka de misstänkta sexköparna är. 250 identifierade personer finns på polisens lista, 50 av dessa hanteras av åklagaren och har kallats till förhör. Övriga 200 kan vänta sig ett samtal från polisen inom en snar framtid.
– De andra hanterar polisen, men polisen har fått prioritera koppleriutredningen. Men alla de 250 identifierade misstänkta sexköpare kommer att kallas till förhör framöver, säger Emelie Månsson.
Rättegången mot de misstänkta organisatörerna av koppleriverksamheten, och de fyra sexköparna som omfattas av åtalet, inleds den 29 januari.

Om jag förstår saken rätt så har man enbart för EN (!) salong identifierat 250 sexköpare. Hur många är det som man inte har identifierat, det vill säga följt försiktighetsreglerna och bland annat betalat cash?

I andra sammanhang får man ju höra hur framgångsrik den svenska sexköpslagen är och att antalet män som köper sex kraftigt har minskat, men utifrån dessa uppgifter (och många andra uppgifter) så verkar ju antalet inte ha minskat. Snarare finns det ju indikationer på en ökning!
Citera
2024-01-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Om jag förstår saken rätt så har man enbart för EN (!) salong identifierat 250 sexköpare. Hur många är det som man inte har identifierat, det vill säga följt försiktighetsreglerna och bland annat betalat cash?

I andra sammanhang får man ju höra hur framgångsrik den svenska sexköpslagen är och att antalet män som köper sex kraftigt har minskat, men utifrån dessa uppgifter (och många andra uppgifter) så verkar ju antalet inte ha minskat. Snarare finns det ju indikationer på en ökning!

Tror att det har flyttats från gator till salonger.
Citera
2024-01-21, 07:51
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

https://www.dn.se/sverige/200-misstankta-sexkopare-far-snart-ett-samtal-fran-polisen/

Nordöstra Skåne skall det vara. Kristianstad? Har någon tillgång till förundersökningsprotokoll? Bilden som illustrerade artikeln är anmärkningsvärd. En kund på väg till duschen? Har polisen installerat dold kamera inne i bordellen, eller är fotot taget vid en razzia?
Citera
2024-01-21, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nordöstra Skåne skall det vara. Kristianstad? Har någon tillgång till förundersökningsprotokoll? Bilden som illustrerade artikeln är anmärkningsvärd. En kund på väg till duschen? Har polisen installerat dold kamera inne i bordellen, eller är fotot taget vid en razzia?

Vilken bordell var det i skåne
Citera
2024-01-21, 08:41
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Vilken bordell var det i skåne
Allt jag sett var ”nordöstra Skåne”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera