Citat:
Ursprungligen postat av
sanah
Jag hade absolut haft samma åsikt i en sådan situation. Att se ytterligare en person dö hade inte gett mig min anhöriga tillbaka eller lindrat min förlust. Snarare tvärtom, nu infinner sig samma smärta hos gärningsmannens anhöriga som inte alls förtjänar det.
Jag förstår att du inte kan relatera, men jag kommer aldrig tänka på en människa som mördas och få en varm känsla i kroppen. Jag tycker aldrig det är mysigt eller kul när någon dör och jag kommer aldrig vara likgiltig inför det. Men jag märker att det finns vissa här som säkert onanerar till tanken av Prenga hängandes i en snara.
Ja, alla får känna och tycka vad dom vill. Jag kan inte relatera till en slapp och känslig attityd i dessa fall.
Att vilja onanera till ett hängning är nog sjukt. Men att uppskatta att vissa länder har riktiga straff för allvarliga brott är en annan sak.
Sverige är ju tyvärr landet där mördare går fria och pedofiler får vård. Solklara avrättningsfall ju längre söderut man kommer.
Jag tror inte gärningsmannen blir avrättad i detta fallet pga uppmärksamheten detta fått i media. Däremot kommer Prenga åka på livstid där han spenderar resten av sitt liv bakom galler. Hade detta varit i Iran så hade dom nog hängt honom utan någon som helst omtanke på vad omvärlden tycker och tänker.