Citat:
Ursprungligen postat av
pravihrvat
Är uppväxt i trakterna med många vänner kvar.
Enligt deras/allas utsago så hittades barnet under en massa snö..dvs att han måste fått bra med snö över sig och sedan kävdes till döds. Hur han fick massa snö över sig är lite mer oklart men man misstänker att en snögrotta hade fallit ihop över barnet.
Hursomhelst...läskig död att gå tillmötes med massa ångest in i det sista.
Att kvävas av packad snö går snabbt. Tragiskt
Citat:
Ursprungligen postat av
Whatelseshouldi
Hur jävla korkad va du som 15-åring? Dom slår ut fönstret och ni täpper igen?? Hahaha. Det skulle kunnat bli mordutredning på det om det gått illa.
Men ja... ni byggde kojor som 15-åringar, det kanske är en förklaring i sig...
OnT: Undrar hur länge han låg där och kämpade. Låter ju som han hade lekt ensam..
Missade du årtalet? 1977 kunde 15 åringar fortfarande leka som barn med snögrottor.
Dom sprang inte runt med pistoler och knivar och mördade varandra, dom kunde fortfarande leka och behövde inte spela tuffa och mörda på beställning för pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pottkusk
Jag är mest förvånad över att föräldrarna lät en sjuåring leka ensam utomhus utan tillsyn under så pass lång tid?
Det tar väl ett tag att bygga en snögrotta om det nu var det som var orsaken.
Du är inte så gammal antar jag. Antingen är du eller är en blivande curlingförälder som är/blir överbeskyddade mot dina barn och dom blir bleka mesar som sitter inne framför datorn hela dagarna.
7 åringar kan och ska leka ute ensamma och man tittar till dom lite då och då.
Hur vet du att det var lång tid?
Bygga en snögrotta tar inte lång stund och är oturen framme rasar den direkt när ungen kryper in i den första gången. Alternativt kan den ha rasat redan när han grävde ut den och hela kroppen var inne i hålet när han grävde och inget av honom kunde ses när det hade rasat.
Citat:
Ursprungligen postat av
jagejaget
Har det kommit fram mer i detta fall? Händelsen och vem?
Nej och jag hoppas att det aldrig kommer fram vem så idioterna här kan lägga skulden på föräldrarna.
Barn leker och det händer olyckor och man kan inte förhindra allt som förälder.
Det var en tragisk olycka.