2024-01-17, 20:54
Medlem
Varje dag. Dras en fast kostnad varje månad direkt från lönen. Snittkostnaden landar på ca 33 kr/ lunch. Då ingår allt. Inklusive kaffe och på onsdagar får vi även en god kaka/efterrätt. Men det kanske inte räknas som att äta ute om det är på arbete?
Senast redigerad av OxytocinXL 2024-01-17 kl. 20:56.
Citera
2024-01-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OxytocinXL
Varje dag. Dras en fast kostnad varje månad direkt från lönen. Snittkostnaden landar på ca 33 kr/ lunch. Då ingår allt. Inklusive kaffe och på onsdagar får vi även en god kaka/efterrätt. Jobbar i DK😊

Det var ju billigt och bra. Då hade jag inte tvekat.
Citera
2024-01-17, 21:29
Medlem
graFFes avatar
Nån gång i veckan kanske. Men då blir det oftast något snabbt ”på språng”: en french hot dog, någon donken deals eller en kebab med bröd på vägen mellan gymmet och kontoret.
Citera
2024-01-17, 21:40
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Just nu blir det en dag i veckan högst. Maten vi gör hemma är så god, så jag tar hellre med mig ett par lådor hemifrån, och även sallad till det. Det känns inte värt pengarna att betala 120-200kr för en lunch. Jag lägger hellre de pengarna på att köpa hem bra mat som vi själva tillagar.
Citera
2024-01-17, 21:41
Medlem
PerniWhas avatar
Om man med ute kan räkna in restaurangen på firman blir det i snitt 2 gånger i veckan, dag lite beroende på vad som finns på menyn.
Övriga dagar blir det medhavd matlåda.
Citera
2024-01-17, 22:02
Avslutad
protein shake eller gröt till lunch, kör typ enbart fritt en gång i veckan för att min metabolism e sjuk, kan äta tyg en gurka å jag går upp 2 kg, helt stört. men det förklarar varför jag låg på 74kg på 163 cm ett år sen, ja jag jobbar och rör mig men min kost e helt fel
Citera
2024-01-17, 22:20
Medlem
Aldrig. I princip. Har under 3 år på samma arbetsplats ätit utelunch/matsalslunch som jag själv bekostat kanske... 3 gånger. Max.
Citera
2024-01-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Ok, tänkte mer på hak med lunchpriser där det ingår dricka, kaffe och bröd. Inte direkt bra byggarmat.
Vill du träna men inte något emot att äta bra käk på kontoret vercus att gå och käka lunch med kollegor man ändå inte vill umgås med är ditt val. Mitt val enkelt. Vi har micros men de flesta är som du så ingen som värmer "fisk" så det stinker här. Tycker lunchen är skönt att det blir lite tyst .

Varför snackar du om träning?
Tråden handlar om lunch.
Citera
2024-01-17, 22:52
Medlem
TUKs avatar
Jag äter normalt inte lunch, men de få gångerna jag gör det blir det uteslutande utelunch.
Ni som gnäller på att det är dyrt, vad tycker ni då om a la carten? Lunch är väl det enda som är prisvärt på restaurang.
Citera
2024-01-17, 23:23
Medlem
Varje dag! Väldigt skönt att tillsammans med någon kollega komma bort från arbetsplatsen en stund. Eller varför inte lunch med någon kompis? Trevligt oavsett! Samt att man ofta möter vänner och folk från andra branscher man lärt känna för lite mingel runt salladsbaren.
Citera
2024-01-18, 01:23
Medlem
StigEngstroms avatar
Aldrig.
För det första är det hutlöst att betala 140 för en medioker lunch som hade kunnat komma från restaurangen på Ikea och dessutom tar det för lång tid.
Ta sig från kontoret till nått lunchhak, stå där och köa och sen ta sig tillbaka igen.
Då värmer jag hellre köttbullar och pulvermos på jobbet, surfar på mobilen och tar mig en tupplur för samma tid.
Citera
2024-01-18, 01:24
Medlem
Laxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Jag har liknande argument.
Äter ute varje dag. Rãcker med att jag plågar mig själv med dem 4 rätterna jag brukar laga till middag, skönt med lite variation och att slippa laga mat var-varannan dag. Plus att man kommer iväg lite längre från jobbet.

Att någon som är över 18 år och tillräckligt intelligent för att skaffa sig ett jobb (vilket jobb som helst) bara kan laga fyra rätter är för mig helt obegripligt. Det finns kokböcker i mängder och ännu mer gratisrecept online.

OnT: Äter lunch ute absolut max en gång i veckan, då på grund av gemensam lunch med kollegorna. Det har blivit lite av en sport för mig att spendera så lite pengar som möjligt under en arbetsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in