2023-12-17, 09:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblu
Hej,

Några frågor
Ni som kört Semaglutid och sedan slutat - hur lång tid har det gått innan hunger/sötsug etc återkommit?
Hur länge kan/bör man köra och som en form av underhållsbehandling för att bibehålla målvikten? Vilken dosering?
Jag märker stor förändring med minskad sug av alkohol vilket ju är toppen. Fler som har samma erfarenheter?

Ha, har sug efter lakrits ibland, helt sjukt sug
Brännvin har jag helt slutat med. Noll sug, jävligt skönt Max 2 glas vin till helgen.
Citera
2023-12-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ha, har sug efter lakrits ibland, helt sjukt sug
Brännvin har jag helt slutat med. Noll sug, jävligt skönt Max 2 glas vin till helgen.

Men exakt så. Jävligt skönt! Har utan problem kunnat klippa en vinare själv och nu max ett glas. Så här vill jag alltid leva. Kan man ta Semaglutid livet ut eller blir tillvänjningen för stor och därmed också doserna som krävs?
Citera
2023-12-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ok, men måste du nu fortsätta äta Ozempic resten av ditt liv?

Det där beror väl på. När man har nått sin målvikt erbjuds man ”underhållsdos” vilket är lite lägre och mest så man klarar att hålla vikten. Men man kan ju också ha arbetat med sig själv och det kan ju vara lättare att hålla vikten än att faktiskt gå ner. Så det där är nog individuellt. Jag är långt ifrån mitt mål men gissar att de flesta säkert testar att gå vidare utan medicin när de nått det och så kanske de som känner det är för svårt börjar med medicinen igen. Vissa har ju stora biverkningar, då är det väl jobbigt med medicinen men som för mig som knappt har biverkningar alls så är det ju inte ett problem.
Citera
2023-12-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ok, men måste du nu fortsätta äta Ozempic resten av ditt liv?
Och jag äter det inte, det är en spruta en gång i veckan.
Citera
2023-12-18, 11:34
Medlem
Hej!
Tillbaka igen. Har inte läst igenom tråden till fullo sedan sist så kan ha missat något.

Jag har nu gått färdigt mina 12 veckor på Ozempic. Tog 1mg/vecka till slut.

Vägde 64kg när jag började, väger nu 52kg. Upplevde mindre och mindre biverkningar ju längre tiden gick, tillslut inga ”jobbiga” biverkningar förutom magont första dygnen efter sprutan togs.

Har slutat nu, sedan 2 veckor tillbaka. Suget på småätande är absolut tillbaka igen nu, dock inte lika grovt. Blir mätt snabbare (pga van vid mindre portioner), men skulle jag pusha förbi mättnadskänslan nu lär jag snabbt gå upp i vikt igen. Nu återstår det att hålla vikten och psyket på spets!

Allt gott.
Citera
2023-12-18, 11:40
Medlem
stumpjumpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laudaturen
Hej!
Tillbaka igen. Har inte läst igenom tråden till fullo sedan sist så kan ha missat något.

Jag har nu gått färdigt mina 12 veckor på Ozempic. Tog 1mg/vecka till slut.

Vägde 64kg när jag började, väger nu 52kg. Upplevde mindre och mindre biverkningar ju längre tiden gick, tillslut inga ”jobbiga” biverkningar förutom magont första dygnen efter sprutan togs.

Har slutat nu, sedan 2 veckor tillbaka. Suget på småätande är absolut tillbaka igen nu, dock inte lika grovt. Blir mätt snabbare (pga van vid mindre portioner), men skulle jag pusha förbi mättnadskänslan nu lär jag snabbt gå upp i vikt igen. Nu återstår det att hålla vikten och psyket på spets!

Allt gott.

Har du funderat på LCHF/Carnivore eller annan diet för att stävja suget?
Citera
2024-01-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelkastaren
Jag har köpt från ozempicsverige.net. Beställde den 6/11 och fick hem det den 14/11. Dock kommer jag inte våga beställa därifrån igen efter att ha läst om alla som inte får sina grejer. Känns som att jag hade tur med att få mitt.

Gällande produkten har jag inget att klaga på. Snart gått 2 veckor och jag tyckte att hunger och sötsug försvann direkt. Har klarat mig fint från biverkningar, lite förstoppning bara.

Tjena hejsan. Jag fick hem mitt paket från dom idag. Det jag inte riktigt förstår är hur jag ska kunna blanda vätskan i vialen? Gör jag det med en av kanylerna? Hemsidan ligger nere för stunden så jag kan inte kika där.
Citera
2024-01-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqweebz
Tjena hejsan. Jag fick hem mitt paket från dom idag. Det jag inte riktigt förstår är hur jag ska kunna blanda vätskan i vialen? Gör jag det med en av kanylerna? Hemsidan ligger nere för stunden så jag kan inte kika där.
Ja, du suger upp vätskan och sprutan långsamt ner i vialen. Hur ser din produkt ut om man får fråga, står det "Ozempic" på den eller är det en genomskinlig vial?
Citera
2024-01-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lynx74
Ja, du suger upp vätskan och sprutan långsamt ner i vialen. Hur ser din produkt ut om man får fråga, står det "Ozempic" på den eller är det en genomskinlig vial?

Det är en liten vial som det står ozempic på. Kom i en liten förpackning som det står ozempic på och är vit/röd. Plus bipacksedel. Den där vätskan, bakterie whatever, är I en liten plastampull eller vad man ska säga som man vrider av toppen på.

Så man "fiskar" bara upp vätska ur ampullen och sen kör ner rätt mängd i vialen samt "skakar" på den?
Citera
2024-01-05, 13:13
Medlem
Citat:
Det är en liten vial som det står ozempic på. Kom i en liten förpackning som det står ozempic på och är vit/röd. Plus bipacksedel. Den där vätskan, bakterie whatever, är I en liten plastampull eller vad man ska säga som man vrider av toppen på.

Så man "fiskar" bara upp vätska ur ampullen och sen kör ner rätt mängd i vialen samt "skakar" på den?

Hej!

Sug upp 2x10mg och spruta försiktigt in i vialen. Alltså fyll en spruta med vätska - spruta in i vialen. Och sen samma sak en gång till. Skaka inte! Låt pulvret och vätskan blandas själv. Om det inte blandats av sig själv kan du luta den lite fram och tillbaka åt sidan men försiktigt. Något med att molekylerna i Semaglutid förstörs om du skakar för häftigt.
Citera
2024-01-05, 17:08
Medlem
Citat:

Tja!
Precis som de andra redan hunnit svara. Använd en spruta och fyll den med 1ml och skicka i det i vialen. 2ggr gör du det, dvs 2ml ska i. Du kan vicka flaskan försiktigt fram och tillbaka så det blandas bra.

Deras grejer funkar klockrent på mig, synd bara att man inte törs beställa därifrån igen.
Citera
2024-01-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamellz
Hej!

Sug upp 2x10mg och spruta försiktigt in i vialen. Alltså fyll en spruta med vätska - spruta in i vialen. Och sen samma sak en gång till. Skaka inte! Låt pulvret och vätskan blandas själv. Om det inte blandats av sig själv kan du luta den lite fram och tillbaka åt sidan men försiktigt. Något med att molekylerna i Semaglutid förstörs om du skakar för häftigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tegelkastaren
Tja!
Precis som de andra redan hunnit svara. Använd en spruta och fyll den med 1ml och skicka i det i vialen. 2ggr gör du det, dvs 2ml ska i. Du kan vicka flaskan försiktigt fram och tillbaka så det blandas bra.

Deras grejer funkar klockrent på mig, synd bara att man inte törs beställa därifrån igen.

Kanon! Tack. Är som sagt väldigt novis med kanyler osv men jag var väldigt försiktig så jag ska väl kunna använda den på mig sen (tänkte ta på söndag) eller är det bättre att bara ta en oanvänd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in