2024-01-19, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Jag kan inte bara skriva barnen hos mg då de har förskolan på den kommun och måste stå skriven på den adressen dom tillbringas mest på

Fick nu nytt krav på mig på 5000 i underhåll
Ja du, då är det bara att betala! Hon tar tillfället att utnyttja situationen. Tråkig situation. Beklagar.
Citera
2024-01-19, 11:37
Medlem
Kronofogden tog kläder av mig i tullen som jag beställt från annat eu land. Ja helt bisarrt.
Nu fick dom inte sålt allt. Dom tycker jag ska åka genom halva landet till Göteborg för att hämta min tröja dom tagit och ej fått sålt. Dom vägrar skicka den till mig.
Får dom verkligen göra så ? Tar man något får man väl återlämna det.
Som vanligt rena Stasi metoder när det gäller staten.
Citera
2024-01-19, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Ja du, då är det bara att betala! Hon tar tillfället att utnyttja situationen. Tråkig situation. Beklagar.

Ansökt om anstånd på nytt , begärt omprövning, varit i kontakt med familjerätten som kontaktat mamman angående umgängesavtal, men eftersom hon inte går med/vill göra det så går det ej. Tagit ut föräldradagar de dagar jag haft barnen som bevis. Även beredd på göra en överklagan
Jag har även ett barn boende hos mig heltid. Barnen boende hos mig deltid
Fick skjuta upp betalning då jag var sjukskriven pga cancer och utebliven lön i juni och sedan släpande skulder in i juli. Skulden låg på enligt FK runt 9000:- . Betalade direkt in 2500:- efter samtalet och ska betala in ytterligare 4000:- när jag får lön. Inget jag egentligen har möjlighet till men fått skrapa ihop pengar… elräkningen för december januari lär bli skyhög och vatten avlopp landar på 3000:- i kvartal efter årskiftet.
Citera
2024-01-19, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Dom skickar till fogden när skulden är 6månader. Betala in så att det bara är 5 skulder. Håll dig sedan på ytan på det viset. Men du bör ju kolla upp och prata med någon för om din ex redan har fått pengar av dig då ska hon ju inte fiffla med f-kassan också..

Dvs om jag betalar 2500 i månaden täcker det upp skulden på 5000 för en månad sedan återigen 2500 månaden efter? På så sätt kommer dom aldrig kunna skicka skulden till kronofogden då jag betalar av beloppet inom 2-3 månader? Nu släpar jag med totalt 9000:-. Hade svårt att förstå handläggaren som verkade ganska virrig men jag hade 2500 för oktober, 3400 i november, vet ej hur de får de till 9000 men… betalade in 2500 så skulden på ligga runt 6000 kr? Jag har hellre släpande skulder som man kan betala av pö som pö i egen takt dvs 2500 i månaden än att de skickar till kronofogden eller betala fullt underhållsstöd på 5000 kr för det jag jag inte möjlighet till. Funkar taktiken? 2500:- i månaden trotts att de kräver minst 5000? Ansökt anstånd, skickat in omprövning, när jag får svar angående omprövning, kommer jag överklaga. Varit i kontakt med familjerätten angående umgängesavtal men mitt ex vägrar samarbeta. Tog ut föräldradagar de dagar jag hade barnen och skrev ut schemat från försäkringskassan som bevis på att jag haft barnen 8 dagar i månaden. Skickade in till omprövningen nu.

Sålänge jag klarar mig ekonomiskt, kan betala lite grann de jag har möjlighet till utan att hamna hos kronofogden, så är jag nöjd… men med tanke på att de hotar om att skicka skulden till kronofogden och lägger på ytterligare 2000 dvs 3300 till 5000, känns det som dom utnyttjar situationen
Citera
2024-01-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking
Kronofogden tog kläder av mig i tullen som jag beställt från annat eu land. Ja helt bisarrt.
Nu fick dom inte sålt allt. Dom tycker jag ska åka genom halva landet till Göteborg för att hämta min tröja dom tagit och ej fått sålt. Dom vägrar skicka den till mig.
Får dom verkligen göra så ? Tar man något får man väl återlämna det.
Som vanligt rena Stasi metoder när det gäller staten.

Dom kan väl lämna den där dom tog den, hos tullen
Citera
2024-01-19, 20:06
Medlem
Citat:
Dvs om jag betalar 2500 i månaden täcker det upp skulden på 5000 för en månad sedan återigen 2500 månaden efter? På så sätt kommer dom aldrig kunna skicka skulden till kronofogden då jag betalar av beloppet inom 2-3 månader? Nu släpar jag med totalt 9000:-. Hade svårt att förstå handläggaren som verkade ganska virrig men jag hade 2500 för oktober, 3400 i november, vet ej hur de får de till 9000 men… betalade in 2500 så skulden på ligga runt 6000 kr? Jag har hellre släpande skulder som man kan betala av pö som pö i egen takt dvs 2500 i månaden än att de skickar till kronofogden eller betala fullt underhållsstöd på 5000 kr för det jag jag inte möjlighet till. Funkar taktiken? 2500:- i månaden trotts att de kräver minst 5000? Ansökt anstånd, skickat in omprövning, när jag får svar angående omprövning, kommer jag överklaga. Varit i kontakt med familjerätten angående umgängesavtal men mitt ex vägrar samarbeta. Tog ut föräldradagar de dagar jag hade barnen och skrev ut schemat från försäkringskassan som bevis på att jag haft barnen 8 dagar i månaden. Skickade in till omprövningen nu.

Sålänge jag klarar mig ekonomiskt, kan betala lite grann de jag har möjlighet till utan att hamna hos kronofogden, så är jag nöjd… men med tanke på att de hotar om att skicka skulden till kronofogden och lägger på ytterligare 2000 dvs 3300 till 5000, känns det som dom utnyttjar situationen

Kolla räkningen du fick senast.. och betala av 2 senaste månaderna och dom kommande månaderna betalar du aktuell månad plus en till. Gör så tills du är ikapp. Tror du inte mig, så kan du sj ringa och fråga dom.
Citera
2024-01-19, 20:09
Medlem
Citat:

Dom hotar med kronan på varje räkning. Men dom skickar inte om skulden är mindre än 6 månader från den första.. skit i anstånd du kommer aldrig få det. Dom är riktigt hårda med det.
Citera
2024-01-19, 21:12
Avslutad
Citat:
Kolla räkningen du fick senast.. och betala av 2 senaste månaderna och dom kommande månaderna betalar du aktuell månad plus en till. Gör så tills du är ikapp. Tror du inte mig, så kan du sj ringa och fråga dom.

Har aldrig fått räkning utan bara ett beslut om vad jag ska betala i månaden. Sökte anstånd och betalat varierande belopp. Nu är det en skuld på 9000:- minus 2500:- som jag betalade in idag
Citera
2024-01-19, 21:13
Avslutad
Citat:
Dom hotar med kronan på varje räkning. Men dom skickar inte om skulden är mindre än 6 månader från den första.. skit i anstånd du kommer aldrig få det. Dom är riktigt hårda med det.

Det lugnar mig ju lite men om jag inte har råd/möjlighet till 5000 kr i månaden. Denna månaden te x har jag ca 1500:- tills löning nu och då ska jag ha råd med mat och ta mig till jobbet fram till 25:de
Citera
2024-01-19, 22:56
Medlem
Citat:
Det lugnar mig ju lite men om jag inte har råd/möjlighet till 5000 kr i månaden. Denna månaden te x har jag ca 1500:- tills löning nu och då ska jag ha råd med mat och ta mig till jobbet fram till 25:de

Ja men bara se till och inte hamna på högre än totala skulden, dvs va skulden e på 6mån. Så betala av på de viset.
Citera
2024-01-20, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Du får gärna avsky mig det kan jag liksom ta. Men att dra in Wallenberg när du har skuld på KF är ju lagom konstigt eller hur. Hoppas du blir skuldfri med din attityd och inte vill betala
Många har detta beteende när skatten kommer. man gör allt för att hitta en lucka för att få extra pengar kronis inte kan ta.
Bara betala grabben tugga taggtråd så blir det nog folk av dig med

Ja, du är en verklig förebild du.
Citera
2024-01-20, 01:36
Avslutad
Citat:
Ja men bara se till och inte hamna på högre än totala skulden, dvs va skulden e på 6mån. Så betala av på de viset.

Så 2500 i månaden bör funka oavsett anstånd eller inte ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in