2024-01-20, 20:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Tuff tid för palle kramare.
Tuff tid för humanister som bryr sig om människoliv, men jag förstår att du inte här till den skaran.

Citat:
Israel kommer säkert inom ngn framtid ta mer syrisk mark, bra bördig vulkan mark. Men Syrien angriper aldrig Israel så ingen ursäkt att ta lite mer mark
Israel angriper däremot ständigt Syrien, bombar civila flygplatser i Damaskus och Aleppo. Tycker du det är naturligt?
Citat:
Men pallar... de verkar inte lika smarta som Syrien ... de angriper och stör Israel, så Israel med tungt hjärta måste straffa Er hårt... väldigt hårt...så snart finns ju inget kvar.
Jag vet inte hur många gånger jag försökt förklara detta för er Israelkramare: Israel ockuperar Palestina. Ett ockuperat folk kan definitionsmässigt inte angripa ockupanten. De försvarar sig.

Citat:
Så vad är din analys? verkar väpnad kamp gå åt rätt håll? eller gör du bara isbjörnen (IDF/Israel) mer förbannad när du precis slagit den på nosen.
Gör palestinierna inte motstånd så använder israelerna den pausen till att ta mer mark bortom rubrikerna. Gör de motstånd använder Israel det som förevändning att döda dem och ta mer mark. Vad de än gör är det fel. Allt under glada hejarop från er som älskar styrka. Israel är starkt därför har de rätt.

Hamas har i alla fall lyckats föra upp Palestina frågan på agendan igen där de annars varit bortglömda under många år. "We will not go quietly into the night"
Citera
2024-01-20, 21:29
Medlem
Mmm jo vackert....

Ahhh nu ser man hur stolt du är.... Pallerna får upp palle frågan igen... Kommer bli glömt igen... vad får dig att tro att det kommer ske ngt nu?

Du underskattar verkligen Israel....Hamas skickade alla samtal tillbaka minst 20 år men fördelen är att Israel denna ggn kommer utrota Hamas...den sista kamp organisationen... när de är utslagna så är viljan borta... Gaza har aldrig lidit såhär mkt. Nu ser de vad som händer när man stör Israel för mkt.
Israel kommer gå metodiskt och kirurgiskt igenom detta .

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Tuff tid för humanister som bryr sig om människoliv, men jag förstår att du inte här till den skaran.

Israel angriper däremot ständigt Syrien, bombar civila flygplatser i Damaskus och Aleppo. Tycker du det är naturlig

Israel ger bara Syrien några kärleks klappar på huvudet... Israel slår inte precis skiten av de som tidigare krig.

Jag vill se hela divisioner. , Vill att Israel ska vara typ 1 km från Damaskus minst, då kommer Syrien släppa Golan i utbyte om dem får tillbaka dem nya förlorade områdena. Lite flyganfall i Syrien dör ingen av. ... eller jo... men du fattar. Jag vill tvinga Syrien på knä helt. Som Jordanien gav upp Västbanken.

Citat:
Jag vet inte hur många gånger jag försökt förklara detta för er Israelkramare: Israel ockuperar Palestina. Ett ockuperat folk kan definitionsmässigt inte angripa ockupanten. De försvarar sig

1.
Sist jag kollade så tog Israel Gaza från Egypten och Västbanken från Jordanien när de anföll Israel. Minns inget om "Palestinska folket" då.

Försöker du förvränga historien så kan dina medbröder i Al Jazeera förklara

https://youtu.be/BEweh1dyrM8?si=YbHyGXB9vlFRHDGK

10:30 - 10:39 ..Israel erbjöd Er vänskap och fred. Ni förkastade den. Redan bevisat hur du än vrider och vänder på steken.

2.
Så kidnappa spädbarn är "motstånd " ? herr humanist? Jag skulle aldrig kidnappa sig Sinwars barn ... Jag är trots allt inget monster utan en soldat. Följer krigslagar och kristna värderingar. (Ja kristna får kriga om du skulle komma med ngt att vi inte får)

Citat:
Gör palestinierna inte motstånd så använder israelerna den pausen till att ta mer mark bortom rubrikerna. Gör de motstånd använder Israel det som förevändning att döda dem och ta mer mark. Vad de än gör är det fel. Allt under glada hejarop från er som älskar styrka. Israel är starkt därför har de rätt.

Så sant... Så ge upp ... Vi vet båda att Pallarnas tid är över precis som Cheyenne indianernas levnadsstil. Frågan är bara om Ni vill göra det smärtsamt eller smärtfri? För förstå detta ...Israel vinner mer och mer mark.

T.o.m. Turkiet som gapar sig hes mot Israel. Dock får bara pallarna muntligt stöd medans Israel får pengar av Turkiet när de köper Tavor automatvapen för miljarder så Israel kan fortsätta kriga. Jag tar alla ggr i veckan emot "green" $ och låter kunden sen gnälla lite.

Citat:
Hamas har i alla fall lyckats föra upp Palestina frågan på agendan igen där de annars varit bortglömda under många år. "We will not go quietly into the night"

Ja och hur länge varar den? Ärligt...när brydde ngn om pallar utan du?
Senast redigerad av David1982 2024-01-20 kl. 21:58. Anledning: tillägg
Citera
2024-01-20, 23:09
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Israel har 4 faser

1. Först flyganfall, artelleri allt för att sin sida ska spara liv , flottan stryper smitning via havet och understöd

2. Blockad + ovan, trötta fienden

3. Gå in och vända skitet upp och ner, med reservister samt reguljär personal

4. När 3 gjort mer "kirurgiska " operationer där reservister inte behövs. Mer arkeologer som tar markradar, special förband , reguljära soldater sopar undan resterna med flygunderstöd när behövs . Signal spaning
Är punkt 5 att införliva Gaza i Isael? Jag stöder detta iaf. Kommer ju aldrig att bli fred i det området annars. Och så blir gränsen till Egypten rak och fin.
Citera
2024-01-20, 23:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Israel fortsätter leverera

"Under det senaste dygnet har israelisk militär ha trappat upp sin offensiv i Gaza. De ska även ha utfört flera flyganfall på olika platser kring Khan Younis.

Runt 165 palestinier ska ha dött och 280 ska ha skadats de senaste 24 timmarna enligt den Hamasstyrda hälsodepartementet i Gaza."

Men jag tycker kriget börjar matas av, tråkigt nog. Vill se höghus raseras i Gaza och att allt ligger i ruiner. Både Hezbollah och Hamas verkar vara sjukt rädda nu och ligger och trycker i nån kulvert.
Hur i helsike man kan låta Hizbollah existera fattar jag fan inte! Vaför går inte bara Libanon och Israel ihop och förintar Hizbollah??
Citera
2024-01-20, 23:53
Medlem
Nja inte så långt men kommer göra livet väldigt surt för pallarna.

Men en sak är säkert...Israel kommer straffa pallarna i årtionden...hårt ...väldigt hårt.

7/10 fick Israel den bästa ursäkten "ser ni...hur fan kan man bo sida vid sida med dessa monster ? "

Kommer iaf vara ett bra tag Israelisk militär kontroll i Gaza. Kommer fixa posteringar och dylikt.

Tills ngn moderat arab stat tar över eller FN liknade trupper. Militärgren är iaf slut för pallarna 100%

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är punkt 5 att införliva Gaza i Isael? Jag stöder detta iaf. Kommer ju aldrig att bli fred i det området annars. Och så blir gränsen till Egypten rak och fin.
Citera
2024-01-21, 00:08
Medlem
För även moderata libaneser hatar Israel
Men till slut ger dem säg också för landet är så i konkurs det kan bli och vända på trenden måste Libanon göra fred. Bara se Jordanien och Egypten hur bättre dem har det.

Fred är bra för business

Citat:
Hur i helsike man kan låta Hizbollah existera fattar jag fan inte! Vaför går inte bara Libanon och Israel ihop och förintar Hizbollah??
Senast redigerad av David1982 2024-01-21 kl. 00:09. Anledning: tillägg
Citera
2024-01-21, 10:47
Medlem
Citat:

Det är precis vad jag hoppas kommer hända. Annars är det dags för Libanon att få ett rejält uppvaknande och att Beirut får en taktiskt kärnvapenrobot skickat emot sig.
Citera
2024-01-21, 10:48
Medlem
Nya siffror

"Enligt det Hamasstyrda hälsodepartementet i Gaza har över 25 000 lokalbor dött och över 60 000 skadats sedan den 7 oktober."

Tyvärr är det för lite. En nolla till i både döda och skadade hade varit bra. Men tiden kommer förmodligen
Citera
2024-01-21, 11:32
Medlem
Ett otroligt tunnelsystem under Khan Yunis.. Gisslan finns under Khan Yunis..

https://www.timesofisrael.com/idf-finds-tunnel-in-khan-younis-where-20-hostages-were-held-in-inhumane-conditions/
Citera
2024-01-21, 11:38
Medlem
Citat:
För även moderata libaneser hatar Israel
Men till slut ger dem säg också för landet är så i konkurs det kan bli och vända på trenden måste Libanon göra fred. Bara se Jordanien och Egypten hur bättre dem har det.

Fred är bra för business

När ett land mår bättre, när folket får det bättre..blir det mindre incitament för destruktiva handlingar. Jordanien är hyfsat välmående. Mindre destruktiva krafter som vill förstöra. I Gaza,Västbanken och Libanon ser man vad krig och terror kan skapa för elände.
Citera
2024-01-21, 14:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
När ett land mår bättre, när folket får det bättre..blir det mindre incitament för destruktiva handlingar. Jordanien är hyfsat välmående. Mindre destruktiva krafter som vill förstöra. I Gaza,Västbanken och Libanon ser man vad krig och terror kan skapa för elände.

Jordanien är inte lika islamiserat. Det är en monarki och fundamentalistiska islamister hatar monarkier. Saudi är ett undantag av någon anledning men Palestina har ju en plan att utplåna det saudiska kungahuset också.
Citera
2024-01-21, 14:17
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jordanien är inte lika islamiserat. Det är en monarki och fundamentalistiska islamister hatar monarkier. Saudi är ett undantag av någon anledning men Palestina har ju en plan att utplåna det saudiska kungahuset också.
Inte riktigt jämförbart men islamister typ is är mer som radikala kommunister medan gammal strikt islam som i Saudi är som ett traditionellt högerparti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in