Citat:
Antagligen är man ju skadad efter att i flera år hört mantrat ”han är allround, multifunktionell”, ”Vagic kan spela mittback, sexa och åtta”, och då har det ofta blivit att spelarna inte konkurrerar alls. Det Marti gjorde bra var att sätta defensiven och sätta ett tryggt grundspel i ett ganska ”färdigt” ålderstiget lag. Med ett ungt lag och hans ovilja att kompromissa blev det pannkaka, lite så som jag tycker mig ha läst mig till att en del av kritiken mot KoT vilar på: ovilja/ avsaknad (oförmåga?) till/av flexibilitet? Ademi flög ju i en annan miljö. Därför är det fint att höra Kim. Men försöker komma ihåg att alla tränare alltid säger så. Det som tycks vara skillnaden är att Kim och David på riktigt jobbar med människan och värdesätter det. Tror inte Marti med sin historik och fostran i Spanien inte är lika mån om människan.
Men jag känner också, fuck you man! Era höga placeringar. Börjar du bli bortskämd? Ni skulle behöva en åttondeplats utan tätkänning för att rensa i leden och få känna att ni lever
Men jag känner också, fuck you man! Era höga placeringar. Börjar du bli bortskämd? Ni skulle behöva en åttondeplats utan tätkänning för att rensa i leden och få känna att ni lever

Haha, bortskämd vet jag inte om jag skulle kalla det. Kanske är det så och man uppskattar ju aldrig solen lika mycket som efter en kall vinter
Såklart drygt att vara allt för kritisk när man ser tillbaka på det totala resultatet under KoT, men minnet är ibland kort. Bare minimum är idag (enligt mig) att känna tro på att det kan gå vägen. Sen om någon annan gör det bättre, likt 2022, så fine. Sånt händer. Vet inte om jag gör det med KoT och med en dålig start i år där vi spelar handbollsfotboll så kommer tålamodet garanterat vara helt utraderat.
De får gärna visa mig fel och en sak är helt säker; den dag våra vägar skiljs så kommer jag vara den första som lyfter på hatten och tackar för allt. Aldrig förr har vi haft förmånen att vara så kritiska som nu.
Så. Kanske bortskämd men inte otacksam blev svaret