2024-01-16, 15:21
Medlem
napsterspys avatar
läste nyhetsflash att flera patienter i England har blivit skadade/sjuka av Ozempic så de stämmer företaget. Ena tjejen fick sin magsäck förstörd. Hon kräks konstant så att hon tappade tänder.

Andra patienter fick andra allvarliga biverkningar.

Det finns flera länkar på nätet om man googlar Ozempic+ sued.
ex: https://www.reuters.com/legal/litigation/ozempic-side-effects-lawsuit-can-move-forward-2023-12-08/

Är det någon som upplever kännbara biverkningar av pennan?
Citera
2024-01-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessan123
Ojdå. Jag har köpt från ozempicsverige och tagit 0,10. (0,25mg)

Mailade dem och fick svar att jag skulle det.

Va det fel då?

Det var
5mg semaglutid
2ml BAC vatten
2 sprutor som va med

Blandade ihop själv.

När jag beställde från ozempicsverige i november så fick jag 2mg vialer (vilket de fortfarande har enligt hemsidan) men om du fick en 5ml vial så har du gjort helt rätt 😊

Det var inte ozempicbutiken du beställde ifrån?
Hur som helst så har du gjort rätt som sagt.
Citera
2024-01-16, 20:36
Medlem
Dishys avatar
Sjukt trist tråd det blivit med 99% om att svartköpa Ozempic... Kan ni inte berätta hur ni mår och hur det går?
Citera
2024-01-16, 20:39
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
läste nyhetsflash att flera patienter i England har blivit skadade/sjuka av Ozempic så de stämmer företaget. Ena tjejen fick sin magsäck förstörd. Hon kräks konstant så att hon tappade tänder.

Andra patienter fick andra allvarliga biverkningar.

Det finns flera länkar på nätet om man googlar Ozempic+ sued.
ex: https://www.reuters.com/legal/litigation/ozempic-side-effects-lawsuit-can-move-forward-2023-12-08/

Är det någon som upplever kännbara biverkningar av pennan?

Inte mer än de vanliga dvs sjukt trött i början och diarré/förstoppning ibland. Spytt en gång när jag råkade överäta.
Citera
2024-01-17, 06:07
Medlem
Er det noen som har brukt ozempic/semaglutide och anabole steroider?

Har gått ned 30kg, men satans mye muskelmasse. Vurderer en testo/deca/hgh kur, kickstart av dianabol 4 første ukene, anavar de 4 siste. (planlegger ca 18 uker).

Mål er å holde på vekta jeg har nå, men utnytte semaglutids egenskaper for å bli skikkelig dry og holde meg der.
Citera
2024-01-17, 10:44
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoste
Er det noen som har brukt ozempic/semaglutide och anabole steroider?

Har gått ned 30kg, men satans mye muskelmasse. Vurderer en testo/deca/hgh kur, kickstart av dianabol 4 første ukene, anavar de 4 siste. (planlegger ca 18 uker).

Mål er å holde på vekta jeg har nå, men utnytte semaglutids egenskaper for å bli skikkelig dry og holde meg der.

Kolla forumdelen (FB) Dopning och dopningspreparat
Såg en tråd där för nån vecka sedan om Ozempic i kombination.
Citera
2024-01-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Sjukt trist tråd det blivit med 99% om att svartköpa Ozempic... Kan ni inte berätta hur ni mår och hur det går?

Man 42 år
174 cm lång

Startvikt 14/11: 90,6kg
Nuvarande vikt 17/12: 78,4kg
Viktnedgång hittills: -12,2kg på 9 veckor.

Målvikt: Jag vet jag inte, det blir vad det blir.
Träning: Boxning några dagar i veckan.

Mår kanon, har endast förstoppning emellanåt. Tillägger att jag låg på ca 93kg ett tag innan jag började med semaglutid den 14/11, jag hade alltså lyckats kriga ner några kilo innan (min vanliga jojobantning).

Semaglutid har vart en räddning för mig, funkar som en normal människa som inte tänker på mat och sötsaker KONSTANT. Jag äter medicin med biverkningar som viktökning och ökad aptit. Jag har självklart öppen dialog med läkaren kring detta.
Senast redigerad av Tegelkastaren 2024-01-17 kl. 11:10.
Citera
2024-01-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelkastaren
Det beror varifrån du beställt.
Ozempicsverige har vialer á 2mg
En del andra leverantörer har vialer á 5mg

Jag har för mig att du beställt från ozempicsverige och då har du i så fall 2mg semaglutid i vialen, när du då blandat det med 2ml vatten så är 1ml färdigblandad = 1mg semaglutid.

0,25ml färdigblandad = 0,25mg semaglutid
0,5ml färdigblandad = 0,5mg semaglutid
1ml färdigblandad = 1mg semaglutid
Osv

Andra leverantörer har 5mg semaglutid i sina vialer och när man då blandar med 2ml vatten så blir 1ml = 2,5mg semaglutid.

0,1ml färdigblandad = 0,25mg semaglutid
0,2ml färdigblandad = 0,5mg semaglutid
0,4ml färdigblandad = 1mg semaglutid
Osv

Gällande dosering hittar jag detta på FASS:

”Startdosen är 0,25 mg semaglutid en gång i veckan. Efter 4 veckor ska dosen ökas till 0,5 mg en gång i veckan. Efter minst 4 veckor med en dos på 0,5 mg en gång i veckan, kan dosen ökas till 1 mg en gång i veckan för att ytterligare förbättra den glykemiska kontrollen. Efter minst 4 veckor med en dos på 1 mg en gång i veckan, kan dosen ökas till 2 mg en gång i veckan för att ytterligare förbättra den glykemiska kontrollen.

Semaglutid 0,25 mg är inte en underhållsdos. Veckodoser över 2mg rekommenderas inte”

Hoppas detta är till hjälp.

Wonderful! Då har jag tagit 2 doser med fel mängd då med andra ord. Har för mig att det stod 0,1ml på deras hemsida förut men ser nu att det står 0,25 ml för 0,25mg dos. Amazing. 🤣🤣

Som jag skrev, matematiskt invalid men ditt svar hjälpte mycket när man ser en vettig förklaring.

Edit: men vänta nu.. Jag köpte ett 3 månaders kit från ozempicsverige.net och nu när jag "försöker" tänka efter. När jag väl är uppe i 1 mg/1 ml dos, då räcker ju vialen bara för 2 doser? Eftersom jag fyllde den med 2 ml bac vatten. Fick 3 vialer á 2 mg.. 🤔
Senast redigerad av Sqweebz 2024-01-17 kl. 20:21. Anledning: Kom på mer frågor i efterhand
Citera
2024-01-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqweebz
Wonderful! Då har jag tagit 2 doser med fel mängd då med andra ord. Har för mig att det stod 0,1ml på deras hemsida förut men ser nu att det står 0,25 ml för 0,25mg dos. Amazing. 🤣🤣

Som jag skrev, matematiskt invalid men ditt svar hjälpte mycket när man ser en vettig förklaring.

Edit: men vänta nu.. Jag köpte ett 3 månaders kit från ozempicsverige.net och nu när jag "försöker" tänka efter. När jag väl är uppe i 1 mg/1 ml dos, då räcker ju vialen bara för 2 doser? Eftersom jag fyllde den med 2 ml bac vatten. Fick 3 vialer á 2 mg.. 🤔

Ja men därför är det nice att man hjälper varandra 😊

Stämmer bra, då blir det 2st doser. Om du behöver öka vill säga, vissa stannar kvar på 0,5mg och tycker det har effekt nog.

6mg som du köpt blir alltså:
0,25mg
0,25mg
0,25mg
0,25mg
0,5mg
0,5mg
0,5mg
0,5mg
1,0mg
1,0mg
1,0mg
Citera
2024-01-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelkastaren
Ja men därför är det nice att man hjälper varandra 😊

Stämmer bra, då blir det 2st doser. Om du behöver öka vill säga, vissa stannar kvar på 0,5mg och tycker det har effekt nog.

6mg som du köpt blir alltså:
0,25mg
0,25mg
0,25mg
0,25mg
0,5mg
0,5mg
0,5mg
0,5mg
1,0mg
1,0mg
1,0mg

Gött! Då måste jag planera om lite om jag ska beställa mer. Jag stannar såklart på den dos som jag känner funkar.

När du ändå är på tråden, kan du något om löneprogrammet fortnox också? 🤣🤣 Skämt å sido. Tack ännu en gång.
Citera
2024-01-18, 08:33
Medlem
Hur mycket har ni gått ner första och andra veckan?

I dag tog jag tredje sprutan på 0,25.

Känns inte som jag tappat så mkt men visst jag är absolut inte lika hungrig och sugen länge.

Jag äter lunch och kvällsmat inget där mellan.
Citera
2024-01-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqweebz
Gött! Då måste jag planera om lite om jag ska beställa mer. Jag stannar såklart på den dos som jag känner funkar.

När du ändå är på tråden, kan du något om löneprogrammet fortnox också? 🤣🤣 Skämt å sido. Tack ännu en gång.

Haha, lustigt nog så har en tidigare arbetsgivare använd fortnox, men där kunde jag verkligen ingenting mer än att skriva i min arbetade tid. Tyckte det var krångligt nog 🤣

Jag körde också 6mg första vändan (har 1mg kvar av det) men förra veckan fick jag hem 50mg. Vill inte riskera att bli utan, räknar med att det kommer räcka en bit över 1 år. Kommer säkerligen inte behöva hålla på med det så länge men då sparar jag för eventuellt framtida behov. Mycket pengar men hade garanterat ätit skräp och sött för mer än det dubbla.

Det var så lite så, kul att kunna hjälpa till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in