2024-01-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqweebz
Kanon! Tack. Är som sagt väldigt novis med kanyler osv men jag var väldigt försiktig så jag ska väl kunna använda den på mig sen (tänkte ta på söndag) eller är det bättre att bara ta en oanvänd?

Det är bara fråga på, man hjälper varandra.

Jag kör med samma som jag blandat med. Man får bara ta i lite hårdare när man sätter den i magen 😊 Men sen tar jag ny varje vecka. Du kan beställa storpack med sprutor på med24 om du skulle behöva fylla på.
Citera
2024-01-06, 11:52
Medlem
Vart beställer alla från nu för tiden? Sidan ozempicsverige.net ligger nere, beställt från dom en gång och det gick snabbt och smidigt samt att man kunde betala med krypto. Någon annan sida att rekommendera?
Citera
2024-01-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumbleOD
En spruta med fyra doser på 1 mg kostar 1050. Man injicerar en gång i veckan, så det räcker ungefär en månad. Har du 34 i BMI ska du absolut överväga Ozempic, eller något liknande typ Saxenda eller Wegovy. Som jag fattat det har du rätt till subvention för de två senare eftersom du har BMI över 32 och de båda är godkända för behandling mot övervikt. Därmed begränsas kostnaden till maxbeloppet, tror det är 3.300 per år ungefär.

Så om man har över 32 eller 32 exakt i BMI så har man rätt till denna medicin enligt nån typ av regel eller?
Nån som vet det? tack.
Citera
2024-01-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majan00
Så om man har över 32 eller 32 exakt i BMI så har man rätt till denna medicin enligt nån typ av regel eller?
Nån som vet det? tack.

Det är läkemedelsverkets rekommendation. Läkaren avgör till slut. Alternativet är gastric by-pass, något jag aldrig skulle ge mig in på.
Citera
2024-01-09, 11:09
Medlem
Ja jag är nöjd med både beställning och produkt, tydligast skillnad efter en månad när när man går upp till 5mg, fick knappt i mig någon julmat för blev mätt så fort. Har inte testat Ozempic men ska göra det senare tänkte jag.

Citat:
Ursprungligen postat av dreamr94
Funderar på att beställa tirzepatid därifrån, är du nöjd? Bättre än Ozempic?
Citera
2024-01-12, 14:09
Medlem
Hjälp!
Eftersom jag är matematiskt efterbliven så måste jag fan ha lite hjälp. Jag får det inte att fungera i min lilla valnötshjärna.

Dosering.
0.25 mg = vad i ml?
0.5 mg = bör vara det dubbla jämfört med föregående?
1 mg = dubbla igen..? (dööh)

Kan ingen bara skriva antal 0.vadå ml jag ska ta, det vore snällt.

Och vad är högsta dosen? 1 mg?

En dos är tagen sedan snart en vecka tillbaka, 0.1 ml var det då men ju mer jag läser ju mer tveksam blir jag till att det blev rätt.

Tack på förhand.
Citera
2024-01-12, 15:04
Medlem
0,25mg=0.10 ml

Citat:
Hjälp!
Eftersom jag är matematiskt efterbliven så måste jag fan ha lite hjälp. Jag får det inte att fungera i min lilla valnötshjärna.

Dosering.
0.25 mg = vad i ml?

En dos är tagen sedan snart en vecka tillbaka, 0.1 ml var det då men ju mer jag läser ju mer tveksam blir jag till att det blev rätt.

Tack på förhand.
Citera
2024-01-13, 10:49
Medlem
Citat:
Tjena hejsan. Jag fick hem mitt paket från dom idag. Det jag inte riktigt förstår är hur jag ska kunna blanda vätskan i vialen? Gör jag det med en av kanylerna? Hemsidan ligger nere för stunden så jag kan inte kika där.

När beställde du? Jag beställde 30/12 och har inte fått mitt paket än. Förra gången gick det på några dagar.
Citera
2024-01-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suz999
När beställde du? Jag beställde 30/12 och har inte fått mitt paket än. Förra gången gick det på några dagar.

24/12 beställde jag.
Citera
2024-01-15, 14:31
Medlem
Citat:
24/12 beställde jag.

Ah, tack, då är det hopp fortfarande
Citera
2024-01-15, 22:41
Medlem
Citat:
Hjälp!

Dosering.
0.25 mg = vad i ml?

Tack på förhand.

Det beror varifrån du beställt.
Ozempicsverige har vialer á 2mg
En del andra leverantörer har vialer á 5mg

Jag har för mig att du beställt från ozempicsverige och då har du i så fall 2mg semaglutid i vialen, när du då blandat det med 2ml vatten så är 1ml färdigblandad = 1mg semaglutid.

0,25ml färdigblandad = 0,25mg semaglutid
0,5ml färdigblandad = 0,5mg semaglutid
1ml färdigblandad = 1mg semaglutid
Osv

Andra leverantörer har 5mg semaglutid i sina vialer och när man då blandar med 2ml vatten så blir 1ml = 2,5mg semaglutid.

0,1ml färdigblandad = 0,25mg semaglutid
0,2ml färdigblandad = 0,5mg semaglutid
0,4ml färdigblandad = 1mg semaglutid
Osv

Gällande dosering hittar jag detta på FASS:

”Startdosen är 0,25 mg semaglutid en gång i veckan. Efter 4 veckor ska dosen ökas till 0,5 mg en gång i veckan. Efter minst 4 veckor med en dos på 0,5 mg en gång i veckan, kan dosen ökas till 1 mg en gång i veckan för att ytterligare förbättra den glykemiska kontrollen. Efter minst 4 veckor med en dos på 1 mg en gång i veckan, kan dosen ökas till 2 mg en gång i veckan för att ytterligare förbättra den glykemiska kontrollen.

Semaglutid 0,25 mg är inte en underhållsdos. Veckodoser över 2mg rekommenderas inte”

Hoppas detta är till hjälp.
Senast redigerad av Tegelkastaren 2024-01-15 kl. 22:48.
Citera
2024-01-16, 12:49
Medlem
Ojdå. Jag har köpt från ozempicsverige och tagit 0,10. (0,25mg)

Mailade dem och fick svar att jag skulle det.

Va det fel då?

Det var
5mg semaglutid
2ml BAC vatten
2 sprutor som va med

Blandade ihop själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem