2024-01-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
"Retten åpner opp om Jonas-saken: – Drapet framstår planlagt"

Så de tror ikke det "bare" var en "smellejobb" som gikk galt lengre?

Sitat fra Ringerikes Blad:
"35-åringen fra Jevnaker
3. oktober ble en Jevnaker-mann pågrepet i hjemmet sitt. Han var den femte og siste som ble siktet for drap eller medvirkning til drap. Som sine medsiktede, nektet han straffskyld.
Han samtykket først i to uker varetekt 5. oktober. I kjennelsen står det:
«Etterforskningen er krevende og kompleks. Drapet fremstår planlagt, og det antas at flere kan ha hatt en straffbar rolle knyttet til drapet»."

Dersom politiet fortsatt mener at det framstår som planlagt drap, er det helt uforståelig at de ikke protesterte på at KØS skulle løslates!
Citera
2024-01-18, 10:56
Medlem
Ref. artikkler i både ringblad og østlendingen ang. åpning av fengslings/varetektsdokumenter.

Alle tyster på hverandre om smått og stort og alle kaster mgm1 under bussen, som er den eneste som ikke snakker. Oooh the irony....

Nå skal det sies at mgm5 mer eller mindre er utelukket som en del av drapsplanleggingen iflg. fengslingsdokumentene.
Citera
2024-01-19, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruttan12
Hvis ikke to av de gutta der får forvaring..

Neppe, de er satt fri fra varetekt, dvs. lettere soningsforhold ( om de blir dømt?).

Merkelig at de ikke sitter inne frem til sak kommer opp. Veldig suspekt og unormalt. Noen tanker her ?

Nå får jo gutta fletta sammen alle avhørene. Er ikke det i seg selv bevisforspillelsesfare.
+ Samsung telefonen og våpenet ? …Kan det være en ny Jensen/ Informant skandale politet ikke har råd til på kappa ?

Hvorfor får ikke saken dekning i media ? Det er top 3 saker draps saker siste 5-10 år.
Citera
2024-01-21, 01:23
Medlem
Klinke, er du lokalkjent? Er det noen som har møtt på KØS etter løslatelsen eller har noen formening om hverdagen hans om dagen? Vil tro de fleste i hans nærmiljø har fått med seg hva som står her inne?
Citera
2024-01-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lvs95
Klinke, er du lokalkjent? Er det noen som har møtt på KØS etter løslatelsen eller har noen formening om hverdagen hans om dagen? Vil tro de fleste i hans nærmiljø har fått med seg hva som står her inne?

Nei, jeg er ikke kjent i Hønefoss. Har vært der 2-3 ganger for mangfoldige år siden. Jeg følger denne saken i Ringerikes Blad gjennom mitt abbonement i amedia.
Citera
2024-01-22, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinke
Nei, jeg er ikke kjent i Hønefoss. Har vært der 2-3 ganger for mangfoldige år siden. Jeg følger denne saken i Ringerikes Blad gjennom mitt abbonement i amedia.

Nyeste artikkel på RingerikeS Blad
«beslag i verdier hos to av de siktede»

Kan du oppsummere hva disse verdiene er ? Om det står.
Citera
2024-01-22, 12:56
Medlem
Står ikke hva de har tatt i beslag. Det er vel heftelse på eiendom , fritidseiendom, bil, båt osv. Slik at dette kan dekke et fremtidig erstatningskrav.

tatt hefte i verdier hos 30-åringen fra Elverum

tatt hefte i verdiene til 32-åringen fra Ringerike
Citera
2024-01-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWho
Ref. artikkler i både ringblad og østlendingen ang. åpning av fengslings/varetektsdokumenter.

Alle tyster på hverandre om smått og stort og alle kaster mgm1 under bussen, som er den eneste som ikke snakker. Oooh the irony....

Nå skal det sies at mgm5 mer eller mindre er utelukket som en del av drapsplanleggingen iflg. fengslingsdokumentene.

Tror ikke mgm 5 har hatt mye med dette å gjøre..om han har det, er han dummere enn man kan tro at noen faktisk kan være.
Citera
2024-01-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalkjenning
Neppe, de er satt fri fra varetekt, dvs. lettere soningsforhold ( om de blir dømt?).

Merkelig at de ikke sitter inne frem til sak kommer opp. Veldig suspekt og unormalt. Noen tanker her ?
Virker som en større straff for Hovedmannen å gå fri... Han hadde bare fått fradrag for varetekt uansett. Nå blir ikke det å skje.
Citera
2024-01-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalkjenning

Nå får jo gutta fletta sammen alle avhørene. Er ikke det i seg selv bevisforspillelsesfare.
+ Samsung telefonen og våpenet ? …Kan det være en ny Jensen/ Informant skandale politet ikke har råd til på kappa ?

Hvorfor får ikke saken dekning i media ? Det er top 3 saker draps saker siste 5-10 år.

Tipper det er en Jensen2 sak som ikke skal blåses enda. KØS fikk tidlig lettelser og hadde sikkert sluppet tidligere men på grunn av hvordan ting ser ut venta de. Ingen hadde aldri sluppet ut uten betydelig gjenytelse. Bare se forskjellen på vt i Lanes saken..eneste som ikke er ute er mgm1..alle vet hvorfor
Citera
2024-01-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huml1
Denne saken stinker. Jeg er usikker på om vi faktisk noengang får vite den oppriktige sannheten? Det kan virke som det gis ved dørene mot MGM`s, i og med at 2-5 er sluppet. Lukter det motytelser? Jeg kan ikke se at onkel gjorde noen særlige anstrengelser på forlengning av varetekt for noen av MGM2-5. Kun mot MGM1. Hva med MGM4?

Enten har politiet fryktelig dårlige bevis, eller så mener de at MGM2-5 enten, kun risikerer straff med inntil 6 måneder for sine ugjerninger, eller at det foreligger straffbar handling med risiko for straff utover 6 måneder, men at det da ikke er grunnlag for å mistenke fare for:
- Unndragelse - ingen vil rømme før hovedforhandling?
- Bevisforspillelse - disse vil jo aldri forsøke å/koordinere informasjon, påvirke vitner, ødelegge bevis…….?
- Gjentakelse (til straffbart forhold med over 6 måneders strafferamme) - selv om alle har tidligere dommer for trusler og vold er det selvfølgelig lite sannsynlig at de vil gjøre noe slikt igjen?…..

Dersom politiet har tilstrekkelig bevis burde det ikke være vanskelig å argumentere for at én (les MGM4), eller flere av disse skulle kunne holdes lenger med henvisning til de 3 mulighetene politiet har til å holde dem. I tillegg kan man legge til at en frigivelse før saken skal opp, strider mot den allmenne rettsoppfatningen. Stor skam!

Tror du har litt for stor tro på at norsk politi holder seg til loven. Hvis de er ute etter større fisker gir de f i hvem som brukes som agn..

Tror ØH og KØS er ute på grunn av gjenytelse. Tror ikke det gjelder mgm2..han er bare en som ble dratt med ufrivillig..tror jeg..Det er utrolig hva onkel kan se bort ifra hvis de tror at de kan få info de aldri ville fått ellers..
Citera
2024-01-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruttan12
Tror du har litt for stor tro på at norsk politi holder seg til loven. Hvis de er ute etter større fisker gir de f i hvem som brukes som agn..

Tror ØH og KØS er ute på grunn av gjenytelse. Tror ikke det gjelder mgm2..han er bare en som ble dratt med ufrivillig..tror jeg..Det er utrolig hva onkel kan se bort ifra hvis de tror at de kan få info de aldri ville fått ellers..

Ironisk nok er alle andre tystere..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in