2024-01-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselangfinger
Ge fan i drogerna tills du har åldern inne och ett färdigutvecklat konsekvenstänk, and so on. 160mg förstår jag att du mådde bajs av det är en väldigt hög dos, dessutom så är metylfenidat känt för att ge en ågren som heter duga.

Vad du än gör ta inte av din syrras medicin igen.. Det är fel på många sätt, aja baja!

Jag gjorde det inte originellt för att bli hög eller så. Jag har så jävla svårt att koncentrera mig i skolan o allt. BUP har jag väntat på i 1 år och de svarar inte. Först tog jag 40mg och inget hände efter 1 timme, sen tog jag 40 till och samma sak. Sen snorta jag resten. Jag tog bara mer för att inget fungerade, inte för att bli hög.

Anledningen jag snorta var för att folk sa att det gav snabbare effekt och mycket högre. Jag ville bara se hur det skulle vara att va på ADHD medicin.
Citera
2024-01-18, 19:07
Moderator
Morfar-52s avatar
"Snorta Ritalin (metylfenidat)." infogad./mod
Citera
2024-02-03, 04:55
Avslutad
troligtvis inte - det lärde man sig i högstadiet. men tydligen kan det ge en jäkla effekt oralt, se denna tråd (FB) Tog någon ADHD medicin igår kväll på krogen kan inte sova nu.
Citera
2024-02-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselangfinger
Ge fan i drogerna tills du har åldern inne och ett färdigutvecklat konsekvenstänk, and so on. 160mg förstår jag att du mådde bajs av det är en väldigt hög dos, dessutom så är metylfenidat känt för att ge en ågren som heter duga.

Vad du än gör ta inte av din syrras medicin igen.. Det är fel på många sätt, aja baja!

Citat:
Ursprungligen postat av gsmeuav
Tjena, igår så testade jag att käka 80mg Ritalin och snorta 80mg (eller 60mg minns inte). Aldrig prövat något sånt här. Kände mig lite gladare och mer motiverad.

Kunde inte sova på 26 timmar och mådde bajs. Jag känner också jätte mycket skam över detta. Jag är ganska ung och vill inte bli en missbrukare så att säga.

Nu kommer det som kanske kommer göra folk sura.

Detta var min syrras Ritalin, hon använder den inte jätte mycket så hon kommer nog inte märka till. Men jag har sån skam över detta, ingen idé varför.

Jag vill göra detta igen någon gång men har ni några tips för att inte må bajs och komma över skammen?

Har också märkt att 140-160mg är ganska mycket för en person som aldrig har gjort detta förut.

Anledningen jag ville testa var för att jag tror jag har ADHD (min mamma och syrra båda har och jag har vänner som har liknande symptom som har blivit diagnoiserad).

Alltså mitt råd till dig är att vara fullt ärlig med dig själv.
Jag var nyfiken på om jag hade adhd så jag krossade 80mg o snortade! Varför inte bara erkänna att du var sugen på att bli påtänd. Köp egna Ritalin så löser du skam delen med.
Citera
2024-07-24, 17:33
Medlem
baconJihads avatar
Alla former av Metylfenidat är max 2 timmar rus och sen minst 24 timmar avtändning för min del. Skulle inte ta Ritalin om jag fick betalt.
Citera
2024-08-11, 10:33
Medlem
wunderbaumzs avatar
Snorta metylfenidat actavis?

Tjena!

Går det att snorta metylfenidat actavis? Hur går jag tillväga? Är det bara att krossa tabletten eller behövs det något mer?

Mvh
Citera
2024-08-11, 11:46
Medlem
Om du knarkar på din medicin på helgen så får du sämre effekt under veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av wunderbaumz
Tjena!

Går det att snorta metylfenidat actavis? Hur går jag tillväga? Är det bara att krossa tabletten eller behövs det något mer?

Mvh

Svar ja. Men se ovanstående. Dömer inte utan konstaterar bara det faktum de flesta inser framåt 25-30 års-åldern. Men ett par metylfenidat med alkohol på en svartklubb är svårslaget.
Senast redigerad av MpunktM 2024-08-11 kl. 11:49.
Citera
2024-08-11, 12:07
Medlem
wunderbaumzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Om du knarkar på din medicin på helgen så får du sämre effekt under veckan.

Svar ja. Men se ovanstående. Dömer inte utan konstaterar bara det faktum de flesta inser framåt 25-30 års-åldern. Men ett par metylfenidat med alkohol på en svartklubb är svårslaget.

Tack för svar!

Haha ja ellerhur 😂 Metylfenidat FTW! Testade precis att snorta en actavis och det gick ju hur bra som helst. Dock ej så mycket mer påslag än när man sväljer dom som vanligt.. Eller hmmm… Kanske en del ändå 😂
Citera
2024-08-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wunderbaumz
Tack för svar!

Haha ja ellerhur 😂 Metylfenidat FTW! Testade precis att snorta en actavis och det gick ju hur bra som helst. Dock ej så mycket mer påslag än när man sväljer dom som vanligt.. Eller hmmm… Kanske en del ändå 😂

Bör vara både snabbare och starkare. Metylfenidat metaboliseras tydligen i levern vid upptag (första passage metabolism) så biotillgängligheten landar runt 30% oralt. Via slemhinnor (nasalt) så är biotillgängligheten 70%.
Citera
2024-08-11, 13:06
Medlem
wunderbaumzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Bör vara både snabbare och starkare. Metylfenidat metaboliseras tydligen i levern vid upptag (första passage metabolism) så biotillgängligheten landar runt 30% oralt. Via slemhinnor (nasalt) så är biotillgängligheten 70%.

Oj är det så pass t.o.m? Känner av den rätt mycket mer faktiskt haha… 😂 Funkade över förväntan! Trodde det inte skulle funka pga om det skulle vara någon grej med den modifierade frisättningen som skulle knasa till det!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in