2024-01-18, 12:09
Medlem
Kan det inte vara så enkelt att hon Inte står ut med Helldén. Och nu tänker "Jag ska sjukskriva mig sen ska dom som röstade in Helldén se hur han klara sig ensam utan min hjälp" och hennes plan är att hon hoppas det går riktigt dåligt för Helldén så han avsätts
2024-01-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
För att bli sjukskriven är man per definition sjuk.

Jo det förstår, men vad är hon för sjuk?

Att "känna sig sliten " är såvitt jag vet ingen diagnos/sjukdom
2024-01-18, 12:10
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Att Stenevi är sjuk är knappast en nyhet, men att hon blir sjukskriven är. Man kan fundera på om det är förlusten i valet 2022, Helldén, hennes usla ledarskap på partikansliet eller MP:s samhällsomstörtande politik som tagit mest på henne. Men, det blir intressant om hon kan komma tillbaka eller om hon väljer att frånträda och ersätts av någon annan av motsvarande slag.

Skulle våga betta en stor peng på att "sjukskrivning" i det här fallet är en omskrivning för sorti. Hon låter säkert meddela att hon avgår inom kort. Hon har nog fått silkessnöret....
2024-01-18, 12:12
Medlem
Bra! Då vet vi åtminstone namnet på en som använt kokain. Nämligen, Märta Stenevi.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Skulle våga betta en stor peng på att "sjukskrivning" i det här fallet är en omskrivning för sorti. Hon låter säkert meddela att hon avgår inom kort. Hon har nog fått silkessnöret....

Vi har sett det hända förr så inte helt omöjligt
Medlem
Hon är sedan länge på väg att bli utmanövrerad av sin ansiktsbehårade, apliknande kollega som satsar stenhårt på att bli ensam partiledare.
2024-01-18, 12:13
Medlem
Tjoflos avatar
Hon gör såklart såhär för att slippa arbeta tillsammans med Daniel Helldén. Inte en chans att hon blir sjukskriven av det arbete hon gör.
2024-01-18, 12:14
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Jag reagrerar på detta sista

Hon har säkert haft det tungt. Men att ange att det är krig i världen som en bidragande anledning till att sjukskriva sig känns ju rätt magstarkt. För att inte säga världsfrånvänt. Det har ju drabbat oss alla.

Varför är det magstarkt att berätta att man har drabbats av något som har drabbat alla?
2024-01-18, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du hann före mig. Intressant att inte den sidan tas upp i alla de tidningsartiklar som nu tar upp just sjukskrivningen. För alla oss andra gäller väl en bedömning av läkare - inte egenbedömning, för att få tillgång till försäkringssystemet.

Har varit sjukskriven en gång. Läkarna frågade i alla fall mig vad jag själv tyckte var rimligt. Men ja nån gräns gav de alltid, 1-6 månader ish, sen får man förlänga det sen om man känner för det.

Så ja lite konstigt att de inte tar upp exakt tid, men antar att det är konfidentiellt mellan henne och läkaren? Hon kan ju ändå förlänga sen så spelar ju inte så stor roll.

Hon hade väl svårt att hålla koll på alla lögner och vanföreställningar. Kan på fullaste allvar inte vara psykiskt hälsosamt att vara miljöpartist.
2024-01-18, 12:22
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassebraun
Utbränd, Utmattningsdepression, Utmattningssyndrom…
Kärt barn har många namn 🤠
Utmattningssyndrom med tillhörande depression, ångest, insomni, ökad irritabilitet och aggression mm. Ofta finns en historia av trauma eller annan obehandlad mental ohälsa i bakgrunden.

Det är inga konstigheter som Håkan skulle ha sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Det är ingen sjukdom.
Jo, och symtomen kan leda till suicid om de ej behandlas på ett korrekt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Är hon faktisk sjuk? Eller bara sliten?

Vad har hon sjukskrivits för?
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Det är väl tvärt om. För att att få bli sjukskriven måste man vara sjuk.
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Jo det förstår, men vad är hon för sjuk?

Att "känna sig sliten " är såvitt jag vet ingen diagnos/sjukdom
Hon var nog sjuk, innan hon ”var sjuk”. Se ovan
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Hon är sedan länge på väg att bli utmanövrerad av sin ansiktsbehårade, apliknande kollega som satsar stenhårt på att bli ensam partiledare.
En bra och stark strateg(Helldén), som faktisk vill driva miljöpolitik. Inte en massa annat vänster?populistiskt dravel (Märta).
Senast redigerad av BIB3l 2024-01-18 kl. 12:32.
2024-01-18, 12:23
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM

Jag tar inte gift på det, men håller det som fullt plausibelt. Sedan kan hon alltid skylla på patriarkatet/män/media eller något.
2024-01-18, 12:24
Medlem
TeEsErs avatar
Den här utmattningsdepressionen har hon själv arbetat fram. Vissa blir ju utbrända av bli utsatta för stress men Stenevi har maniskt själv arbetat och lagt upp för den här reaktionen. Hon körde tills det smällde rakt in i väggen.

Med tanke på vad hon skriver om att det varit jobbigt privat så kan man tänka sig att hennes sambo också tröttnat på hennes maniska beteende och gjort slut (de är inte gifta).

Det blir nog svårt för henne att komma tillbaka med tanke på att hon måste jobba med Daniel Hellden och kemin dem emellan är minst sagt tveksam.

Samtidigt så spiller det över på Hellden också; om Stenevi ska komma tillbaka måste han gå på tå för minsta tveksamma beteende han uppvisar mot henne så kommer pressen gå bananas. Det räcker att han andas in samtidigt som hon pratar så kommer han stämplas som mobbare.

Jag vet inte om någon ska vikariera för Stenevi nu eller om Hellden kör skutan själv ett tag. Kan tänka mig att det inte är det mest attraktiva vikariatet man kan hitta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in