2024-01-20, 18:37
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Svagt att inte kunna Boney M, detta legendariska discoband.

Ja, särskilt eftersom Kristin Lundell ska föreställa musikjournalist. Men hon kom ju fram som inkvoterad ung tjej på 90-talet såsom många andra.
Citera
2024-01-20, 18:46
Medlem
timpanis avatar
Varför kopplade dom Frank Farian till resmålet Köln? Han föddes i Kirn, 20 mil från Köln, och han var baserad i München, 46 mil från resmålet.
Citera
2024-01-20, 19:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Varför kopplade dom Frank Farian till resmålet Köln? Han föddes i Kirn, 20 mil från Köln, och han var baserad i München, 46 mil från resmålet.

Därför att de inte bryr sig om att hålla sig strikt till resmålet. Där räckte det med att han är tysk och att Köln ligger i Tyskland. Frågan om var vinter-OS hölls 2018 kopplat till Torsby var bra mycket värre.
Citera
2024-01-20, 19:31
Medlem
drinksareonmes avatar
Nån som minns hur det gick till när Apelgren havererade när resmålet var Göteborg, sa han fel stad eller vad hände?
Citera
2024-01-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Svagt att inte kunna Boney M, detta legendariska discoband.
Johan kunde bandet men han fick en black out på namnet.
Citera
2024-01-20, 21:22
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Johan kunde bandet men han fick en black out på namnet.

Han fick framföra sin sexuella läggning också, som homosexuella nästan tvångsmässigt måste göra så fort de är i offentligheten.
Citera
2024-01-20, 22:04
Medlem
Zyxel04s avatar
Den andra semifinalen är över.

Trots att det var jämnt efter det första resmålet... där far-och-son-Appelgren ledde med 13-12... så blev det aldrig riktigt spännande i slutändan. Vinnarna var nämligen bättre på delfrågorna på Torsby, förvisso tog Johan+Kristin "närmast vinner" men efter att ha nollat på Zanzibar så var matchen över.

What to say?

Peter och Hector tar 41 poäng vilket ändå är starkt, de får man ge dom. Det kan tolkas som om dom "kan lite om allt" eftersom deras poängskörd är så pass hög. På resorna blev det 6+8+6 och på delfrågorna tog man 7/12, 6/6 och därefter 6/9. Om jag minns rätt? Kan ha missat någon poäng... aja whatever...

Paret har vunnit två av tre matcher under 2023-24. När dom vann i gruppspelet så tog dom 42 poäng vilket är bra... men när de förlorade så tog dom bara 23 poäng. I den matchen så var dom väldigt svaga på resorna och det var de som kostade dom matchen.

Eftersom det bara är tre matcher så är det svårt att dra några generella slutsatser men dom känns ojämnare än Fritte+Marie.

Hector har aldrig varit med förut, men det har Peter. Om man tittar på matcherna som han spelade INNAN denna säsong har han vunnit 7 av 11 matcher. På dessa matcher så har det blivit två finaler och en finalvinst... den andra finalen förlorade han med en poäng. Lol. Nästa veckas final blir alltså hans tredje.

Peter och Hector är alltså inte direkt okunniga, de gör att man ändå får ge dom viss chans nästa vecka. Men Frittes lag är favoriter.

En sak man kanske stör sig på är att det är mycket snack om barnbarn och det går inte hem hos mig. Det känns dock som om det mest är Luuk och Lindström som försöker "göra en grej" av det. Lol.

Om man ska säga en till sak... det framstår som om Peter är mer riskbenägen och villig att chansa på resorna fastän han är osäker. Det kan betraktas som riskabelt eftersom han kanske helt enkelt "drar bort dom".

Kristin och Johan förlorade alltså, vilket var väntat. Jag har inte imponerats av dom och jag har svårt att förstå hur dom någonsin ha kunnat vinna det hela. De är helt enkelt för begränsade kunskapsmässigt trots massiva försök att "resonera" sig fram. Dom är inte heller särskilt charmiga eller lättsamma.

Det mest anmärkningsvärda är väl att Johan drog bort dom på Zanzibar då han sa en annan stad i Tanzania. Man får väl ge honom lite eloge... "man måste våga misslyckas för att lyckas".... de var ju efter i det läget.

Jag fick också reda på att Johan är bög... är det en "grej" att säga det?

De sista som är värt att säga är att det känns som Luuk och Lindström ständigt försöker vara sköna och lite "outside the box". Jag tänker typ ånär Lindström äter saker och pratar värmländska... men dom har inte charmat mig.
Citera
2024-01-20, 23:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Den andra semifinalen är över.

Trots att det var jämnt efter det första resmålet... där far-och-son-Appelgren ledde med 13-12... så blev det aldrig riktigt spännande i slutändan. Vinnarna var nämligen bättre på delfrågorna på Torsby, förvisso tog Johan+Kristin "närmast vinner" men efter att ha nollat på Zanzibar så var matchen över.

What to say?

Peter och Hector tar 41 poäng vilket ändå är starkt, de får man ge dom. Det kan tolkas som om dom "kan lite om allt" eftersom deras poängskörd är så pass hög. På resorna blev det 6+8+6 och på delfrågorna tog man 7/12, 6/6 och därefter 6/9. Om jag minns rätt? Kan ha missat någon poäng... aja whatever...

Paret har vunnit två av tre matcher under 2023-24. När dom vann i gruppspelet så tog dom 42 poäng vilket är bra... men när de förlorade så tog dom bara 23 poäng. I den matchen så var dom väldigt svaga på resorna och det var de som kostade dom matchen.

Eftersom det bara är tre matcher så är det svårt att dra några generella slutsatser men dom känns ojämnare än Fritte+Marie.

Hector har aldrig varit med förut, men det har Peter. Om man tittar på matcherna som han spelade INNAN denna säsong har han vunnit 7 av 11 matcher. På dessa matcher så har det blivit två finaler och en finalvinst... den andra finalen förlorade han med en poäng. Lol. Nästa veckas final blir alltså hans tredje.

Peter och Hector är alltså inte direkt okunniga, de gör att man ändå får ge dom viss chans nästa vecka. Men Frittes lag är favoriter.

En sak man kanske stör sig på är att det är mycket snack om barnbarn och det går inte hem hos mig. Det känns dock som om det mest är Luuk och Lindström som försöker "göra en grej" av det. Lol.

Om man ska säga en till sak... det framstår som om Peter är mer riskbenägen och villig att chansa på resorna fastän han är osäker. Det kan betraktas som riskabelt eftersom han kanske helt enkelt "drar bort dom".

Kristin och Johan förlorade alltså, vilket var väntat. Jag har inte imponerats av dom och jag har svårt att förstå hur dom någonsin ha kunnat vinna det hela. De är helt enkelt för begränsade kunskapsmässigt trots massiva försök att "resonera" sig fram. Dom är inte heller särskilt charmiga eller lättsamma.

Det mest anmärkningsvärda är väl att Johan drog bort dom på Zanzibar då han sa en annan stad i Tanzania. Man får väl ge honom lite eloge... "man måste våga misslyckas för att lyckas".... de var ju efter i det läget.

Jag fick också reda på att Johan är bög... är det en "grej" att säga det?

De sista som är värt att säga är att det känns som Luuk och Lindström ständigt försöker vara sköna och lite "outside the box". Jag tänker typ ånär Lindström äter saker och pratar värmländska... men dom har inte charmat mig.
Vi har avhandlat det innan ang Kristin och Johan.
Slutsats: Dom har aldrig varit särskilt bra någonsin. Inte dåliga men absolut inget topplag egentligen.. Dom hade megaflyt den säsongen dom vann som förutom var en svag säsong generellt utan någon av kanondeltagarna/lag var med plus atr dom hade flyt med motstånd och andra tillfälligheter. Alla matcher vann dom med relativt låga poäng och så har det fortsatt. Dom har aldrig nått 40 poäng i en match som riktiga topplag gör..ja..oftast har dom aldrig varit i närheten. Dom har således ingen chans när kanonerna deltar. Saknas mycket bredd. Att dom kunnat ändå hävda sig beror väl på att dom är kunniga om kultur som är väldigt närvarande i programmet. Men sen fattas mycket. Inte bara i sport.
Citera
2024-01-21, 08:25
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Jag tror att den taktik som Hector avslöjade nu sist, att man bör ha minst två ledtrådar som stöder ens gissning innan man drar, är vettig – såvida man inte får enorm feeling på bara en ledtråd på tian, till exempel när jag själv råkade veta att gruppen syntpopgruppen Shanghai kom från Södertälje.
Citera
2024-01-21, 12:18
Medlem
Svårt att sia om finalen.
Appelgrenarna har trots allt förlorat en match och fredagens semi var faktiskt lite väl lätt för att vara en semifinal. Ta bara musikfrågorna där en medelålders person med en från en yngre generation lätt hade fått sex poäng.
Jag hoppas det blir en jämn final men jag är tveksam.
Citera
2024-01-21, 13:25
Medlem
526s avatar
Vad är det för grej i bakgrunden vid högra axeln på Kristian Luuk? Det är ett litet handtag på något sätt?
Gissat på morseapparat, nån form av håltagare.

Vad tror ni?
Citera
2024-01-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Kanske dags att sluta ha bögar med i programmet. Bögandet var riktigt pinsamt.

Förmodligen framhäver de flesta av dom bögandet just för att de egentligen inte är bögar. De bara påstår att de år det för att få vara med i På spåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in