2024-01-20, 20:39
Medlem
Var får ni tag på bra ballonger i Stockholmsområdet? de bästa jag testat var något som fanns på extremt få Ica-butiker, förpackningen hette "4 Big Balloons" och de var helt enorma, skitbra kvalitet och man behövde aldrig noja att de exploderar. Brukade köpa dessa i drivor på Ica Medis men nu har jag inte sett dem där på ett tag och inte hittat dem i någon annan butik heller. Finns det något annat bra alternativ?
Citera
2024-01-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittispenn
Var får ni tag på bra ballonger i Stockholmsområdet? de bästa jag testat var något som fanns på extremt få Ica-butiker, förpackningen hette "4 Big Balloons" och de var helt enorma, skitbra kvalitet och man behövde aldrig noja att de exploderar. Brukade köpa dessa i drivor på Ica Medis men nu har jag inte sett dem där på ett tag och inte hittat dem i någon annan butik heller. Finns det något annat bra alternativ?
Tydligen lyckades en polare hitta dem i Farsta C
Citera
2024-02-05, 16:17
Medlem
Tjena. Jag undrar om nån som har koll på vad som är bäst att skaffa sig. Har köpt de stora fastgas tuberna ett par ggr nu men ibland vill man köpa direkt o inte vänta på leveransen. Om man köper en sifon för ca 500kr 0,5 liter och patroner till det. Hur mycket mer blir kostnaden och är det ena sättet bättre på något sätt?

Fastgas vs sifon o patron då?

Citera
2024-05-01, 04:46
Medlem
Jag har aldrig hört talas om berusningsmedlet lustgas, inte förs för fyra år sedan. Jag la märke till dessa lustgas behållare här och där. Jag förstod i början inte vad det var eller vad det användes till. Det bara låg i princip överallt.

Det kom fram information till mig att dessa är just lustgas behållare och att folk använder dessa till att bli berusad.

Är dessa något ''nytt drog'' för ungdomar?

Det har börjat finnas lustgas här och där, i princip överallt. Verkar ha blivit otroligt populärt och jag märkte att ett par ungdomar sysslade i sig med lustgas och samtidigt var polisen en stenkast bort.
Citera
2024-05-01, 23:40
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Jag har aldrig hört talas om berusningsmedlet lustgas, inte förs för fyra år sedan. Jag la märke till dessa lustgas behållare här och där. Jag förstod i början inte vad det var eller vad det användes till. Det bara låg i princip överallt.

Det kom fram information till mig att dessa är just lustgas behållare och att folk använder dessa till att bli berusad.

Är dessa något ''nytt drog'' för ungdomar?

Det har börjat finnas lustgas här och där, i princip överallt. Verkar ha blivit otroligt populärt och jag märkte att ett par ungdomar sysslade i sig med lustgas och samtidigt var polisen en stenkast bort.
Det är inget nytt, denna FAQ-tråd om ämnet startades rentav 2005. Däremot upplever jag att det har blivit mer populärt (eller åtminstone mer synligt) senaste åren.
Citera
2024-05-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det är inget nytt, denna FAQ-tråd om ämnet startades rentav 2005. Däremot upplever jag att det har blivit mer populärt (eller åtminstone mer synligt) senaste åren.
Ja, så tänkte jag. Att det blivit mer populärt eller mer synligt.
Citera
2024-05-26, 20:47
Medlem
Jockeboiiiiis avatar
Har testat lustgas några gånger Max 10 gånger på 2 år och kört via tub, tog senast för 4 dagar sen och börjar bli lite orolig för mina ben är svaga samt att de ”kliar” i fötterna
Någon som vet om de gör över av sig själv eller behöver man åka in?
Citera
2024-06-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockeboiiiii
Har testat lustgas några gånger Max 10 gånger på 2 år och kört via tub, tog senast för 4 dagar sen och börjar bli lite orolig för mina ben är svaga samt att de ”kliar” i fötterna

Jag tror inte du behöver oroa dig, jag fick också den känslan i ben och fötter om jag körde lite för många gånger utan längre uppehåll mellan. Håll dig bara borta från gasen i MINST 2 månader och dina symptom kommer inte att bli värre
Citera
2024-06-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockeboiiiii
Oops såg att du posta för några veckor sen nu. Nåväl, hur gick det för dig?
Citera
2024-06-19, 15:38
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej,
runt min stad så ser jag blåa ''flaskor'' där det står: Fastgas.

Jag förstår att dessa använts i samband med fester och kanske alkohol. Jag förknippade det med någon typ av narkotika och tänkte förut för mig själv att man drar in gas ifrån dessa fastgas.

Men igår kväll så såg jag ungdomar. Blåsa upp ballong via fastgas och sedan dra in luften från ballong i sin mun.

Och polisen var på plats bara någon meter ifrån dem.

Jag bar på stan (krogmiljö), så polisen var runt och patrullerade.

Dessa fastgas är alltså inte olagliga? Är det inte farligt att dra in luft?

Vad använts dessa fastgas?

Är det så som jag la märke till igår eller använts dessa på något annat sätt på fester?
Lustgas är inte särskilt farligt om man inte använder det på ett överdrivet sätt, det är helt lagligt. Moralpaniken över lustgas just nu är löjlig. För tillfället är lustgas en fluga men ungdomarna kommer troligtvis att tröttna ganska fort och hitta nån ny källa till underhållning.
Citera
2024-07-03, 23:16
Medlem
Testade lustgas första gången av nyfikenhet. Drog i mig en hel tub på 670g fastgas på någon timme.

Fått höra att man skulle få årets huvudvärk, fick inget.
Däremot 2 dagar efter ”kliar” händer, armar och ben.
Behöver jag vara orolig?

Ser det som en engångsgrej, rör inte skiten mer. Käkar även b12 vitamin dagligen
Citera
2024-07-05, 00:02
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenolov
Hejsan, kollar man efter lustgas (n2o?) i urinprov som skickas för analys hos sjukvården?

Nein!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in