Tuff tid för humanister som bryr sig om människoliv, men jag förstår att du inte här till den skaran.
Hamas har i alla fall lyckats föra upp Palestina frågan på agendan igen där de annars varit bortglömda under många år. "We will not go quietly into the night"
Citat:
Israel angriper däremot ständigt Syrien, bombar civila flygplatser i Damaskus och Aleppo. Tycker du det är naturligt?
Israel kommer säkert inom ngn framtid ta mer syrisk mark, bra bördig vulkan mark. Men Syrien angriper aldrig Israel så ingen ursäkt att ta lite mer mark
Citat:
Jag vet inte hur många gånger jag försökt förklara detta för er Israelkramare: Israel ockuperar Palestina. Ett ockuperat folk kan definitionsmässigt inte angripa ockupanten. De försvarar sig.
Men pallar... de verkar inte lika smarta som Syrien ... de angriper och stör Israel, så Israel med tungt hjärta måste straffa Er hårt... väldigt hårt...så snart finns ju inget kvar.
Citat:
Gör palestinierna inte motstånd så använder israelerna den pausen till att ta mer mark bortom rubrikerna. Gör de motstånd använder Israel det som förevändning att döda dem och ta mer mark. Vad de än gör är det fel. Allt under glada hejarop från er som älskar styrka. Israel är starkt därför har de rätt.
Så vad är din analys? verkar väpnad kamp gå åt rätt håll? eller gör du bara isbjörnen (IDF/Israel) mer förbannad när du precis slagit den på nosen.
Hamas har i alla fall lyckats föra upp Palestina frågan på agendan igen där de annars varit bortglömda under många år. "We will not go quietly into the night"
men fördelen är att Israel denna ggn kommer utrota Hamas...den sista kamp organisationen... när de är utslagna så är viljan borta... Gaza har aldrig lidit såhär mkt. Nu ser de vad som händer när man stör Israel för mkt.