Citat:
Ursprungligen postat av
SvarifaxxALaUe
Ja iag jag får DEFINITIVT ut en bra effekt, ganska mycket effekt skulle jag nog till och med våga påstå av att inta mina Ritalin på just detta sättet,tydligen.

Där ser man! Förväntade mig väl inte så jätte mycket om jag ska vara ärlig.
Men detta är ett extra bra sätt att inta mina Ritalin på för just mig, speciellt eftersom att min mage inte riktigt tål antingen något hjälp/bindemedel i Ritalinen (Har fått ligga på sjukhus i flera dagar efter att jag hade spytt upp spyor med typ enbart 100% blod, blev ambulans till sjukhus där man efter mycket velande hit och dit och mycket om och men konstaterade att detta berodde på ett eller flera kraftigt/kraftiga blödande Magsår orsakade av antingen ett hjälpämne/bindemedel eller av själva substansen Metylfenidat i sig! Fy tusan!
Skulle enligt min läkare omedelbart sluta att äta medicinen och den 16 mars (Om 4 dagar!) så ska jag istället få prova Elvanse mot min ADD!

Dock kan jag typ inte vänta! Vill ha den BUMS! Hehe.

Tänk, att äntligen få kunna lägga till uppemot 2 timmars sömn någon gång då och då...
Helt underbart är det:
Om nu Elvanse skulle hjälpa mig mot mina sömnproblem, även om det kanske inte verkar som så mycket så är 2 timmar som sagt helt fckn otroligt för mig med mina sömnbesvär! <3
Hur som helst tillbaka till snortandet av Ritalinet nu!
Eftersom att jag efter denna tråkiga incident hade en burk Ritalin 10mg:s med såkallad "Modifierad Frisättning" tillgodo (Som jag förstått det är typ "Halvdepot" ungefär) stående hemma i hyllan med ca 75% av alla kapslar kvar. Och läste om denna alternativa ROA i bla denna tråden lite på Bluelight, och Drug-Forum samt lite andra trådar här på FB där ämnet togs upp. De sistnämnda trådarna var nog mer av den lite mindre seriösa karaktären tyvärr.
(Man ska såklart alltid vara så seriös som möjligt när det gäller ALLA former av Narkotiska substanser eller Droger och då räknas ju även Metylfenidat in! Och jo! Jag vet att det inte är så seriöst att börja "Knarka" från första början, men jag menar nu när man kanske ändå gör det då och då så är det lika bra att försöka Play Safe så att säga... Better safe then sorry! Lätt!
Aja åter till snortandet jag tog mina Ritalin 10mg:s kapslar, det var 20st kvar i förpackningen och om jag inte minns fel och senast jag var på Apoteket (Igår!) så blev jag upplyst om att jag till och med har 3 burkar till att hämta ut!
(Får skynda mig att hämta ut dom innan läkaren kanske ev drar in recepten.)
Jag tog dom och krossade med stor enkelhet de såkallade Granulaterna inuti kapslarna (Något som fö enligt folk både på forumen BlueL och Drgs-Forum påstods vara näst intill omöjligt med innehållet från Ritalin Depot kapslar eller från kapslarna med "Modifierad Frisättning". Jag krossade dom mellan 2st enkronor över en tallrik och det var ju fasen enklare än att krossa vissa tabletter. Som jämförelse så var det MYCKET enklare att krossa dessa Granulater eller "Kul-or" (LOL ) än att exempelvis försöka krossa en Xanor Depot 1mg eller 0,5mg. Som ytterligare jämförelse så är Flunitrazepam den tabletten jag har tyckt varit enklast att krossa (Har hänt flertalet gånger för mig när jag bara ska ta ut ett pill ur kartan att det gått sönder direkt och typ bara blåst ut över golvet som mjöl.

och av de pill jag provat att krossa hittils så har Xanor Depoten varit svårast! Man får ha rejält starka nypor om det ska funka att krossa en 1mg:s Xanor Depot, iaf med mynt metoden. Detta låg ganska långt ner på skalan både avseende hur mycket kraft som krävdes och i jämförelse med att krossa annat. Det jobba med Granulaterna var att de var så förbannat många så att man fick hålla på säkert 45 minuter innan allt var riktigt finmalt pulver ALaKrossadFlunitra! Antar att de innehåller HELT SJUKA MÄNGDER med annat än själva Metylfenidatet dock, då det säkerligen blev flera gram pulver av 20x10mg Ritalin kapslar som då alltså motsvarar endast 200mg ren aktiv substans, eller ja det ser iaf ut som det blev flera gram pulver av det hela! Rätt kass på att uppskatta olika måttenheter dock, men kan posta en bild på påsen jag har det i senare om så önskas!
/Mvh
Det där skrevs typ nästan direkt efter intaget. Men blev aldrig postat, beslöt mig ändå för att posta den delen, trots att det kommer en HEMSK uppföljare här!
SNORTA ALDRIG RITALIN VAD NI ÄN GÖR säger jag bara!!

Snälla låt bli!
EN EVENTUELL VARNING FÖR ATT SNORTA RITALIN/METYLFENIDAT!
Jag har nog tagit ca 40-50% av innehållet i påsen under natten som var vilket borde innebära att jag fått i mig runt 75-100mg Metylfenidat via nasal väg idag!

Tog allt på en gång typ. Dvs, jag hällde ut uppskattningsvis hälften av allt pulver på bordet framför datorn och gjorde 2 långa, riktigt stora och feta linor. Rullade sedan ihop en femhundring till ett Snortrör, och tänkte fy h-vete vad detta säkerligen kommer att svida i näsan, samt slå på bra. Började dra upp den ena linan vid ca 04.00 inatt efter att jag kommit hem och gjort mig i ordning efter en rejäl kväll på krogen med en polare! (Vi drack bärs, inget annat!) Det var något av de jobbigaste jag sugit upp i min näsa faktisk! Det var nära på att jag nös eller nästan reflexmässigt blåste bort allt några gånger efterssom att det tog emot och irriterade så förbannat när det sögs in så att man i princip automatiskt blåste ut med näsan genom "Snortröret" mitt i några gånger!
Hur som helst, let's talk more about the effects and what i really experienced with snorting the Rita 4 a while, shall we?
So here we go!
Kan ju säga att sova gick ju bevisligen definitivt inte att göra efter intag av detta utan det var en total No-No, kanske går det att sova efter ett tag på mindre doser dock, jag vet inte efterssom att detta var första gången jag testade Metylfenidat nasalt. Det var iaf redan påvägen hem efter utekvällen igår när jag plötsligt fick denna ide och då tänkte jag typ -Ja just det ja den där påsen med Methylpulver ja! -Den ligger ju någonstans där hemma.
Begav mig hemåt och sög i mig som sagt 2 riktigt feta linor en i varje borre. Till en början var det mysigt, men sen då hände följande!
Nu till de Negativa och FRUKTANSVÄRDA BIVERKNINGARNA JAG UPLLEVDE OCH FORTFARANDE UPPLEVER av detta "Lilla Experiment" ...
Jag kan faktiskt inte svara på om vissa symptom som jag upplever just nu i skrivande stund såhär ca 8 timmar efter experimentet kan vara farliga eller ej . Jag har en ganska stark smärta i hela bröstkorgen både när jag andas och när jag inte gör det. Det känns som om det gör ont inuti lungorna.

Kan detta vara något allvarligt? Jag är rädd för att det eventuellt kan ha kommit ner pulver i lungorna

Bör jag vara orolig att det är farligt och söka vård för detta, eller klarar kroppen av sådant själv?
Jag har snortat de mesta inom just kategorin läkemedel, som Benso, andra lugnande medel, samt endel olika CS preparat. Det senare har jag mest snortat de senaste dagarna. Då var det Synthacaine och Ethylcaine samt även lite 3-FPM. Och då kände jag absolut inte såhär!
Jag känner mig inte jätte påverkad längre eftersom att det var runt 04:00 snåret någon gång då jag intog Metylfenidatet. Känner även en del smärta i halsen ungefär lika stark som den i bröstet. Tungt och andas kan jag ju tillägga att det börjar bli mer och mer också!

Det har även börjat göra ont i hjärtat undertiden jag har skrivit på detta inlägget. Börjar bli riktigt orolig nu alltså!!!
Känner inga problem med magen som jag får vid normalt intag dvs oral väg, utan bara en ganska stark strålande smärta i hela bröstkorgen, samt något svårare och tyngre att andas. Jag hoppas verkligen att detta löser sig! Och att det bara är jag som förstorar upp saker och ting!
Sen vill jag bara avsluta med att säga att detta DEFINITIVT var FÖRSTA och SISTA gången jag Snortar Ritalin eller Metylfenidat öht någonsin i mitt liv. Och jag REKOMMENDERAR INGEN ATT UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER FÖRSÖKA SIG PÅ DET! Effekten var skitskön egentligen. Men det är inte värt de hemska biverkningarna som jag iallafall upplever just nu!
Vi får se om jag överlever detta experimentet, vilket jag hoppas! Då tänker jag vila upp kroppen från alla substanser ett tag!
Nu tänker jag intaga en Flubromazolam eller någon annan Benso och se om det kanske kan hjälpa med åtminstonde lite vila!
Må väl och var försiktiga!
/Mvh S-AlaUe