Citat:
Ursprungligen postat av
Pissmaster
Ponera att allt det du säger är sant. Det gick var precis så. Hon hade tänkt låta honom knulla skiten ur honom och bjöd in honom för att ligga. Betyder det då, per automatik, att i alla lägen alltjämt vill ligga med honom? Han kanske luktade dåligt? Han kanske var för full? Han kanske hade spya på skjortan, eller vad fan som helst. Så hon ångrade sig, det får man göra, det är helt ok. Så länge man gör det INNAN och det kommuniceras, vilket är exakt det hon har gjort i det här fallet. Jag får intrycket av att hon tycker det är trevligt när de ligger där och snackar. Det är trevligt hela vägen fram tills att hon vill sova. Hon säger att hon är trött och vill sova. Hon har skrivit i ett SMS till sin kompis att hon är trött och är påväg att lägga sig. Det är ett hundra tusen procent oväsentlig i frågan. Frågan är istället: När han började ha sex med henne, fanns där ett samtycke i den situationen? - Nej det framstår som att hon har gjort det hon kan i situationen
Du har ju inga vidare argument när du måste hitta på saker som inte finns med i utredningen överhuvudtaget.
Varför gör du så?
Citat:
"Hon kunde ju ha ringt polisen" - Varför det? Han hade ju inte gjort något?
Jaså? Jag trodde du var säker på att han våldtog henne…?
Citat:
"Hon kunde ju ha sprungit därifrån?" - Han låg ju över henne och tryckte ner henne.
Nej, det gjorde han inte. Han låg vid sidan av henne, in mot väggen. Hon låg alltså utanför honom.
Nu ljuger du igen.
Citat:
Han har tränat MMA och är med all sannolikhet både större och starkare än henne
Hon har svart bälte i judo och flera SM-titlar i -70 kilosklassen.
Hennes dokumenterade våldskapital överstiger hans, med råge.
Citat:
"Hon kunde ha skrikigt" - Absolut. med risk för sitt liv. Många mördare säger ju "jag ville ju bara att hon skulle sluta skrika, eller bli tyst"
Är han en mördare nu också?
Du är ju löjeväckande.
Citat:
"Hon kunde ha slagit honom" - Absolut, men han var både större och starkare, så verkar det särskligt smart?
Ja, det hade det varit, om han försökte våldta henne.
Det finns absolut ingenting som tyder på att han använt något våld och tvång. Särskilt inte slag, och inte ens hot.
Citat:
Hon kunde ju ha gjort XXXXX" - Ja, men nu gjorde hon inte det och ingen skuld skall falla över henne pga det.
Jo, det ska det faktiskt. När det finns så enormt mycket hon kunde gjort för att hindra den påstådda våldtäkten.
Det här handlar alltså om hur trovärdig hennes historia är, eftersom det är det enda han blivit fälld på.
Citat:
Så till alla er som försvarar Viking, diskutera din ståndpunkt i fikarummet på jobbet på Måndag, se hur många som håller med. Sedan tänk tanken: Om det hade varit min dotter, hade jag tänkt annorlunda då?
Jag har faktiskt gjort det. Precis alla höll med mig och tyckte att du var fullkomligt efterbliven. Sådeså.