2025-03-27, 06:51
Medlem
Jag ska börja på 0,25 nu.

Drar jag upp 0,10 då i sprutan?
Citera
2025-03-28, 20:24
Medlem
Jag har påbörjat behandling med ozempic..går man ner i vikt av att den trixar med ämnesomsättningen eller pga man äter mindre av den?
Citera
2025-03-29, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag har påbörjat behandling med ozempic..går man ner i vikt av att den trixar med ämnesomsättningen eller pga man äter mindre av den?
Hos Mounjaro så påverkar den båda och är effektivare än ozempic som bantnings medel.
https://www.tv4.se/artikel/7pF6MYlM4...vt-aen-ozempic
Senast redigerad av FuckingDuck 2025-03-29 kl. 09:22.
Citera
2025-04-08, 16:55
Medlem
Smarree88s avatar
Vad är den nya biverkningen som har kommit fram?

Fetmamedel kopplas till ny okänd biverkning
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/0...ligt-forskning
Citera
2025-04-13, 09:02
Medlem
Varför får många som går på Ozempic ett utseende som gamla heroinister?
Citera
2025-04-19, 23:10
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumbleOD
Vet inte på vilket sätt fetma hör ihop med vackert folk. Sanningen är väl att har man inte redan artros, högt blodtryck och diabetes så lär man snart få det. Alternativet är gastric by-pass som både kostar samhället mer och innebär större risk och lidande för patienten.

Så inte mycket att moralisera över tycker jag, har inte hört att man kan få det med mindre än att man är fet i medicinsk mening.

På sista tiden har det vart enkelt att få tag på Ozempic. Förr fick jag kolla var det fanns hemma, men i veckan gick jag bara in på random apotek i stan där jag bor och visst hade de hemma.

Jag tycker inte det är enkelt. Har högt BMI och vet inte vart jag ska vända mig. Verkar ha blivit extremt mycket geschäft bluff och båg. Viktdoktorn? Är det en prisvärd aktör? Yazen? Kry? Tänk om nån idiot vill skriva ut Xenical? Det är ju pengar i sjön.
Citera
2025-04-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Jag tycker inte det är enkelt. Har högt BMI och vet inte vart jag ska vända mig. Verkar ha blivit extremt mycket geschäft bluff och båg. Viktdoktorn? Är det en prisvärd aktör? Yazen? Kry? Tänk om nån idiot vill skriva ut Xenical? Det är ju pengar i sjön.

Skicka ett mail till Yazen och ange vikt och längd. Du kan också skicka med ett foto, jag tog ett där jag hade T-shirt och kortbyxor och det var inga problem. Sen får du gå och ta ett blodprov och är allt ok får du Ozempic eller nåt annat som ni kommer överens om. Jag är inte supertjock, men min vikt bubblar upp väldigt lätt så för mig har Ozempic varit tillräckligt. Det finns en del andra typ Tirzapide och Munjaro som kanske är mer effektiva. Men bara en viktminskning från säg 31 till 27 i BMI är ett enormt lyft för självförtroendet och välmåendet. Så bara kör, dumt att missa chansen på grund av tvivel.
Citera
2025-05-20, 16:03
Medlem
Var införskaffar man sig det ifall man har ett normalt BMI men ändå vill gå ner ett par kilo utan ansträngning?
Citera
2025-05-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumbleOD
Skicka ett mail till Yazen och ange vikt och längd. Du kan också skicka med ett foto, jag tog ett där jag hade T-shirt och kortbyxor och det var inga problem. Sen får du gå och ta ett blodprov och är allt ok får du Ozempic eller nåt annat som ni kommer överens om. Jag är inte supertjock, men min vikt bubblar upp väldigt lätt så för mig har Ozempic varit tillräckligt. Det finns en del andra typ Tirzapide och Munjaro som kanske är mer effektiva. Men bara en viktminskning från säg 31 till 27 i BMI är ett enormt lyft för självförtroendet och välmåendet. Så bara kör, dumt att missa chansen på grund av tvivel.

Dum fråga här kanske men hur länge ska man ta dessa preparat? Livet ut? För slutar man tjocknar man ju på sig igen!
Citera
2025-05-26, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Dum fråga här kanske men hur länge ska man ta dessa preparat? Livet ut? För slutar man tjocknar man ju på sig igen!

Ingen som vet det. Finns de som säger livet ut och andra som säger att tillräckligt länge för att uthålligt lägga om sina mat- och levnadsvanor. För många kokar det ner till en ekonomisk fråga samt en fråga om inställning, där vissa ser medicin som en krycka de vill försöka klara sig utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in