2024-01-18, 12:26
Medlem
Avocadorables avatar
Varför skrev hon inte bara som det egentligen var?
"Jag avskyr det nya språkröret och jag är rädd för urinprov".
2024-01-18, 12:30
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Alltid tråkigt när människor blir sjuka, oavsett anledning. Hennes frånvaro kommer dock med största sannolikhet innebära ett lyft för MP i opinionen.

Ja, vi önska snar bättring. Så, MP går under 4% i raketfart.
2024-01-18, 12:31
Medlem
namnskylts avatar
Daniel Helldén är nog huvudanledningen till sjukskrivningen. Redan från börja känns det som att vibben mellan Helldén och Stenevi är att dom är ett gammalt bittert ex-par. De har säkerligen haft någon relation som skurit sig totalt, men nu tvingas samarbeta.

Stenevi har ju även intern kritiserats offentligt för sin ledarstil, senast i en partiledardebatt. Det kan säkerligen finna ett uppiskat vuxen-mobbing-situation riktat mot Stenevi bakom den gröna fasaden. Även om jag inte är en supporter av Stenevi och MP så, om situationen är så, så tycker jag nog lite synd om henne :/
2024-01-18, 12:32
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Utmattningssyndrom med tillhörande depression, ångest, insomni, ökad irritabilitet och aggression mm. Ofta finns en historia av trauma eller annan obehandlad mental ohälsa i bakgrunden.

Det är inga konstigheter som Håkan skulle ha sagt.

Jo, och symtomen kan leda till suicid om de ej behandlas på ett korrekt sätt.

Hon var nog sjuk, innan hon ”var sjuk”. Se ovan
En bra och stark strateg, som faktisk vill driva miljöpolitik. Inte en massa annat vänster?populistiskt dravel.

Jag tror ett det var tuvan som fick lasset att välta.

Du hittar på. Utmattningssyndrom är ingen diagnos i nåt annat land än Sverige, inte en enda studie finns där sjukskrivning och vila från arbete bevisas vara en effektiv behandling, tvärtom finns massor med studier som pekar på motsatsen. Det är ingen riktig sjukdom, bara ett svenskt påhitt. Men att man mår dåligt är ju ingen som ifrågasätter.
2024-01-18, 12:34
Medlem
Handhjärta och rymdkram till dig Märta.

Nej jag bara skojade givetvis.

Inte lätt att bli avslöjad som dålig ledare och om man dessutom tokhyllar palestinier 7 dagar i veckan och har gjort så sedan barnsben förstår jag att man inte mår så bra just nu...
2024-01-18, 12:35
Medlem
Kolonns avatar
Så alla kan sjukskriva sig pga. jobbig situation i omvärlden?
2024-01-18, 12:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Kan man sjukskriva sig på obestämd tid hur som helst?

Jag tror riksdagsledamöterna har lön oavsett vad de gör så det är nog inte som om vi andra blir sjukskrivna av en läkare och får sjukersättning från försäkringskassan. Hon säger bara att hon är sjuk men får lön som vanligt. Jag tror det i alla fall.
2024-01-18, 12:37
Medlem
Vad är det för tystnadskultur runt sjukskrivningar hon syftar på?
Var och varann utnyttjar sjukskrivningar när dom behöver ta ledigt från jobbet..friska eller sjuka.
2024-01-18, 12:39
Medlem
Hoppas hon blir borta för gott. Större idiot är svårt att finna
2024-01-18, 12:41
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Hon kommer aldrig tillbaka. Hon hatar Helden och kommer aldrig funka med honom.

Den där typen av människa hatar allt och alla som inte tycker som dom.

jaget före laget.

Synd att hon försvinner tycker jag då hon är ett rejält sänke för det där extremt farliga partiet.
Det nya språkröret vet jag inget om dock.
2024-01-18, 12:48
Medlem
Lillreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jag tror hon insåg att hos satt med Svarte Petter på hand när Bolund gick och hon fick Heldén. Istället för att erkänna rakryggat att hon inte vill jobba med honom, så hittar hon på lite sjukdomar, för i Sverige vinner man inga pluspoäng att ifrågasätta sjukdom så media kommer inte skriva om det. Då kommer hon undan med det. Hon är dessutom kvinna, och som sådan får du pluspoäng när du öppenhjärtigt träder fram och på ett personligt sätt berättar om dina erfarenheter av din psykiska ohälsa och utbrändhet. Och jag kan tänka mig att ska mp fås att fungera på kontoret måst hon skickas iväg.

Just så!
Hon försöker göra en snygg "time out" efter gnället i egna ledet och det påtvingade samarbetet med Helldén
2024-01-18, 12:49
Medlem
Imalosers avatar
Tänker när ryssen kommer och ministrar, soldater, generaler och änkor sjukskriver sig till höger och vänster för att livet är så hårt. Soldater har ju i alla fall livet som insats och orsak att känna ångest, såna som Märta tar bara den enkla utvägen, när man är ledsen och har det tufft då ska man ju inte behöva jobba . Vi är ett så svagt folk idag att det inte riktigt går att beskriva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in