2024-01-18, 14:10
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Antagligen är man ju skadad efter att i flera år hört mantrat ”han är allround, multifunktionell”, ”Vagic kan spela mittback, sexa och åtta”, och då har det ofta blivit att spelarna inte konkurrerar alls. Det Marti gjorde bra var att sätta defensiven och sätta ett tryggt grundspel i ett ganska ”färdigt” ålderstiget lag. Med ett ungt lag och hans ovilja att kompromissa blev det pannkaka, lite så som jag tycker mig ha läst mig till att en del av kritiken mot KoT vilar på: ovilja/ avsaknad (oförmåga?) till/av flexibilitet? Ademi flög ju i en annan miljö. Därför är det fint att höra Kim. Men försöker komma ihåg att alla tränare alltid säger så. Det som tycks vara skillnaden är att Kim och David på riktigt jobbar med människan och värdesätter det. Tror inte Marti med sin historik och fostran i Spanien inte är lika mån om människan.

Men jag känner också, fuck you man! Era höga placeringar. Börjar du bli bortskämd? Ni skulle behöva en åttondeplats utan tätkänning för att rensa i leden och få känna att ni lever

Haha, bortskämd vet jag inte om jag skulle kalla det. Kanske är det så och man uppskattar ju aldrig solen lika mycket som efter en kall vinter

Såklart drygt att vara allt för kritisk när man ser tillbaka på det totala resultatet under KoT, men minnet är ibland kort. Bare minimum är idag (enligt mig) att känna tro på att det kan gå vägen. Sen om någon annan gör det bättre, likt 2022, så fine. Sånt händer. Vet inte om jag gör det med KoT och med en dålig start i år där vi spelar handbollsfotboll så kommer tålamodet garanterat vara helt utraderat.

De får gärna visa mig fel och en sak är helt säker; den dag våra vägar skiljs så kommer jag vara den första som lyfter på hatten och tackar för allt. Aldrig förr har vi haft förmånen att vara så kritiska som nu.

Så. Kanske bortskämd men inte otacksam blev svaret
2024-01-18, 15:58
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Cooper-Love och Leo Walta är värvningar jag kan stå bakom. Men låter dyrt.
Walta känns som exakt det vi saknar på mittfältet!
2024-01-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Pittas, ja men om du menar att Asare och Gono tar plats före Faraj så värderar vi de 3 nämnda spelarna helt olika (och det är helt fine)
Guidetti är väl inte ens en kandidat under vårsäsongen?

Om Gnagets anfall står och faller med Asare och Gono kvaliteter, så tycker jag det känns rätt tunt i nuläget. Missförstå mig rätt, Asare (och Gono) kan säkert bli något i framtiden men 2024 är väl ett utvecklingsår snarare än att han räknas vara en stöttespelare?
Står och faller med ett 2/3 alternativ beroende på Guidettis status, på anfallspositionen bakom en tokgiven Pittas?

Står man och faller med spelare som på sin höjd startar 1/5 del av matcherna och för det mesta spelar mellan 1-25 minuter per match?
2024-01-18, 16:12
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Står och faller med ett 2/3 alternativ beroende på Guidettis status, på anfallspositionen bakom en tokgiven Pittas?
Pittas är av hög allsvensk klass, där är vi eniga.
Om du menar att Asare och Gono också är allsvensk klass, så är vi oeniga. Talangfulla möjligtvis, men fortfarande mycket kvar att bevisa innan jag säger att dom är av hög allsvensk klass.

Guidetti räknar jag bort ett tag, för jag har fått för mig att han inte lär vara tillgänglig förrns en bit in i serien? Och även då är ju han ett frågetecken med tanke på form och skadebenägenheten.

Pittas är det enda någorlunda säkra kortet, som jag ser det. Utöver Faraj då, som jag tror är underskattad (men nu var frågan hur bra Gnaget klarar sig OM man säljer Faraj).
2024-01-18, 16:14
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Pittas, ja men om du menar att Asare och Gono tar plats före Faraj så värderar vi de 3 nämnda spelarna helt olika (och det är helt fine)
Guidetti är väl inte ens en kandidat under vårsäsongen?

Om Gnagets anfall står och faller med Asare och Gono kvaliteter, så tycker jag det känns rätt tunt i nuläget. Missförstå mig rätt, Asare (och Gono) kan säkert bli något i framtiden men 2024 är väl ett utvecklingsår snarare än att han räknas vara en stöttespelare?
Vågar inte uttala mig om Gono. Har sett samma gryniga highlightspaket som alla andrar där han brunkar in bollar. Känns svårt att dra slutsatser där men passar gnaget på honom så är säkert något danskt lag framme och rycker honom och vips så är det försäljning till Portugal. Lite samma problem med Jonah. Det enda man kan bedöma honom på är ungdomsmatcher och hans totalt fyra inhopp. Han är ju fysiskt överlägsen sina jämnåriga så ingen skräll att han kan måla mot dem. Gällande inhoppen kan man ju antingen skylla på att Henning Berg är en surgubbe eller att han helt enkelt bedöms vara otillräcklig för AIK. Det kan ju däremot gå fort i utvecklingen så utesluter inget den här säsongen. Hoppas att han har skallen för att stanna i AIK och gnugga när en stor flytt hägrar. Själv hade man väl vart lagom kaxig om flertal storklubbar var framme och petade efter totalt fyra inhopp och lite mål mot andra ungdomar.

Tvivla aldrig på JG
2024-01-18, 16:15
Medlem
Salorms avatar
Oktober, DIF går ut och berättar att vi har cash att börja plocka från den övre hyllan... Januari.. Nån jävla lallare från Degen och en återvändande Ring ser ut att krita på... wtf?
Senast redigerad av Salorm 2024-01-18 kl. 16:26.
2024-01-18, 16:28
Medlem
Citat:
Pittas är av hög allsvensk klass, där är vi eniga.
Om du menar att Asare och Gono också är allsvensk klass, så är vi oeniga. Talangfulla möjligtvis, men fortfarande mycket kvar att bevisa innan jag säger att dom är av hög allsvensk klass.

Guidetti räknar jag bort ett tag, för jag har fått för mig att han inte lär vara tillgänglig förrns en bit in i serien? Och även då är ju han ett frågetecken med tanke på form och skadebenägenheten.

Pittas är det enda någorlunda säkra kortet, som jag ser det. Utöver Faraj då, som jag tror är underskattad (men nu var frågan hur bra Gnaget klarar sig OM man säljer Faraj).

Jag anser inte att man behöver ha en anfallare av hög allsvensk klass på bänken när man har en riktigt bra anfallare i startelvan. Men att Jonah Kusi Asare kommer hålla allsvensk klass 2024 är väl inte bara troligt utan självklart sett till klubbarna som är intresserade.

Hög allsvensk klass håller definitivt inte Omar Faraj heller, 3 mål på 24 matcher är mittbacksstatistik. Ge Jonah Kusi Asare 24 framträdanden och han gör garanterat mer mål och poäng än vad Faraj gjorde.

För att Faraj ska utveckla de delar av spelet han är svag i så behöver han vara förstavalet och det blir han inte i aik, därför är det bättre i mitt tycke att låna ut honom. Gör han succé och hittar sitt spel så är han sen redo när det är dags för honom att bli startman och då tror jag, precis som du att han kan bli ett monster.

Sett till rollen som inhoppare så tycker jag det är bättre att ge de minuterna till en 196 cm lång 17-åring som står i begrepp att säljas för 3-siffrigt antal miljoner om han levererar bättre än helt ok, än Omar Faraj.
2024-01-18, 16:37
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jag anser inte att man behöver ha en anfallare av hög allsvensk klass på bänken när man har en riktigt bra anfallare i startelvan. Men att Jonah Kusi Asare kommer hålla allsvensk klass 2024 är väl inte bara troligt utan självklart sett till klubbarna som är intresserade.

Hög allsvensk klass håller definitivt inte Omar Faraj heller, 3 mål på 24 matcher är mittbacksstatistik. Ge Jonah Kusi Asare 24 framträdanden och han gör garanterat mer mål och poäng än vad Faraj gjorde.

För att Faraj ska utveckla de delar av spelet han är svag i så behöver han vara förstavalet och det blir han inte i aik, därför är det bättre i mitt tycke att låna ut honom. Gör han succé och hittar sitt spel så är han sen redo när det är dags för honom att bli startman och då tror jag, precis som du att han kan bli ett monster.

Sett till rollen som inhoppare så tycker jag det är bättre att ge de minuterna till en 196 cm lång 17-åring som står i begrepp att säljas för 3-siffrigt antal miljoner om han levererar bättre än helt ok, än Omar Faraj.
Ok. Vi behöver inte vara eniga om Farjas uselhet eller Asare garanterade framgång.

Men bara så jag förstår dig då det blev rörigt...
Hur många anfallare kommer Aik ha, 1, 2 eller 3? Och vilka startar på dessa positioner (som det ser ut just idag) Pittas...och?
Jag trodde det var Pittas och Faraj, med Asare och Gono som backup:er.
2024-01-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ok. Vi behöver inte vara eniga om Farjas uselhet eller Asare garanterade framgång.

Men bara så jag förstår dig då det blev rörigt...
Hur många anfallare kommer Aik ha, 1, 2 eller 3? Och vilka startar på dessa positioner (som det ser ut just idag) Pittas...och?
Jag trodde det var Pittas och Faraj, med Asare och Gono som backup:er.
Det blir väl av intervjuer med sportchef och tränare att bedöma, 4-2-3-1. Det är även det systemet Berg använt i tidigare klubbar i övervägande majoritet.

Nu får man ju se om det kommer in fler yttrar samt om nån försvinner, men känslan är väl Modesto-Celina-Ayari/Besirovic bakom Pittas.
2024-01-18, 16:58
Medlem
Svarta-Skatans avatar
ÖSK har värvat en ung norrman vid namn Tobias Björnstad men framför har man värvat Mohammed Saeid som har spelat i ÖSK tidigare och som jag som tror kommer att dominera mittfältet i superettan.

Det var längesen ÖSK såg så här spännande ut.
2024-01-18, 17:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Det blir väl av intervjuer med sportchef och tränare att bedöma, 4-2-3-1. Det är även det systemet Berg använt i tidigare klubbar i övervägande majoritet.

Nu får man ju se om det kommer in fler yttrar samt om nån försvinner, men känslan är väl Modesto-Celina-Ayari/Besirovic bakom Pittas.
Ok då är jag med. Pittas blir ensam på topp med Asare och den här Gono som backuper (givet att Faraj försvinner).
Iom att Pittas inte kommer göra 30x90 minuter så hänger det en hel del på att Asare infriar de enorma krav han plötsligt har på sig.

Får helt enkelt försöka ta mig tid att titta på Asare (och Gono) så jag kan bilda mig en egen uppfattning hur väl han duger som backup i allsvenskan.
2024-01-18, 17:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Oktober, DIF går ut och berättar att vi har cash att börja plocka från den övre hyllan... Januari.. Nån jävla lallare från Degen och en återvändande Ring ser ut att krita på... wtf?

Han översta hyllan i allsvenskan. Alltid något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in