2024-01-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Här är stämningsansökan:

Linköpings TR, B 4966-23: https://easyupload.io/wsyn03

Har inte FUP men här finns en rätt detaljerat beskrivning via de påstådda bevisen. Däribland just uppgiften om att tjejen gjort en del transporter.

Sedan kommer här första fallet där en live med Benzema används för att visa på konflikten. Tar för givet att polisen har laddat ner precis allt han har lagt ut, så säkert inte sista gången.

Stort tack! Det blir en intressant fup. Vilka kan Signal aliasen Reaper och Bolly vara? Reaper som uppmana henne att lämna efter att ha sett polisen.

Den yngre av GM verkar vara från 163. Har en Signal alias med 163. Vem är den äldre GM från Malmö? Känd tidigare? Intressant också att kvinnan var närvarande vid en rättegång i oktober mot Foxtrot som hon också uppmanades till.
Citera
2024-01-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanah
Jag hade absolut haft samma åsikt i en sådan situation. Att se ytterligare en person dö hade inte gett mig min anhöriga tillbaka eller lindrat min förlust. Snarare tvärtom, nu infinner sig samma smärta hos gärningsmannens anhöriga som inte alls förtjänar det.

Jag förstår att du inte kan relatera, men jag kommer aldrig tänka på en människa som mördas och få en varm känsla i kroppen. Jag tycker aldrig det är mysigt eller kul när någon dör och jag kommer aldrig vara likgiltig inför det. Men jag märker att det finns vissa här som säkert onanerar till tanken av Prenga hängandes i en snara.

Ja, alla får känna och tycka vad dom vill. Jag kan inte relatera till en slapp och känslig attityd i dessa fall.

Att vilja onanera till ett hängning är nog sjukt. Men att uppskatta att vissa länder har riktiga straff för allvarliga brott är en annan sak.

Sverige är ju tyvärr landet där mördare går fria och pedofiler får vård. Solklara avrättningsfall ju längre söderut man kommer.

Jag tror inte gärningsmannen blir avrättad i detta fallet pga uppmärksamheten detta fått i media. Däremot kommer Prenga åka på livstid där han spenderar resten av sitt liv bakom galler. Hade detta varit i Iran så hade dom nog hängt honom utan någon som helst omtanke på vad omvärlden tycker och tänker.
Citera
2024-01-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Här är stämningsansökan:

Linköpings TR, B 4966-23: https://easyupload.io/wsyn03

Har inte FUP men här finns en rätt detaljerat beskrivning via de påstådda bevisen. Däribland just uppgiften om att tjejen gjort en del transporter.

Sedan kommer här första fallet där en live med Benzema används för att visa på konflikten. Tar för givet att polisen har laddat ner precis allt han har lagt ut, så säkert inte sista gången.

Detta va väl när man skulle slå till mot ”ayye” före detta shottas medlemmen” som sägs sitta i Spanien men inget som finns bekräftat
Citera
2024-01-15, 19:23
Medlem
mudryks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
Hur sjukt skulle det inte vara om alllllting vore en komplott så dyker Mustafa ”benzema” upp igen i någon form av live hans instagram lever ju vidare (kan ju vara någon partner eller liknande som har tillgång till den. Detta är ju bara spekulationer fast det hade ju varit något
Nästan lika sjukt som att tro att det vore möjligt givet allt vi vet.
Citera
2024-01-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltaFerrari
Ja, alla får känna och tycka vad dom vill. Jag kan inte relatera till en slapp och känslig attityd i dessa fall.

Att vilja onanera till ett hängning är nog sjukt. Men att uppskatta att vissa länder har riktiga straff för allvarliga brott är en annan sak.

Sverige är ju tyvärr landet där mördare går fria och pedofiler får vård. Solklara avrättningsfall ju längre söderut man kommer.

Jag tror inte gärningsmannen blir avrättad i detta fallet pga uppmärksamheten detta fått i media. Däremot kommer Prenga åka på livstid där han spenderar resten av sitt liv bakom galler. Hade detta varit i Iran så hade dom nog hängt honom utan någon som helst omtanke på vad omvärlden tycker och tänker.

Börjar ju bli märkligt Iran burar in en 20 åring från Sverige 🤨 kan denne varit på mord uppdrag för att leta rätt på räven eller plocka han och det har gått fel, om denna info kommer till ud varför kommer då inte någon info om räven till ud? Kan ju vara för att han är född i Iran, var ju något rykte om att motståndarna ville plocka han direkt vid muck taget ur en film kanske detta är denna 20 åring som nu inte får se sol ljus och bli piskad ett bra tag fram över vad är nästa steg i denna konflikt
Citera
2024-01-15, 19:40
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Börjar ju bli märkligt Iran burar in en 20 åring från Sverige 🤨 kan denne varit på mord uppdrag för att leta rätt på räven eller plocka han och det har gått fel, om denna info kommer till ud varför kommer då inte någon info om räven till ud? Kan ju vara för att han är född i Iran, var ju något rykte om att motståndarna ville plocka han direkt vid muck taget ur en film kanske detta är denna 20 åring som nu inte får se sol ljus och bli piskad ett bra tag fram över vad är nästa steg i denna konflikt
Iran verkar ha meddelat svenska myndigheter att denna person är gripen ganska snabbt, någon liknande info från Iran kom väl aldrig ang Rawa när svensk media skrev att han var gripen så det kanske aldrig var så?
Citera
2024-01-15, 19:43
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Iran verkar ha meddelat svenska myndigheter att denna person är gripen ganska snabbt, någon liknande info från Iran kom väl aldrig ang Rawa när svensk media skrev att han var gripen så det kanske aldrig var så?

Det är alltid upp till den gripna personen att välja om svenska myndigheter skall informeras eller inte.
Det sker alltså inte per automatik.

Den 20 åring Amir Kal* *som, greps i Iran senaste dagarna begärdes häktad 11 januari enligt artikeln.
Tråd (FB) Man skjuten till döds i Bjurhovda, Västerås (2023-07-09)
Citat:
En femte misstänkt i utredningen kring mordet på Pilspetsgatan i Västerås den 9 juli 2023 har häktats i sin frånvaro av Västmanlands tingsrätt.
Senast redigerad av Pandalina4 2024-01-15 kl. 20:04.
Citera
2024-01-15, 19:44
Medlem
Citat:

Åker man till Iran och skjuter någon, vem som helst, på öppen gata - då måste man väl begripa att man åker dit och att det inte är svenska lagar och straff som gäller där. Han är ju ändå 20 år!

Hoppas att UD inte försöker få hem honom.

Sen vore det förstås mycket intressant att veta om Rawa Majid sitter inlåst i Iran eller om han har lyckats muta sig fri. Hoppas han blir kvar där för alltid, utan möjlighet att meddela sig med omvärlden eller ta sig ut ur ev fängelse. Ställa till mer trubbel. Eller kommer hit igen!

Nu har han ju dessutom turkiskt medborgarskap. En narcissistisk förövare och förstörare/förgörare som ställt till med så mycket skit.
Citera
2024-01-15, 19:51
Medlem
Citat:

Jag tror inte att Räven är frihetsberövad. Han har kontakter på politisk nivå i mellanöstern, något som bekräftats. Jag tror mer att han har fått sig själv att försvinna. Korruption i mellanöstern är ingen hemlighet, att skaffa ny identitet för någon med stort kapital och vänner på rätt ställe är möjligt.
Citera
2024-01-15, 19:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Åker man till Iran och skjuter någon, vem som helst, på öppen gata - då måste man väl begripa att man åker dit och att det inte är svenska lagar och straff som gäller där. Han är ju ändå 20 år!

Hoppas att UD inte försöker få hem honom.

Sen vore det förstås mycket intressant att veta om Rawa Majid sitter inlåst i Iran eller om han har lyckats muta sig fri. Hoppas han blir kvar där för alltid, utan möjlighet att meddela sig med omvärlden eller ta sig ut ur ev fängelse. Ställa till mer trubbel. Eller kommer hit igen!

Nu har han ju dessutom turkiskt medborgarskap. En narcissistisk förövare och förstörare/förgörare som ställt till med så mycket skit.
Rävens turkiska medborgarskap är under utredning. Inte säkert att han kan resa in på det. De vet att han använt ett annat namn osv.
Han har missat sitt datum för rättegång i Turkiet. Det var några månader sedan.
Men t.o.m. svensk media har haft bilder på Rawas flera olika pass i olika namn. Något Turkiet uppmärksammade när de började utreda hans identitet.
Senast redigerad av Pandalina4 2024-01-15 kl. 20:00.
Citera
2024-01-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Rävens turkiska medborgarskap är under utredning. Inte säkert att han kan resa in på det. De vet att han använt ett annat namn osv. Han har missat sitt datum för rättegång i Turkiet. Det var några månader sedan.
Men t.o.m. svensk media har haft bilder på Rawas flera olika pass i olika namn. Något Turkiet uppmärksammade när de började utreda hans identitet.

Har sett alla de där passen på bild. Patetiskt.
Hur som helst hoppas jag att han aldrig någonsin kommer hit igen och inte heller ha tillgång till Internet så han kan ställa till med mer trubbel här i Sverige. Eller någon annanstans.

Bra att turkiska myndigheter tycks ha begripit att han är en farlig person som bör sitta inlåst. Farlig även för Turkiet, Iran och Irak eller varhelst han sätter sina fötter.
Citera
2024-01-15, 20:06
Medlem
sanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltaFerrari

Livstid ska han absolut ha, han har brutalt haft ihjäl en annan människa och det bör man straffas hårt för. Han är en samhällsfara och borde definitivt inte vara fri. Men att som 19-åring veta att man har kastat bort hela sitt liv och kommer spendera resten av sitt liv inlåst skulle jag anse är straff nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in