2024-01-19, 15:11
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Har aldrig hört om barn som bygger snögrottor. Snögubbar och ljuslyktor ja, men snögrottor? Märkligt att det inte kommer mer information om olyckan. Undrar om andra barn var vittne till olyckan eller om han lekte själv.

I Halland gjorde vi det ofta. Farsan fick skotta en jävla massa snö och lade det i en stor hög i slänten bakom huset. Det var på den tiden vi fick lite rejält med den vita varan.
Ingen tänkte på att det kunde rasa in, men jag har för mig att vi gjorde ett ventilationshål för att få in luft.
Citera
2024-01-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
I Halland gjorde vi det ofta. Farsan fick skotta en jävla massa snö och lade det i en stor hög i slänten bakom huset. Det var på den tiden vi fick lite rejält med den vita varan.
Ingen tänkte på att det kunde rasa in, men jag har för mig att vi gjorde ett ventilationshål för att få in luft.

Tror alla ungar som växt upp där det finns snö och som har vänner har gjort det. Bisarrt att påstå att man aldrig hört talas om det.
Citera
2024-01-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Jo men påkörningar på barn brukar göra att dom börjar med att utreda som brott och här säger dom på en gång att det är olycka så därför tror inte jag att det är en påkörning.

Tack för info.

Har det kommit fram hur pojken dog?

Ingen från Gislaved på flashback?
Citera
2024-01-19, 21:56
Bannlyst
Är det inte bättre att de går ut med vad som Hänt så att föräldrar kan varna sina barn lite bättre?
Citera
2024-01-19, 22:09
Medlem
Är uppväxt i trakterna med många vänner kvar.

Enligt deras/allas utsago så hittades barnet under en massa snö..dvs att han måste fått bra med snö över sig och sedan kävdes till döds. Hur han fick massa snö över sig är lite mer oklart men man misstänker att en snögrotta hade fallit ihop över barnet.

Hursomhelst...läskig död att gå tillmötes med massa ångest in i det sista.
Citera
2024-01-19, 22:12
Medlem
Lutops avatar
Snögrottor.... Skulle snarare tro att barnet lekt på uppfarten och det som inte får hända har hänt. Om vi nu ska sitta och spekulera
Citera
2024-01-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutop
Snögrottor.... Skulle snarare tro att barnet lekt på uppfarten och det som inte får hända har hänt. Om vi nu ska sitta och spekulera

Det var ingen spekulation, alla har sagt snögrotta..men iochmed att inte finns nån mer officiell faktakälla så är det enklare och smartare att avvakta tills definitiv info framkommer. Men yes..snögrotta sägs det.
Citera
2024-01-20, 00:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Har aldrig hört om barn som bygger snögrottor. Snögubbar och ljuslyktor ja, men snögrottor? Märkligt att det inte kommer mer information om olyckan. Undrar om andra barn var vittne till olyckan eller om han lekte själv.

Har du aldrig gjort en snögrotta?
Citera
2024-01-20, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pravihrvat
Är uppväxt i trakterna med många vänner kvar.

Enligt deras/allas utsago så hittades barnet under en massa snö..dvs att han måste fått bra med snö över sig och sedan kävdes till döds. Hur han fick massa snö över sig är lite mer oklart men man misstänker att en snögrotta hade fallit ihop över barnet.

Hursomhelst...läskig död att gå tillmötes med massa ångest in i det sista.
Fy satan vilken ångest och panik för den stackars pojken
Undrar hur det gick till, är det mycket snö i Gislaved nu?
Citera
2024-01-20, 00:27
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
+1 till här...

Snögrottor är vansinnigt farligt egentligen och något vi som barn lekte med också. Helt utan att våra blendkedjerökande slapphjärnade boomerföräldrar reagerade på faran...

Tror de flesta har byggt snögrottor och farligheten har nog mest med hur djupa det var. Tror faktiskt inte att så många har dött i snögrottor utan de flesta har nog dött av traktorer som skyfflat snö över okända snögrottor
Citera
2024-01-20, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har du aldrig gjort en snögrotta?

Jag kan inte förstå att någon aldrig hört talas om en snögrotta. Den som skrev det måste vara någon ganska ung som bor i södra Sverige då det numera inte kommer stora snömängder där.

Snögrottor var ju det bästa som fanns dock minns jag att allas föräldrar alltid sa åt oss att låta bli att leka i såna om man var själv. Just pga rasrisken.
Citera
2024-01-20, 01:34
Medlem
Blondinss avatar
Citat:

Extremt vanligt. Gjorde vi mycket som barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in