2024-01-18, 01:45
Medlem
Marengens avatar
Äter aldrig lunch ute. Jobbar på sjukhus så det är inte bara att smita iväg i sina scrubs, så långa raster har vi inte heller.
Citera
2024-01-18, 08:38
Medlem
Väldigt sällan. Nu under vintern äter jag bara mackor till lunch i brist på mikrovågsugn.
Citera
2024-01-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Aldrig.
För det första är det hutlöst att betala 140 för en medioker lunch som hade kunnat komma från restaurangen på Ikea och dessutom tar det för lång tid.
Ta sig från kontoret till nått lunchhak, stå där och köa och sen ta sig tillbaka igen.
Då värmer jag hellre köttbullar och pulvermos på jobbet, surfar på mobilen och tar mig en tupplur för samma tid.

Det är ju upp till var och en att betala 140kr för medioker mat, även om jag inte förstår varför vissa människor föredrar mediokert.
Själv så väljer jag lunchhak med omsorg.
Citera
2024-01-18, 09:19
Avslutad
Jag är mest hemmajobbare och av förklarliga skäl äter jag då hemmamat som rester eller nylagade rätter inom husmanskostområdet. Idag blir kycklinggryta (nylagad) och sedan återkommer den som rest inom en vecka. Äter endast en varm lagad måltid om dagen vanligen till lunch, och så mackor eller gröt på kvällen.

Brukar ha med mig mackor om jag är ute på jobb under dagen och vid lunchtid, och då blir det lagad mat på kvällen, i allmänhet rester för att de ska gå fort.

Glad att inte betala 3.000 kronor i månaden för uteluncher som några nämnet, det blir drygt 30.000 kronor om året. En bättre semesterresa! Eller 300.000 kronor på ett decennium, en mycket bra jorden runt kryssning. Gissar att min lunchkonto ligger på kanske 7.000-8.000 om året.
Senast redigerad av Briascca 2024-01-18 kl. 09:22.
Citera
2024-01-18, 12:46
Moderator
^Eazs avatar
Matlådor blir det.

Jag tycker jag lagar god mat samt tycker det är kul att laga mat, så har inget emot att ta med mig matlådor till jobbet.
Citera
2024-01-18, 14:50
Medlem
L3nn4rts avatar
Det vore intressant att få veta vad ni som äter lunch ute på restaurang arbetar med. Själv har jag inte tid åt att hänga på restaurang. Det blir matlåda som jag slafsar i mig snabbt och sen drar jag ut och jobbar igen. 40 min lunch har vi på jobbet men det blir att man käkar på 20 min och sen får det räcka.

Ofta skippar jag lunchen för att hinna med allt som ska göras, äter den vid ett senare tillfälle eller så har jag matlådan med mig och käkar den där jag för tillfället är.
Citera
2024-01-18, 14:54
Medlem
Som vanlig knegare är det ju för dyrt helt enkelt. Det är ju som å jobba 7 Tim istället för 8...matlåda kostar ju nästan inget.
Citera
2024-01-18, 18:03
Medlem
Nattvarelsers avatar
Jag brukade äta ute mycket.
Tyvärr bidrog detta till att jag gick upp i vikt.
Jag föredrar att laga mat hemma och ta med mig maten till jobbet, då vet jag vad jag äter
Citera
2024-01-18, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
125 för lunch? Snacka om att kasta pengar i sjön. Det blir cirka 3000 k i månaden du kunde lägga på att köpa snygga kläder, parfymer eller annat.

lol parfym.. Tror inte han är gay.
Deo från netto kostar 12:- och håller i typ 2 månader. Det räcker ju .

Snygga kläder? Tror inte han är gay.
Arbetskläder är det ju inget fel på.
Citera
2024-01-18, 18:22
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
lol parfym.. Tror inte han är gay.
Deo från netto kostar 12:- och håller i typ 2 månader. Det räcker ju .

Snygga kläder? Tror inte han är gay.
Arbetskläder är det ju inget fel på.
Jag förstår att det duger bra för dig. Det är inget jag heller jag tycker är konstigt heller. Alla har ju olika saker de vill lägga pengar på. Hygien är det många som lägger förvånande lite på.
Citera
2024-01-18, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Att någon som är över 18 år och tillräckligt intelligent för att skaffa sig ett jobb (vilket jobb som helst) bara kan laga fyra rätter är för mig helt obegripligt. Det finns kokböcker i mängder och ännu mer gratisrecept online.

OnT: Äter lunch ute absolut max en gång i veckan, då på grund av gemensam lunch med kollegorna. Det har blivit lite av en sport för mig att spendera så lite pengar som möjligt under en arbetsdag.

Varför ska man laga fler rätter?
Är ju mycket smidigare att hålla sig till 3 max 4
Så kan man köpa samma saker i affären varje gång. Då vet man att man har allt hemma hela tiden.
Är ju det bästa som finns
Citera
2024-01-18, 18:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Det vore intressant att få veta vad ni som äter lunch ute på restaurang arbetar med. Själv har jag inte tid åt att hänga på restaurang. Det blir matlåda som jag slafsar i mig snabbt och sen drar jag ut och jobbar igen. 40 min lunch har vi på jobbet men det blir att man käkar på 20 min och sen får det räcka.

Ofta skippar jag lunchen för att hinna med allt som ska göras, äter den vid ett senare tillfälle eller så har jag matlådan med mig och käkar den där jag för tillfället är.

Jobbar med home styling, Stockholms innerstad. Äter alla luncher på restaurang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in