Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Ska erknnas att ven jag lugnat ner mig med min spend. Vi tog in p en superior suite p Grand Hotel i Stockholm frra vintern i fem dagar eller ngot fr 14 000 spnn natten om jag minns rtt. Sedan bad vi om att f bestick uppskickade fr att kunna mata vr bebis. De debiterade d 70 spnn eller nt i efterhand fr att komma upp med bestick till rummet.
Det r s klart en skitsumma men det gav en oerhrt dlig eftersmak. Man knde sig smutsig eftert. Som att man bodde p ett zigenarhotell och blev utnyttjad och blst som p en turkisk bazaar. Min fru blev iofs frbannad och ringde ner och fick det hela annulerat. Men den dliga eftersmaken sitter kvar nu ett r senare.
De tog dessutom betalt fr frukosten trots att det skulle ingtt via Amex Fine Hotels and Resorts. Tydligen ingick inte room service i frukosterbjudandet enligt dem. S vi fick pynta ett par tusen fr ett par frukostar som vi tog p rummet istllet fr i matsalen. S riktiga bazaarturkar r de allts. Internationella hotell har aldrig varit snikna p samma stt.
S jag har faktiskt brjat ta in p mer prisvrda hotell. Typ 4.5 stjrnor som Sofitel. Och i sommar blir det nog rent av Airbnb i Stockholm. Om de inte hller mttet s knner man sig tminstone kanske inte blst och bedragen.
Men innan jag drog ner p excesserna s hann jag tminstone gra ett personligt rekordkp p Amexkortet. Tv Vacheronklockor fr 45 000 USD. Halade upp korter, de drog det i terminalen och det rasslade till som vanligt. Som att kpa en Coca Cola p Pressbyrn ungefr! Det skulle nog inte funkat med ett kort frn Ikanobanken.
Grand framstr verkligen som ett jvla tattarhotell, jag kan inte annat n knna sympati med dig hr, det r en liten men trkig verraskning du fick. Det r lite s det r nr man prjsar mkt stlar fr hotell, det behvs bara en liten grej s sabbar det hela upplevelsen.
Jag har lite annan approach till hotellbokningar n du men ska nd frska mig p ett litet rd hr. Min erfarenhet r att man i frsta hand ska leta efter lokala hotell och lokala restauranger med hg och framfrallt skyhg kundnjdhet nr man bokar. Det r dr man fr ett genuint personligt bemtande och det r dr prlorna finns, inte bland stora kedjor och franchise. Du knner sker till detta resonemang men det lter som du skulle kunna ha gldje av att omprva en sdan bokningstaktik.
On topic s har jag ftt ett rsbesked frn amex dr de har dragit rnta p 140 spnn, har aldrig hnt frut d jag alltid prjsar alla fakturor. Det enda jag kan komma p r att en av fakturorna betalade jag precis p sista dagen men det knns mrkligt att det skulle leda till en frsening som kostar 140 kr i rnta. r det nn som har nn aning om vad jag ska leta efter hr eller om de har brjat med nt nytt trick.