Citat:
Är jag den enda Teslabull som börjar bli irriterad på Elon? Hans senaste utspel om sitt kompensationspaket var det som ändrade min åsikt om honom.
Det är hans egna fel att han inte äger 25%. Först säljer han 10% av sitt innehav för att bevisa en poäng till ett par trötta politiker som vill att han ska betala mer skatt. Sen säljer han ännu fler aktier för att köpa Twitter. Men det är inte det som irriterar mig. Att han säger att han hellre bygger nya produkter utanför Tesla om han inte får sin 25% var jävligt lågt. Han fick det att låta som att han och styrelsen inte kommer överens och det lät ganska hotfullt från hans sida.
Sen får vi veta att hans nya paket enbart dröjer pga en gammal rättegång. Så vad fan var meningen med att skriva det första inlägget?
Han verkar helt bortkopplad från Tesla och verkar inte fatta att han gör skada för bolaget.
BTW jag tycker självklart att han förtjänar ett nytt kompensationspaket, och han kommer få det så fort rättegången avslutas, men varför hota med att han inte vill utveckla Tesla förrän han får sina 25%? Det är hans ansvar som VD!
Det är hans egna fel att han inte äger 25%. Först säljer han 10% av sitt innehav för att bevisa en poäng till ett par trötta politiker som vill att han ska betala mer skatt. Sen säljer han ännu fler aktier för att köpa Twitter. Men det är inte det som irriterar mig. Att han säger att han hellre bygger nya produkter utanför Tesla om han inte får sin 25% var jävligt lågt. Han fick det att låta som att han och styrelsen inte kommer överens och det lät ganska hotfullt från hans sida.
Sen får vi veta att hans nya paket enbart dröjer pga en gammal rättegång. Så vad fan var meningen med att skriva det första inlägget?
Han verkar helt bortkopplad från Tesla och verkar inte fatta att han gör skada för bolaget.
BTW jag tycker självklart att han förtjänar ett nytt kompensationspaket, och han kommer få det så fort rättegången avslutas, men varför hota med att han inte vill utveckla Tesla förrän han får sina 25%? Det är hans ansvar som VD!
Det blir lätt såhär när allt Elon säger kan blåsas upp och tolkas av folk med en egen agenda. Hans ursprungliga kommentar var en respons på ett annat inlägg. Jag tolkar det inte som att Elon gnäller, men mest uttrycker att han inte känner sig bekväm med att utveckla AI som potentiellt kan bli farlig i händerna på fel människor. När Tesla ligger i framkant med utvecklingen av RWAI och dessutom snabbt tagit täten med robotteknik så vore även en liten risk för stor, att besluten av vad Teslas teknik får och inte får användas till kan fattas av personer som blivit korrupta. Det handlar om att inte rucka maktbalansen i världen. Nazisterna tog över företag och produktion. Vem kan säga att det inte kan hända igen, och vad som händer om en nation helt plötsligt har tillgång till hundratusentals humanoida robotar, och autonoma fordon.