2024-01-17, 01:43
Medlem
kramdjurs avatar
I boken Slutstation rättspsyk så har han det fingerade namnet "Arkadiuz Lech", ganska fyndigt, enligt den boken dömdes han 1992 för två våldtäkter och sedan under 90-talet ska han ha gjort sig skyldig till ytterligare två rån-våldtäkter förutom mordet.
Citera
2024-05-29, 23:11
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Då har det gått 25 år av förvaring sedan livstidsdomen 1997. Intervjun i Fängelsepodden sätter Dariusz på kartan igen.

Är det ingen som har något att berätta om hans barndom, skolgång familj?

Han lär aldrig komma ut.

Varför kastrerat inte staten denna man med amputation och kemisk kastrering och bara släpper ut honom? Tror jag läste någonstans att han kostar en miljon om dagen i sin samlade form.

Att kemiskt eller operativt kastrera en sån som D.L hjälper inte. Felet sitter i hans hjärna. Han kommer aldrig bli frisk nog att vistas tillsammans med andra människor. Han är och förblir helt livsfarlig och återupprepar sina brott i tanken. Enligt psykiatern.
Citera
2024-10-27, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Att kemiskt eller operativt kastrera en sån som D.L hjälper inte. Felet sitter i hans hjärna. Han kommer aldrig bli frisk nog att vistas tillsammans med andra människor. Han är och förblir helt livsfarlig och återupprepar sina brott i tanken. Enligt psykiatern.
Är du säker på detta? Sexualdriften sitter ju i hjärnan
Citera
2024-10-27, 13:22
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Är du säker på detta? Sexualdriften sitter ju i hjärnan

Det är just det jag skriver. Kemisk kastrering kommer inte heller fungera, likaså fysisk. Ska man in i hjärnan och rota så blir det lobotomi - och det är en del av svensk historia som alla helst vill glömma.

DL kan liknas vid såna som bl.a ubåtsnissen Peter Madsen och Nerius "Pellevippen" som mördade Lisa Holm. De är obotbara.

Du kan lyssna på en intervju med honom i Fängelsepodden (Podme.com). Han låter vettig, säger vad han vet att andra vill höra, rent kognitivt. Härmar empati, vilket han själv saknar. Samma som när han skriver i sin blogg.
Men efter ett tag märker man att något inte är som det ska. Om man bara är lite observant.
Senast redigerad av Nonitotta 2024-10-27 kl. 13:29.
Citera
2024-10-27, 13:54
Medlem
Citat:
Det är just det jag skriver. Kemisk kastrering kommer inte heller fungera, likaså fysisk. Ska man in i hjärnan och rota så blir det lobotomi - och det är en del av svensk historia som alla helst vill glömma.

DL kan liknas vid såna som bl.a ubåtsnissen Peter Madsen och Nerius "Pellevippen" som mördade Lisa Holm. De är obotbara.

Du kan lyssna på en intervju med honom i Fängelsepodden (Podme.com). Han låter vettig, säger vad han vet att andra vill höra, rent kognitivt. Härmar empati, vilket han själv saknar. Samma som när han skriver i sin blogg.
Men efter ett tag märker man att något inte är som det ska. Om man bara är lite observant.
När jag tänker efter har du helt rätt.

Sadismen är ju inte kopplad till sexualdriften så det skulle inte hjälpa i Madsen fall.

I detta fallet är det nog också så men innan mordet hade han ju begått sexualbrott men sexbrotten var antagligen bara starten i hans "karriär"

Jag vill lyssna på podden men har inte tålamod att registrera mig...

Vet du något mer om BO? En ganska ung tjej som startar eget och är helt oskyldig. Fy faan
Citera
2024-10-27, 14:02
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
När jag tänker efter har du helt rätt.

Sadismen är ju inte kopplad till sexualdriften så det skulle inte hjälpa i Madsen fall.

I detta fallet är det nog också så men innan mordet hade han ju begått sexualbrott men sexbrotten var antagligen bara starten i hans "karriär"

Jag vill lyssna på podden men har inte tålamod att registrera mig...

Vet du något mer om BO? En ganska ung tjej som startar eget och är helt oskyldig. Fy faan

Hans brott är fasansfulla

Prova att gå in i podden utan att registrera dig. Tror att det kan fungera.
https://poddtoppen.se/podcast/1601234917/fangelsepodden
Citera
2024-10-27, 15:12
Medlem
Nonitottas avatar
Antisocial personlighetsstörning och sexuell sadism är hans diagnoser. Samma som de andra två jag nämnde i ett tidigare inlägg.

Det är inte några roliga diagnoser. Antar att han drivs av impulser han inte har koll på. Impulskontrollstörning.

Jag kallar det manipulation. Ren och skär ondska.
Senast redigerad av Nonitotta 2024-10-27 kl. 15:19.
Citera
2024-10-28, 03:45
Medlem
Citat:
Hans brott är fasansfulla

Prova att gå in i podden utan att registrera dig. Tror att det kan fungera.
https://poddtoppen.se/podcast/1601234917/fangelsepodden
Ja tack kanske gör det nån gång. Å andra sidan vad han än säger är han ungefär som "smeden". Ljuger och vill att det ska låta så bra som möjligt.

Läste en intervju från 2006 eller något, där sa Ledzion till en journalist som han träffade i Växjö att han inte ångrar någonting och är avundsjuk på våldtäktsmän som kan våldta. Där var han nog ärlig.

Jag tror inte han hade räknat med att sitta så länge så han sa sanningen den gången. Nu verkar det som sagt att det är många år kvar.

För till skillnad från "nattvandrar Bengt" som har permission på egen hand så har inte Ledzion kommit i närheten ens. Ledzion är yngre än Bengt så han kanske får det några timmar i veckan när han är 64 ha ha ha.
Citera
2024-10-28, 12:37
Medlem
ariberts avatar
Det finns ett utvisningsbeslut på Ledzion så jag förstår inte varför polacken fortfarande befinner sig i Sverige.
Ledzion kostar svenska skattebetalare 6k/dygnet för "vård".
Bästa vore att Sverige skickade iväg Ledzion hem till Polen.
Citera
2024-10-28, 16:24
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Det bästa hade varit om vi aldrig tillåtit honom att sätta sin fot i Sverige.

Varför gör vi om samma misstag gång på gång på gång?
Citera
2024-10-28, 16:52
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ja tack kanske gör det nån gång. Å andra sidan vad han än säger är han ungefär som "smeden". Ljuger och vill att det ska låta så bra som möjligt.

Läste en intervju från 2006 eller något, där sa Ledzion till en journalist som han träffade i Växjö att han inte ångrar någonting och är avundsjuk på våldtäktsmän som kan våldta. Där var han nog ärlig.

Jag tror inte han hade räknat med att sitta så länge så han sa sanningen den gången. Nu verkar det som sagt att det är många år kvar.

För till skillnad från "nattvandrar Bengt" som har permission på egen hand så har inte Ledzion kommit i närheten ens. Ledzion är yngre än Bengt så han kanske får det några timmar i veckan när han är 64 ha ha ha.

Permission på egen hand? Bengt? Han är också en extremt farlig person. Mycket våldsam och hatar kvinnor.
Det handlar mycket om vem som är domare i såna här mål. Nämndemännen. I t.ex Örebro kan en person få livstid medan en annan får 16 år i Stockholm för samma typ av brott. Fel att det är så.
Senast redigerad av Nonitotta 2024-10-28 kl. 17:08.
Citera
2024-10-28, 16:59
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det finns ett utvisningsbeslut på Ledzion så jag förstår inte varför polacken fortfarande befinner sig i Sverige.
Ledzion kostar svenska skattebetalare 6k/dygnet för "vård".

Polen vill nog inte få hem honom när de vet vad han har gjort i Sverige. Ok, skicka dit honom men se till att han aldrig någonsin kommer till Sverige igen. Hur nu det ska gå till. Ganska säker på att han är obotbar. Nog bäst att han sitter där han sitter.

Det är mycket som kostar alldeles för mycket här. Inte minst en stor bunt tjänstemän som bara skickar diverse utredningar mellan sig och vars arbete aldrig leder till något vettigt. Samt allt som har med gängbrottsligheten att göra och bedrägerier mot stat och kommun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in