• 1
  • 2
2015-06-25, 22:25
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Okej så i Onsdags (igår) gick jag upp 5 på morgonen och på kvällen drog jag ut på en nattklubbsrunda för att fira en polares 20 års dag.
Jag var riktigt sliten och trött vid 22-23 tiden så en gemensam vän med ADHD erbjöd sig att ge mig ett piller av hennes medicin.

Jag vet att om man inte har ADHD och tar sånt så blir man riktigt pigg. Eftersom vi skulle festa till det rejält tog jag ett piller och jag har nu inte sovit på runt 40 timmar. Är inte ens trött.
När jag kom hem på natten sen full som ett as kunde jag inte få mig en minsta lilla blund.

Vet inte vad jag fick men jag hade tydligen fått den "starkaste", vet inte vad det innebär.

Någon som vet hur länge man är vaken på skiten? Börjar bli obehagligt nu när jag inte ens kan koncentrera mig ordentligt.
Citera
2015-06-25, 22:31
Medlem
Låter verkligen inte som någon ADHD medicin, även den starkarste adhd medicinen blir du bara pigg av typ max 10h. Inte ens amfetamin blir man så pigg på om man inte kör kontinuerligt.

Fråga din kompis om det inte var någon RC drog eller nåt du tog.

Som "lösning" på problemet hade jag tagit en 2.5 timmars rask promenad följt utav din favoritmat och sen ett varmt bad.
Då somnar du nog ska du se.
Citera
2015-06-25, 22:34
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Vet fan alltså. Pillret kom från en sån pillerburk med massa text som finns på medicinförpackningar. Försöker få tag på henne nu men har inte fått något svar än.
Citera
2015-06-25, 22:56
Medlem
Bortsätt ifrån dob och andra äckel-hallucinogener med sjukt långt rus där du kan vara trippad i 2 dygn på höga doser så kan jag inte komma på någon drog som håller dig vaken i 40 timmar på en dosering. Inte ens metamfetamin håller så länge om du bara tar en dos.

ADHD medicinen är förmodligen metylfenidat eller amfetamin i någon form och ingen av dom påverkar dig så länge. Speciellt inte om du bara tog 54mg ritalin/concerta (det är förmodligen det du tog).
Citera
2015-06-26, 05:15
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Vad fan är det som händer? Klockan är 05:14, ligger på 48 timmar utan sömn nu.
Försökt somna mellan 01:00 och 04:00 tills jag gav upp.

Jag har aldrig haft problem med sömnen förut.

Är trött och skakig just nu. Tänderna värker och synen är markant sämre. Men så fort jag lägger mig i sängen så går det verkligen inte att somna.
Citera
2015-06-26, 07:04
Medlem
SDKZs avatar
Concerta skulle jag gissa på, jag är känslig som fan mot CS droger och första gången jag tog Concerta på fyllan så somnade jag inte på ca 30h, och mådde bara konstigt med väldig ångest de sista 20h innan jag kunde somna. Har du någon form av lugnande eller sömntabletter hemma? Annars ta en lång varm dusch och lägg dig i soffan med något lätt att äta och sätt igång nån schysst serie som du kan flyta in i. Att ligga och försöka tvinga dig till att somna kommer inte funka. Tänk att du ska lägga dig o chilla framför tv'n så kommer du somna när det är dags
Citera
2015-06-26, 16:11
Medlem
smileos avatar
Lugna dig förfan. Första concertan på 36mg, som inte är den starkaste, kunde jag inte sova på runt 50h. Både pga stimulansen men också pga glädjen över att ha haft sånt fokus i början av ruset.
Citera
2015-06-26, 16:20
Bannlyst
Efter 20 Metamina och ett halvt flak öl så kunde jag inte sova på 2 dygn och då var det ändå benso som fick mig att somna :P
Citera
2015-06-26, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Vad fan är det som händer? Klockan är 05:14, ligger på 48 timmar utan sömn nu.
Försökt somna mellan 01:00 och 04:00 tills jag gav upp.

Jag har aldrig haft problem med sömnen förut.

Är trött och skakig just nu. Tänderna värker och synen är markant sämre. Men så fort jag lägger mig i sängen så går det verkligen inte att somna.

Precis det där har jag varit om flera gånger på skit concertan, plus ångest. Synen liksom skakar och jag fick lite små hallisar. Det går över efter ett tag, ta en Dusch och käka/drick nåt
Citera
2015-06-26, 17:46
Medlem
Metylfenidat sitter i länge, dock inte så länge. Förmodligen är det för du är ovan och stressat upp dig.
Citera
2015-06-26, 18:47
Medlem
Fruity Freshs avatar
Concertan höll dig vaken första natten, resten är placebo.
Citera
2015-06-26, 19:22
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Jag somnade runt kl 8 idag. Hörde min mor i köket på morgonen berättade att jag inte sovit på runt 50 timmar. Hon misstänkte att jag hade tagit något eller fått i mig något på Onsdagen där, jag nekade att jag hade tagit något frivilligt.
Jag sa att jag misstänkte att någon lagt något i min drink. Inte så jättesmart att neka blankt till ett beteende jag aldrig haft eller visat förut.

När jag pratade med henne hade jag sjuka hjärtklappningar, skakade rejält och såg helt galen ut i blicken.

Hon gav mig något piller som skulle vara "lugnande", däckade 20min efter jag tog pillret och vaknade vid 19:00 idag.
Jag kommer aldrig ta ADHD medicin igen.
Senast redigerad av DagsForEnRiesen 2015-06-26 kl. 19:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in