2024-01-18, 06:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Hade helt missat att en ny säsong startat

Gillar hela Kims resonemang kring flexibilitet… något jag saknar oerhört hos oss. Självklart bör (ska) motståndarens styrkor, svagheter och strategi/förväntad spelplan påverka hur du själv väljer att spela för att uppnå det DU vill uppnå. Hade varken som spelare eller supporter önskat Norlings profil (ny startelva/formation varje match) men heller inte någon som bångstyrigt måste spela på ETT sätt… vilka jag nu kan tänkas tänka på

Är väl ingen hemlighet att Kim är duktig men gillar vad jag hör från honom. Dessvärre. Sympatisk dessutom. Hoppas att allt skiter sig för er ändå. Och en Mikkelsen som får chans att spela på rätt position… samma där
Antagligen är man ju skadad efter att i flera år hört mantrat ”han är allround, multifunktionell”, ”Vagic kan spela mittback, sexa och åtta”, och då har det ofta blivit att spelarna inte konkurrerar alls. Det Marti gjorde bra var att sätta defensiven och sätta ett tryggt grundspel i ett ganska ”färdigt” ålderstiget lag. Med ett ungt lag och hans ovilja att kompromissa blev det pannkaka, lite så som jag tycker mig ha läst mig till att en del av kritiken mot KoT vilar på: ovilja/ avsaknad (oförmåga?) till/av flexibilitet? Ademi flög ju i en annan miljö. Därför är det fint att höra Kim. Men försöker komma ihåg att alla tränare alltid säger så. Det som tycks vara skillnaden är att Kim och David på riktigt jobbar med människan och värdesätter det. Tror inte Marti med sin historik och fostran i Spanien inte är lika mån om människan.

Men jag känner också, fuck you man! Era höga placeringar. Börjar du bli bortskämd? Ni skulle behöva en åttondeplats utan tätkänning för att rensa i leden och få känna att ni lever
2024-01-18, 09:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror absolut det finns mer å hämta av Faraj men samtidigt är det så att truppen måste bantas och det har man varit inne på x antal gånger.

Frågan är också om Kusi-Asare säljs? Håller Guidetti för mer än ett 10-tal matcher totalt? Pittas är alldeles för bra för bänken så då blir det en plats kvar..

Inte helt lätt detta.
Var ju inne på det för några veckor sedan, jag tror Faraj är underskattad och det vore ett misstag att sälja honom om ni inte får tillräckligt mycket pengar att köpa en spelare som "garanterar" (missförstå mig rätt) bättre utdelning och att det också blir lite $ över.

Stora, starka anfallare som dessutom har hyfsad teknik växer det inte på träd. Vi har Erabi och jag är otroligt nöjd med den förlängningen.

Hade jag varit gnagare så hade jag velat ha minst 20 miljoner netto (obs!), men gärna mer. Det kostar att hitta ersättare, speciellt om man väger in faktumet att det finns risker (han kanske inte levererar m.m) kopplade till det. Om det skall vara värt det, så skall det vara stora försäljningssummor menar jag.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-01-18 kl. 09:07.
2024-01-18, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Var ju inne på det för några veckor sedan, jag tror Faraj är underskattad och det vore ett misstag att sälja honom om ni inte får tillräckligt mycket pengar att köpa en spelare som "garanterar" (missförstå mig rätt) bättre utdelning och att det också blir lite $ över.

Stora, starka anfallare som dessutom har hyfsad teknik växer det inte på träd. Vi har Erabi och jag är otroligt nöjd med den förlängningen.

Hade jag varit gnagare så hade jag velat ha minst 20 miljoner netto (obs!), men gärna mer. Det kostar att hitta ersättare, speciellt om man väger in faktumet att det finns risker (han kanske inte levererar m.m) kopplade till det. Om det skall vara värt det, så skall det vara stora försäljningssummor menar jag.
Säljs Faraj så finns ju ersättarna i truppen.

Man har i dagsläget 4 nior som ska slåss om en position. Tar man in Gono som provspelar så har man dessutom ersättaren numerärt.
2024-01-18, 09:48
Medlem
ardagulers avatar
Citat:

Berntsen har varit inne på det spåret. Fortfarande ung och är U21-landslagsspelare. I tex Danmark hade sådana meriter gjort att de saltade notan rejält. Ogillar sådana "byta plats"-argument men ponera att Erabi spelade i AIK och Omar i Bajen så är det inte bortom rim och reson att de hade slutat på runt samma poäng som den andre gjorde förra säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan

Man har i dagsläget 4 nior som ska slåss om en position. Tar man in Gono som provspelar så har man dessutom ersättaren numerärt.
Gono verkar ju vara en spännande profil. Men gällande Faraj så måste ju prislappen vara rätt, inget jävla reapris bara för att andra lag ser möjlighet att fynda pga vår situation.
2024-01-18, 10:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Ogillar sådana "byta plats"-argument men ponera att Erabi spelade i AIK och Omar i Bajen så är det inte bortom rim och reson att de hade slutat på runt samma poäng som den andre gjorde förra säsongen.
Precis.
Faraj får klä skott för att "alla" andra var usla förra året.

Citat:
Hjälp mig på traven, vilka ersättare är det och är dom lverkligen ika bra som (jag tror) Faraj är?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-01-18 kl. 10:13.
2024-01-18, 10:44
Medlem
OvissFramtids avatar
Stryger Larsen till MFF? Stackars jävla Allsvenskan. Blir nog en promenadseger i år.
2024-01-18, 11:05
Medlem
Citat:
Precis.
Faraj får klä skott för att "alla" andra var usla förra året.

Hjälp mig på traven, vilka ersättare är det och är dom lverkligen ika bra som (jag tror) Faraj är?

Man har i dagsläget Pittas, Guidetti och Kusi-Asare under kontrakt, där den sista tar Farajs plats i truppen rakt av i den beräkningen. Säljs Kusi-Asare tar Gono platsen. Inte samma egenskaper eller spelartyp men rent demografiskt skulle jag göra så. Jag skulle inte förorda att sälja både Jonah och Omar. Men just nu är det en för mycket för ett lag som ska spela med 1 anfallare i dagsläget.

Pittas är given från start. Guidetti lär behöva våren på att komma i matchtempo. Faraj är av fjolårssäsongen att bedöma som förste inhoppare, Kusi-Asare behöver speltid och kan med bra prestationer säljas för 4x så mycket som Faraj. Därav är Faraj odd man out. Helst på lån då jag precis som dig ser egenskaperna och potentialen.

Han behöver hitta goda dagliga vanor i spelet då han är alldeles för rörig och tar dumma beslut på planen. Då behöver han spela hela tiden. Och att hoppa in sent i matcher tror jag passar Kusi Asare som kan få en mjukstart på sin seniorkarriär på det sättet, bättre än Faraj.
Senast redigerad av Zorrkan 2024-01-18 kl. 11:19.
2024-01-18, 11:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Stryger Larsen till MFF? Stackars jävla Allsvenskan. Blir nog en promenadseger i år.
Det är iaf en ruggig potentiell ordinarie backlinje på pappret dom har nu.
Busanello-Cornelius- Jansson- Stryger Larsen
Senast redigerad av Steff83 2024-01-18 kl. 11:24.
2024-01-18, 11:41
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är iaf en ruggig potentiell ordinarie backlinje på pappret dom har nu.
Busanello-Cornelius- Jansson- Stryger Larsen

Sedan Dahlin/Ricardo i mål. Väntar på klagosångerna om att det är tråkigt för Allsvenskan när Malmö FF dominerar för mycket om 3,2,1...
2024-01-18, 12:13
Medlem
Citat:
Man har i dagsläget Pittas, Guidetti och Kusi-Asare under kontrakt, där den sista tar Farajs plats i truppen rakt av i den beräkningen. Säljs Kusi-Asare tar Gono platsen. Inte samma egenskaper eller spelartyp men rent demografiskt skulle jag göra så. Jag skulle inte förorda att sälja både Jonah och Omar. Men just nu är det en för mycket för ett lag som ska spela med 1 anfallare i dagsläget.

Pittas är given från start. Guidetti lär behöva våren på att komma i matchtempo. Faraj är av fjolårssäsongen att bedöma som förste inhoppare, Kusi-Asare behöver speltid och kan med bra prestationer säljas för 4x så mycket som Faraj. Därav är Faraj odd man out. Helst på lån då jag precis som dig ser egenskaperna och potentialen.

Han behöver hitta goda dagliga vanor i spelet då han är alldeles för rörig och tar dumma beslut på planen. Då behöver han spela hela tiden. Och att hoppa in sent i matcher tror jag passar Kusi Asare som kan få en mjukstart på sin seniorkarriär på det sättet, bättre än Faraj.
Om Pittas håller samma målsnitt, som förra året när han var helt ny och AIK på nedflyttning, göra han 21 mål i år. AIK gör inte fler mål än så på en säsong. Sälj alla andra och sätt defensiven.

21 stycken 1-0 vinster, resten oavgjort, 72 poäng och två efter MFF.

Edit: borde lägga till en smiley
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-01-18 kl. 12:15.
2024-01-18, 12:16
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Man har i dagsläget Pittas, Guidetti och Kusi-Asare under kontrakt, där den sista tar Farajs plats i truppen rakt av i den beräkningen.
Pittas, ja men om du menar att Asare och Gono tar plats före Faraj så värderar vi de 3 nämnda spelarna helt olika (och det är helt fine)
Guidetti är väl inte ens en kandidat under vårsäsongen?

Om Gnagets anfall står och faller med Asare och Gono kvaliteter, så tycker jag det känns rätt tunt i nuläget. Missförstå mig rätt, Asare (och Gono) kan säkert bli något i framtiden men 2024 är väl ett utvecklingsår snarare än att han räknas vara en stöttespelare?
2024-01-18, 13:38
Medlem
Cooper-Love och Leo Walta är värvningar jag kan stå bakom. Men låter dyrt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in