2024-01-20, 16:16
Medlem
Jag kommer aldrig mer besöka en vårdcentral den saken är säker. 3 år efter jag slutat med Sertralin är min hjärna fortfarande förstörd. Jag har inga känslor, förminskad/död penis, elektricitet i benen och mycket mer. Hade inga av dessa problem innan jag tog Sertralin i 3 månader. Läkare är ett skämt. Antisociala människor som leker gud.
Citera
2024-01-20, 16:17
Medlem
jesussugers avatar
Marijuana är ett exempel på en riktigt bra naturmedicin som är bra till mycke. Men vi har ju våra iq befriade politiker som styr landet
Citera
2024-01-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Epidemier.

PÅ vilket sätt skedd de inte förr men sker idag.
På vilket sätt dog folk inte av det förr (indiaerna i sydamerika - dog de inte?)
och på vilket sätt kan moderna mediciner inte minska konsekvenserna av en epidemi idag?
Jag förstår inte poängen.

Människor blir äldre och överlever betydligt fler sjukdomar sen den moderna medicinska vetenskapen ersätta naturmedicinerna.
Skräddarsydda cancerläkemdel - ska de ses som verkningslösa skämt?
Bromsmediciner mot HIV, mot MS, mot... Är det verkningslös trams?
Tydligen om man lyssnar på TS.
Citera
2024-01-20, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Du kan givetvis leva hälsosamt enbart på animaliska produkter. Eskimåer och liknande bor väl där det inte växer något öht? Är det optimalt för människor med annan genetik? Nej. Vad är optimalt för mig med min genetik? Det som förfäderna åt med inslag av andra typer av mat som finns i andra delar av världen.

Jag antar att olika människor har olika definitioner om vad hälsosamt är. Du blir inte sjuk av att skippa mat från växtriket. Men fördelarna med integrera frukt, bär, grönsaker och fermenterad mat är välstuderade och allmänt accepterade.

Hur mycket frukt och växter fanns det där våran genetik kommer ifrån då? Det är typ minusgrader om nätterna halva året och frukt existerar knappt här naturligt om det ens fanns. Lite bär kanske men hur mycket sallat och grönsaker fanns det? På vintern ingenting. Det är iaf inget man kan leva av. Definitivt inte en hel familj.

Döda ett får så har hela familjen mat en vecka och får all energi och näring den behöver.

Det råder ingen som helst tvivel för min del om att det är kött som gäller för optimal hälsa. Den är dessutom självupplevd. Jag kommer aldrig gå tillbaka till ”konventionell” kost.

Ät sallad för all del, men jag avstår.
Citera
2024-01-20, 17:12
Medlem
InnerCircleTraders avatar
Flera av våra organ samverkar för ett viktigt syfte - att bryta ner fett och förse oss med energi. Levern producerar galla, gallblåsan sparar och i tunntarmen bryts fett ner. Varje dag produceras en viss avvägd mängd galla. Människans kropp är anpassad till att äta fett kött, under 100 000 tals år. Räknar vi sedan vi skildes åt från chimpansen så är det ca 6-7 milj år.

Människan kan äta lite av varje, men det innebär inte att det vår optimala diet.

Apor och gorillor äter löv halva dagen, de har en lång blindtarm vars funktion är att bryta ner fiber. När människan skildes från apan så tillbakabildades vår, idag är blindtarmen enbart ett onvändbart bihang. Alltså, människan kan inte bryta ner fiber. Grönsaker/spannmål ect gör bara att vi springer på toaletten varje dag. Det är en del näring i vissa grönsaker, tex järn i spenat. Det är dock knappt biotillgängligt för oss. 1 % av järnet kan vi ta upp, resten ut. I rött kött finns hemjärn som är tillgängligt. Märklig diskussion igentligen, varför skulle människan tåla allt möjligt, finns inget djur som gör det. De flesta blir bara mer o mer nichade.
Citera
2024-01-20, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Lösliga fiber. I tarmfloran bildas av bakterier ganska mycket livsnödvändiga grejer. Och alla bakterier äter inte kött. Om man har en köttdriven monokultur i tarmen går man nog miste om en del bra signalsubstanser.

Vilka signalsubstanser menar du? Specifikt.

I vilken studie, forskning eller konkret bevis kan jag få det bekräftat?
Citera
2024-01-20, 17:41
Medlem
Och jag är brandman...
Citera
2024-01-20, 17:53
Medlem
Storfetdases avatar
Läkemedels-företagen styrs av vinst, deras mål är göra dig mer sjuk så kan dom tjäna mer pengar. Ditt immunförsvar är vad som läker din kropp. Medicin läker ingen kropp, det ska endast användas i smärtstillande syfte. Käka bra organisk mat, rör på er och ta ingen medicin som kommer ni vara friska, så simpelt är det.
Citera
2024-01-20, 17:55
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Hade jag hundra procent litat på läkare så hade jag ätit två mediciner som jag uppenbarligen inte behövt. Den ena var en magmedicin på livstid. Den andra var en psykosmedicin trots att jag aldrig varit psykotisk. Vilka skador dessa mediciner hade kunnat orsaka är något man kan fundera över.

Jag förvånar mig att folk inte är mer kritiska till läkare och deras behandlingar. Om något känns fel, säg nej. Vissa läkare har inte ens full kompetens kring de mediciner de skriver ut. Har sett flera såna exempel hos andra människor som accepterar allt läkaren säger.

Varför fick du psykosmedicin?
Citera
2024-01-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
PÅ vilket sätt skedd de inte förr men sker idag.
På vilket sätt dog folk inte av det förr (indiaerna i sydamerika - dog de inte?)
och på vilket sätt kan moderna mediciner inte minska konsekvenserna av en epidemi idag?
Jag förstår inte poängen.

Människor blir äldre och överlever betydligt fler sjukdomar sen den moderna medicinska vetenskapen ersätta naturmedicinerna.
Skräddarsydda cancerläkemdel - ska de ses som verkningslösa skämt?
Bromsmediciner mot HIV, mot MS, mot... Är det verkningslös trams?
Tydligen om man lyssnar på TS.

Du fattar ju inte vad jag skriver. Det fanns en tid vi bodde i städer utan så mycket sjukdom som vi hade under medeltiden och fram tills relativt nyligen. Sjukdomarna Europeerna hade med sig till amerika hade ihjäl 9/10 av urbefolkningen. Fundera på skillnaderna i hur de levde, eller hur vi levde innan saker som pesten, syfilis, smittkoppor och all möjlig skit började dyka upp.

Det finns givetvis en plats för t ex antibiotika. Vad TS pratar om är det uppenbara ekonomiska intresset som big pharma har för att sälja på folk symtomlindring som dom måste äta livet ut.
Citera
2024-01-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Hur mycket frukt och växter fanns det där våran genetik kommer ifrån då? Det är typ minusgrader om nätterna halva året och frukt existerar knappt här naturligt om det ens fanns. Lite bär kanske men hur mycket sallat och grönsaker fanns det? På vintern ingenting. Det är iaf inget man kan leva av. Definitivt inte en hel familj.

Döda ett får så har hela familjen mat en vecka och får all energi och näring den behöver.

Det råder ingen som helst tvivel för min del om att det är kött som gäller för optimal hälsa. Den är dessutom självupplevd. Jag kommer aldrig gå tillbaka till ”konventionell” kost.

Ät sallad för all del, men jag avstår.

Du är ju handikappad. Vi vet vad stenåldersmänniskor i norden åt eftersom att dom har hittat välbevarade fynd och på något vis lyckas ta reda på vad dom åt. Testa att ge dig ut i verkligheten i skogarna på vår, vinter och höst så kommer du se själv att det finns allt från äpplen till blåbär till nötter och ja, givetvis fisk, fågel eller kött, oftast någon form av oxe.

Det finns inget svart och vitt i frågan som du verkar tänka angående kött vs växt. Du är skapad för att äta varierat, det mår din kropp bäst utav.
Citera
2024-01-20, 18:04
Medlem
aaerligs avatar
Nej.

Föreslå gärna naturmedicin som ersätter:
- Cisplatin för testikelcancer
- Fentanyl vid svår smärta som kräver mer än morfin
- Kortisonpreparat och immunmodulerande systemiska behandlingar (metotrexat, monoklonala antikroppar) vid autoimmun sjukdom.
- Antibiotika vid svår bakteriell infektion
- Antipsykotika vid psykos
- Imidazolderivat vid enklare till svårare svampinfektioner
- Betablockerare som frekvensreglering vid förmaksflimmer
- Kortverkande betaagonister och långverkande muskarinantagonister vid KOL
- Kortisonbehandling vid addisons
- Levaxin vid hypotyreos
- 5-alfa-reduktashämmare vid androgen alopeci
- Aciclovir vid eczema herpeticum eller vuxen med varicella.

Nu orkar jag inte dra fler exempel. Det går inte att ersätta läkemedel med naturpreparat. Sluta fantisera om skyhöga vitamin C doser vid covid och vitlök vid infektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in