2015-03-17, 00:54
Medlem
IIIDraculs avatar
Skämtar du eller. Får utskrivet, missbrukar det som fan, det ruset kan ibland vara kraftigare än tjack också! Det kickar in efter max 5 min, max!! Kan räcka med 60 mg för att det ska räcka för en hel natt.
Citera
2015-03-26, 14:41
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Det ger definitivt effekt. Det är många som festar på ritalin, har själv gjort de på concerta. Men då håller man sig inte till rekommenderad dos om man säger så. Och anledningen till att du har svårt att se att det skulle ge effekt beror nog på din diagnos. En person som har adhd eller add känner inte samma uppåt-rus som en person utan någon bokstavskombo, utan ett mer fokuserat rus.

Jo det är nog så Trodde bara att eftersom det var så små doser att det ändå var svårt

Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Skämtar du eller. Får utskrivet, missbrukar det som fan, det ruset kan ibland vara kraftigare än tjack också! Det kickar in efter max 5 min, max!! Kan räcka med 60 mg för att det ska räcka för en hel natt.

Jösses, jag tar 60 mg om dagen 40 mg på morgonen och 20 till lunchen, för mig räcker det aldrig så länge, sen så snortar jag ju inte det heller så då blir det väl inte samma effekt.

Sen tar jag kapslar och inte tabletter, kapslar frigör inte allt på en gång.
Citera
2015-03-26, 14:54
Medlem
Geggusveckuss avatar
Ritalin är så så sååå mycket bättre nasalt än oralt. det går inte ens att jämnföra

när jag hade ritalin så började jag morgonen med att snorta 80mg ritalin sedan väntade jag 2 timmar innan jag tog min övriga morgondos oralt. det gav mig varje gång en fantastisk start på dagen och när jag ibland tog hela min morgondos på 160mg så sprang jag runt dom första timmarna på dagen med tefats ögon och hög dubstep i lurarna och studsade runt på jobbet.

Jag kraschar inte ens hälften så hårt vid snortning heller som jag annars gör vid oralt intag

Så jag skulle vilja säga att ritalin är ångesttåget i express fart vid oralt medans nasalt är en solstol på stranden i madagaskar
Citera
2015-03-27, 02:01
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Har börjat uppskatta detta mer och mer nu när jag lärt mig mina trösklar och vilka doser som passar mig bäst. Visst jag får någon slags AT dagen efter. Men inte alls lika stark som den jag fick på runt 100mg direkt, om ni läser lite längre upp.

Undrar dock om någon annan upplever samma sak som jag?
En väldigt obehaglig och äcklig frän smak i svalget några timmar efter nasalt intag samt en doft från näsan som påminner om brända bildäck typ.

Sen undrar jag också hur pass farligt det egentligen är att snorta Ritalin?
De jag har är 10mg:s kapslar med såkallad Modifierad Frisättning. Ungefär som halvdepot.
Jag öppnar kapslarna och häller ut de små kulorna på ett bord och krossar dom tills de blir ett väldigt fint pulver av det hela.

Det som oroar mig mest är att när jag vägt någon annan substans på våg tex 3-MeO-PCP, förr när jag hade en fungerande våg för ändamålet. Då var 10 mg inte alls mycket pulver.
Men efter att ha krossat alla kulorna från en Ritalin kapsel så får man kanske 10-15 gånger så mycket pulver, och de ska innehålla 10mg Metylfenidat.

Så jag gissar på att det är en väldig massa annan skit i som bindemedel och annat?

Någon som vet ungefär hur pass farligt det är att snorta upp en 100mg över en natt någon gång ibland?
Har väl gjort det 3-4 ggr denna månaden totalt, har aldrig gjort det innan dess alls kan tilläggas. Och jag har ca 20 kapslar kvar, sen är allt slut. Fler recept finns inte och kommer inte att komma heller.

Läst skräckhistorier om folk som fått skit i lungorna och varit tvungna att ligga på iv avdelningar och få gultaktig vätska ursugen ur lungorna.

Men i mitt fall ska jag väl inte behöva oroa mig? Har inte känt några problem med lungorna, andningen eller med nåt annat heller för den delen.

När mina 20 resterande pill är slut så kommer jag inte att snorta Ritalin igen. Iaf inte på ett mycket bra tag.

/Mvh
Citera
2015-03-27, 02:05
Medlem
Geggusveckuss avatar
Orkade inte läsa igenom hela ditt meddelande då jag noddar iväg hela tiden men även jag upplever brända lukten... Har mer än en gång tänkt.. Jaha då har man cancer när man inbillar sig dofter o grejjer
Citera
2015-03-28, 15:49
Medlem
IIIDraculs avatar
Nasalt är bättre. Men det blir så jävla mycket pulver att det tär på näsan att dra in så mycket hela tiden, därför bombar jag varannan eller oftare och drar bara ibland. Men jag brukar medi, inte rita.
Citera
2015-03-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul

oj vd man är olika, skulle säga 250 mg minst, sen är snabbverkande medicinet i tablettform goare enligt min mening men alla är ju olika
Citera
2023-08-18, 22:09
Medlem
Vet att detta är en GAMMAL tråd men känns onödigt att starta en ny, om man krossar 240mg ritalin är det bäst att sugs i sig allt på en gång eller att ta det i omgångar?

Blir ju som en del pulver så rymms ju inte direkt i näsan
Citera
2023-08-18, 22:18
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulingtaisvart
Vet att detta är en GAMMAL tråd men känns onödigt att starta en ny, om man krossar 240mg ritalin är det bäst att sugs i sig allt på en gång eller att ta det i omgångar?

Blir ju som en del pulver så rymms ju inte direkt i näsan

Vet inte om du har hög tolerans men 240mg e vääldigt mycket, jag blir rejält go på 20mg ritalin snortat utan tolerans.
Citera
2023-11-20, 23:10
Medlem
Jag har kapslar med kulor i. Kanske för stora för önskad effekt i näsan. Kulorna är sega och omöjliga att krossa. Någon som vet?
Citera
2024-01-18, 17:36
Medlem
Snorta Ritalin (metylfenidat).

Tjena, igår så testade jag att käka 80mg Ritalin och snorta 80mg (eller 60mg minns inte). Aldrig prövat något sånt här. Kände mig lite gladare och mer motiverad.

Kunde inte sova på 26 timmar och mådde bajs. Jag känner också jätte mycket skam över detta. Jag är ganska ung och vill inte bli en missbrukare så att säga.

Nu kommer det som kanske kommer göra folk sura.

Detta var min syrras Ritalin, hon använder den inte jätte mycket så hon kommer nog inte märka till. Men jag har sån skam över detta, ingen idé varför.

Jag vill göra detta igen någon gång men har ni några tips för att inte må bajs och komma över skammen?

Har också märkt att 140-160mg är ganska mycket för en person som aldrig har gjort detta förut.

Anledningen jag ville testa var för att jag tror jag har ADHD (min mamma och syrra båda har och jag har vänner som har liknande symptom som har blivit diagnoiserad).
Citera
2024-01-18, 18:08
Medlem
Lasselangfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsmeuav
Tjena, igår så testade jag att käka 80mg Ritalin och snorta 80mg (eller 60mg minns inte). Aldrig prövat något sånt här. Kände mig lite gladare och mer motiverad.

Kunde inte sova på 26 timmar och mådde bajs. Jag känner också jätte mycket skam över detta. Jag är ganska ung och vill inte bli en missbrukare så att säga.

Nu kommer det som kanske kommer göra folk sura.

Detta var min syrras Ritalin, hon använder den inte jätte mycket så hon kommer nog inte märka till. Men jag har sån skam över detta, ingen idé varför.

Jag vill göra detta igen någon gång men har ni några tips för att inte må bajs och komma över skammen?

Har också märkt att 140-160mg är ganska mycket för en person som aldrig har gjort detta förut.

Anledningen jag ville testa var för att jag tror jag har ADHD (min mamma och syrra båda har och jag har vänner som har liknande symptom som har blivit diagnoiserad).

Ge fan i drogerna tills du har åldern inne och ett färdigutvecklat konsekvenstänk, and so on. 160mg förstår jag att du mådde bajs av det är en väldigt hög dos, dessutom så är metylfenidat känt för att ge en ågren som heter duga.

Vad du än gör ta inte av din syrras medicin igen.. Det är fel på många sätt, aja baja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in