Citat:
Antagligen är man ju skadad efter att i flera år hört mantrat ”han är allround, multifunktionell”, ”Vagic kan spela mittback, sexa och åtta”, och då har det ofta blivit att spelarna inte konkurrerar alls. Det Marti gjorde bra var att sätta defensiven och sätta ett tryggt grundspel i ett ganska ”färdigt” ålderstiget lag. Med ett ungt lag och hans ovilja att kompromissa blev det pannkaka, lite så som jag tycker mig ha läst mig till att en del av kritiken mot KoT vilar på: ovilja/ avsaknad (oförmåga?) till/av flexibilitet? Ademi flög ju i en annan miljö. Därför är det fint att höra Kim. Men försöker komma ihåg att alla tränare alltid säger så. Det som tycks vara skillnaden är att Kim och David på riktigt jobbar med människan och värdesätter det. Tror inte Marti med sin historik och fostran i Spanien inte är lika mån om människan. Hade helt missat att en ny säsong startat
Gillar hela Kims resonemang kring flexibilitet… något jag saknar oerhört hos oss. Självklart bör (ska) motståndarens styrkor, svagheter och strategi/förväntad spelplan påverka hur du själv väljer att spela för att uppnå det DU vill uppnå. Hade varken som spelare eller supporter önskat Norlings profil (ny startelva/formation varje match) men heller inte någon som bångstyrigt måste spela på ETT sätt… vilka jag nu kan tänkas tänka på
Är väl ingen hemlighet att Kim är duktig men gillar vad jag hör från honom. Dessvärre. Sympatisk dessutom. Hoppas att allt skiter sig för er ändå. Och en Mikkelsen som får chans att spela på rätt position… samma där
Gillar hela Kims resonemang kring flexibilitet… något jag saknar oerhört hos oss. Självklart bör (ska) motståndarens styrkor, svagheter och strategi/förväntad spelplan påverka hur du själv väljer att spela för att uppnå det DU vill uppnå. Hade varken som spelare eller supporter önskat Norlings profil (ny startelva/formation varje match) men heller inte någon som bångstyrigt måste spela på ETT sätt… vilka jag nu kan tänkas tänka på
Är väl ingen hemlighet att Kim är duktig men gillar vad jag hör från honom. Dessvärre. Sympatisk dessutom. Hoppas att allt skiter sig för er ändå. Och en Mikkelsen som får chans att spela på rätt position… samma där

Men jag känner också, fuck you man! Era höga placeringar. Börjar du bli bortskämd? Ni skulle behöva en åttondeplats utan tätkänning för att rensa i leden och få känna att ni lever