2024-01-20, 20:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
AH beskriver honom som "medelålders". Flera säger att det inte var någon yngre man.

En del är inne på 40+ ... NF, den ende som ser honom framifrån, beskriver honom som "lite äldre".

Så en yngling i 20-årsåldern kan uteslutas.

Däremot kan Skandiamannens spänstiga steg göra honom tolkningsbar som runt 40 bakifrån.
Ja ser framifrån och att "gången" tydde på en äldre person "för gammal för att vara säkerhetsvakt". Det förklarar varför det inte finns några andra observationer av herr E vare sig före eller efter skotten. Bortsett ifrån den man som relativt hastigt förflyttade sig in i den dunkla gränden och sedan lufsade fram på David Bagares gata.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-01-20 kl. 20:11.
Citera
2024-01-20, 20:09
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Du får läsa AHs förhör igen. Hon säger att hon har en man bredvid sig som hon inte vet utseendet på.

Varför ligger triggerfingret så otroligt hårt på "SE LJUGER"-avtryckaren?

Så fort man hittar något som man inte tycker stämmer så är det direkt dit.

Fel. AH talar on en yngling i midjejacka och jeans med smalt ansikte. Alltså inte SE. Dessutom är de två. SE påstår tre.
Citera
2024-01-20, 20:17
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Fel. AH talar on en yngling i midjejacka och jeans med smalt ansikte. Alltså inte SE. Dessutom är de två. SE påstår tre.
Det är inte den personen jag menar. Utan den bredvid henne vid OPs ben. Du måste läsa alla hennes förhör.

Jag citerar inlägget jag skickade till Dalulven för några sidor sedan så får du länkar och citat där den här okända mannen beskrivs.

Här får du det:

Det finns faktiskt stöd för att han var framme vid kroppen också.
AH och KJ minns en man som varit där framme och hjälpt till med kroppen och pratat om framstupa sidoläge. Och varit missnöjd med hur livräddningsarbetet utfördes.

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E20-00-A
"J: Nej ingenting. De bara frågade vad som hade hänt, sen så var det någon som sa, jag vet att han skall ligga i framstupa sidoläge, varför gör ni så här."

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E19-00-C
"Anna Hage: Nej det var bara som ett surr, jag tittade bara upp den gången när jag såg henne och sen så tittade jag upp, det var någon som började rycka i benen eller någonting, i Olof Palmes ben och då så sa jag det att han låg så bra som han låg och så sa jag någonting vad håller du på med, för jag var ju så inne i mitt arbete men då tittade jag bara på armarna liksom att vad håller du på med och sen så fortsatte jag."

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E19-00-J
"Anna fortsätter och säger att det är svårt att minnas, man försökte vända mannen och det började komma fram människor som skulle hjälpa till.
Någon pratade om framstupa sidoläge varpå Anna svarade att de måste få igång hjärtat."

"Anna minns att det var några ben vid sidan om henne "

"Anna fortsätter och berättar att det var någon annan man som på något sätt försökte rätta till benen men hon vet inte alls vem det är.
Minnesbilden är att Anna satt på knä och någon sa att man måste lägga honom i framstupa sidoläge.
Anna minns inte om hon svarade att de måste få igång hjärtat. Rösten var lite arg och irriterad.
Anna gjorde ingen annan visuell iakttagelse än av fötter och ben. Hon försökte koncentrera sig på Olof Palme samtidigt som det var någon som kommenterade."

Det där missnöjet gentemot AHs insats finns också återgiven i ett brev från SE till Anér.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E63-24

"Åsså har vi lilla Anna Hage med hjärtmassage på en person som hade andningsvägarna fyllda med blod. Då hjälper ingenting. Och inte var hon sjuksköterska, nej, inte ens undersköterska eftersom hon just hade börjat en undersköterske-utbildning."

Så det är ju ett himla sammanträffande att det finns en man framme där med dom som dom inte minns, men som pratar om framstupa sidoläge och tycker att AH gör fel. Samtidigt som vi har SE som säger dessa saker själv.

Sedan har det intressant nog även kommit ett tredje vittne som gjort observationer om mannen som drog i benen. Så att det var någon där är mer eller mindre fastställt. I övrigt gjorde detta vittne en rad andra intressanta observationer så som att polisen var brysk, att de inte gjorde något särskilt på platsen och att de avvisade folk utan att ta uppgifter. Precis som SE säger. Märklig slump.

https://www.flashback.org/leave.php?..._qmG3rk%2Fview
Citera
2024-01-20, 20:21
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Den mörkhåriga ynglingen är SG.

Har alltid trott att han var ljushårig. Bilderna gav en annan *trumvirvel* bild.
Citera
2024-01-20, 20:30
Bannlyst
Citat:
Den mörkhåriga ynglingen är SG.

Har alltid trott att han var ljushårig. Bilderna gav en annan *trumvirvel* bild.

Det är inte Stefan Glanz han kom efter mig och snurra inte till det mer nu. Jag var där innan Anna och hennes kompis kom fram. Dessutom hadde inte Glanz blå midiejacka och jeans vilket jag hadde på mig.
Senast redigerad av -Robert-Ynglingen- 2024-01-20 kl. 20:32.
Citera
2024-01-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
KP har inte kunnat visa att tiden för stämplingen är fastslagen i utredningen. Finns inget i materialet som säger tiden är fastslagen i utredningen.

Det är fakta att det inte finns några som helst uppgifter om att polisen slagit fast tiden för utstämplingen.
RB den som är ansvarig säger 23:19.

Det är det spannet man tar som säkrast.

Vi kan släppa den diskussionen.

Ska svara på NF ämnet istället.... känns fräschare
Citera
2024-01-20, 20:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
Det är inte Stefan Glanz han kom efter mig och snurra inte till det mer nu. Jag var där innan Anna och hennes kompis kom fram.

Hur lyckades du med det när du såg GM springa förbi medan du befann dig på Luntmakargatan?

HJ:s taxi var där inom 10-15 sekunder ... Då hade du fortfarande GM att släppa förbi och minst 70 meter kvar att springa.

Den ekvationen går inte ihop.

Det kan knappast ha funnits två mörkhåriga ynglingar på platsen med blod runt munnen efter HLR.
Citera
2024-01-20, 20:34
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det är inte den personen jag menar. Utan den bredvid henne vid OPs ben. Du måste läsa alla hennes förhör.

Han påstår att han hade en ung flicka till vänster om sig själv och en ung grabb till höger om sig själv. Han säger att flickan tar pulsen och att "vi två andra försöker få honom i framstupa sidoläge".

Det är ljug. Har inte hänt. Enligt AH var det hon och den andra killen, inte en tredje person som försöker lägga OP i framstupa sidoläge. SE ljuger här. Frågan är varför.
Citera
2024-01-20, 20:43
Bannlyst
Citat:
Hur lyckades du med det när du såg GM springa förbi medan du befann dig på Luntmakargatan?

HJ:s taxi var där inom 10-15 sekunder ... Då hade du fortfarande GM att släppa förbi och minst 70 meter kvar att springa.

Den ekvationen går inte ihop.

Det kan knappast ha funnits två mörkhåriga ynglingar på platsen med blod runt munnen efter HLR.

Era ekvationer bryr jag mig inte om. Ni var inte där. Jag var där och vet vad som hände på riktigt. Glanz blev inte blodig runt munnen och det har hans kompis vittnat om. Stig blev som ni jallar det elefanten I rummet och snurrade till det i utredningen. Dessa så kallade vittnen vill jag inte gå in på mer här och nu. Det kommer rätt så snart.
Citera
2024-01-20, 20:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Han påstår att han hade en ung flicka till vänster om sig själv och en ung grabb till höger om sig själv. Han säger att flickan tar pulsen och att "vi två andra försöker få honom i framstupa sidoläge".

Det är ljug. Har inte hänt. Enligt AH var det hon och den andra killen, inte en tredje person som försöker lägga OP i framstupa sidoläge. SE ljuger här. Frågan är varför.

Objektivt kan man inte veta. Det kan lika gärna vara hon som har fel.
Citera
2024-01-20, 20:45
Medlem
Citat:
Frågan är hur någon skulle kunna komma på idén att anlita irrblosset SE som en del i en konspiration.

Ligga lågt och hålla tyst var inte hans melodi.

Däremot kan man fundera på om han långt tidigare varit en del av någonting ...

Tydligen kunde Palmeutredningen under KP göra det.
Citera
2024-01-20, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Objektivt kan man inte veta. Det kan lika gärna vara hon som har fel.

Nej du Anna hadde inte fel glanz fick hon nummer till medans grabben har hon alltid undrat vem det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in