2023-12-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageMan
Till att börja med så är det helt galet att mamman får ensam vårdnad om paret inte är gifta eller om det är en så kallad baby-trap. Den billiga "inseminationsmetoden" som används för att bli gravid och för att få underhåll då också. Allifrån lögner om preventivmedel och nålade kondomer.

Det finns en förutfattad mening om att mamman är den bäst lämpade föräldern. Det ska ju vara en självklarhet att delad vårdnad ska gälla per automatik då resultatet av faderskapstest är klart och pappan är bekräftad. Båda är ju lika mycket förälder. Feminister älskar att sträva efter jämställdhet för kvinnor men då det kommer till barn då är jämställdhet ingen intressant fråga att diskutera. För dom är i överläge gentemot pappan.

Till saken, om detta beteende hos den typen av mamman i dokumentären och hennes likasinnade:

Det här är klassiskt och väldigt vanligt. Personlighetsstörd mamma som ser ett barn som sin egendom och gör allt för att få bort pappan ur bilden. Men underhåll vill dom ha. Pappan är bra då det kommer till pengar.

Umgängessabotage i vardagen genom att prata illa om pappan till barnet. Kan vara att skrämma upp barnet att pappa kommer va dum då dom kommer till honom vilket såklart inte är sant. Och metoder då barnet nått välja själv åldern. Då körs det med: Du vet ju hur mycket mamma saknar dig då du är hos pappa, tänk vad mycket roligt vi hade kunnat göra om du varit hos mig istället. Och så olika förslag på saker dom vet barnet tycker väldigt mycket om eller något dom alltid önskat att få göra. Allt för att dom hellre ska vilja vara hos mamma än pappa.

Manipulera myndigheter så dom kan användas som vapen. Falska anmälningar om allt möjligt.

Manipulera dagis och skolpersonal etc.

Läkarbesök och ska visa upp skador på barnet för att få till en anmälan från sjukvården till sociala myndigheterna och en utredning där dom ljuger sig blåa. Skador dom själva placerat ut eller skador som uppstått av naturlig lek. Blåmärken etc som uppstår av att barn är och hoppar, studsar, sportar etc. Personligen hade jag många blåmärken, rivsår etc för jag var ute och lekte med vänner. Mina föräldrar skadade aldrig mig på något sätt. Jag tilläts vara barn.

Sen är det ju också klassiskt att mamman far till kvinnojouren med barnet. Enligt kvinnojouren har inte en mamma ljugit om en pappa i hela världshistorien. Precis som till myndigheter så drar dom en massa lögner. Nu menar jag inte att kvinnojouren bara är en organisation som ställer till det. Det är mycket bra då dom hjälper ensamma kvinnor med skydd från rubbade män. Men då det kommer till barn måste man faktiskt kolla upp saker och ting. Det är ett barns bästa det handlar om. Man behöver inte ifrågasätta mamman framför henne men man kan kontakta tingsrätten då mamman inte är med. Be om utdrag. Det är offentlig handling. Kolla upp hur vårdnadsfrågan ser ut. Om det finns domar mot någon av parterna och hur dom ser ut. Har pappan delad eller ensam vårdnad så är det medhjälp till egenmäktighet med barn att hjälpa mamman att gömma barnet.

Straffet för egenmäktighet med barn och medhjälp borde höjas avsevärt i avskräckande syfte. Ordentliga fängelsestraff för mamman och kvinnojouren. Ensam vårdnad till pappan och mamman ska förbjudas träffa barnet alternativt så ska det vara övervakade umgängen som gäller för henne. Det fungerar inte att kvinnojourer ska leka egen rättsinstans. Det som är bra är att det finns dom från kvinnojouren som blivit dömda då dom agerat egen rättsinstans.

Det är väldigt sjukt att denna så kallade organisation gömt barn så länge som 6 år trots att pappan stod som ensam vårdnadshavare. Det är absurt.

Några klipp om kvinnojourens syn på män. Det är inte feminister, det är manshatare.

https://youtu.be/pBtKxYKQI_8

https://youtu.be/mJuJmFWkkAM

Det är helt sjukt att dom får statliga och kommunala bidrag för att bedriva rena sektverksamheten.

Men BRY verkar t o m sjukare än kvinnojouren.

Coaching av barnet från mamman innan dom far på dessa myndighets och kvinnojoursbesök. Mutmetod eller hotmetod används separat eller i kombination.

Exempel: Nu ska du säga att din pappa tar på dig si och så. Är du duktig idag ska du få den där leksaken du önskar sen. Eller hot då, om du inte säger till dom som mamma sagt så kommer du inte....och så något som barnet är rädd för.

Mamman ska inte få sitta med när sociala vill prata med barnet. Det ska inte pappan heller få göra såklart. Föräldrar ska inte sitta där och påverka. Barnpsykologer ska prata ensamt med ett barn.

Och i övrigt när det kommer till ett barn så ska det hållas litet så länge som möjligt av mamman. Barnet ska vara mammas ägodel. Allt är farligt såvida man inte sitter i mammas knä. Barnet får inte utvecklas i takt med andra barn vilket kommer leda till olika svårigheter för ett barn. Får inte ha kompisar på samma sätt som andra. Istället leva i ett mentalt och fysiskt fängelse.

Hög frånvaro från dagis/skola osv. Läkarbesök. Göra barnet sjukt. Rena Münchhausen by proxy.

Sen så finns ju arv och miljö delen. Barnet är i risk för att också utveckla personlighetsstörningen. Mammans målsättning är i många fall att skapa en avbild av sig själva. Vad dom anser vara den perfekta människan.

Rättsväsendet, sociala myndigheter har blivit bättre på att se igenom störda mammor men dom borde utbildas mer i ämnet.

Skulle kunna fortsätta skriva om ämnet i evigheter men sätter punkt här. Kan tillägga att jag har yrkeskunnande med lång erfarenhet i min nära närhet så jag vet vad jag pratar om. Och känner fäder som varit med om sånt här.

Mycket väl formulerat.
Kan berätta att damerna och herrarna från BRY verkar vara i farten igen. En förening som kallar sig visomkamparforvarabarn på Instagram.

Jag blev omedelbart blockerad när jag ställde frågor. De fortsätter att uppvakta politiker och har samma agenda och retorik.
Citera
2023-12-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Tre år efter att dokumentären sändes så undrar jag fortfarande om Nello är så oskyldig som journalisterna vill hävda?

Tre år efteråt fortsätter galningarna från BRY att elda på föräldrars vanföreställningar och tigga pengar.
visomkämparförvårabarn på Instagram tex.
Co**y A*dersson döms för förtal efter att ha smutskastat pappan i en intervju.
Citera
2023-12-16, 20:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplebee
Tre år efteråt fortsätter galningarna från BRY att elda på föräldrars vanföreställningar och tigga pengar.
visomkämparförvårabarn på Instagram tex.
Co**y A*dersson döms för förtal efter att ha smutskastat pappan i en intervju.

Upprorsmakarna har ju medvind både av invandrargänget "Socialtjänsten tar våra barn", samt Patrik Sjöbergs facebook-grupp "Dumpen" (jag har sett mamman, Gulli*n Yuks*l =*a, *e till pojken härja i Dumpen.se-facebook-gruppen).

Tror att BRY har medvind av båda dessa grupper.

Men såg nu att Gulli*n Yuks*l riskerar att förlora allt umgänge med barnet. Alltså även 1 telefonsamtal i veckan är domstolen på väg att dra in.
Säger en hel del om denna mamma.
Citera
2024-01-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Upprorsmakarna har ju medvind både av invandrargänget "Socialtjänsten tar våra barn", samt Patrik Sjöbergs facebook-grupp "Dumpen" (jag har sett mamman, Gulli*n Yuks*l =*a, *e till pojken härja i Dumpen.se-facebook-gruppen).

Tror att BRY har medvind av båda dessa grupper.

Men såg nu att Gulli*n Yuks*l riskerar att förlora allt umgänge med barnet. Alltså även 1 telefonsamtal i veckan är domstolen på väg att dra in.
Säger en hel del om denna mamma.

Vart såg du att hon riskerar att förlora allt umgänge ?

Läste detta på hennes Facebook:
"I början av nästa år går jag till tingsrätten igen och gör ett nytt försök för dina rättigheter till din mamma"
Citera
2024-01-13, 20:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postitlappen

"I början av nästa år går jag till tingsrätten igen och gör ett nytt försök för dina rättigheter till din mamma"

Det var hon själv som skrivit det på facebook.
Har hon tagit bort det?
Men hon varvar ju med inlägg att hon inte ger upp kampen.

Hon skriver ju citat (det första inlägg jag läser):
"Idag går du på jullov min älskling,men någon julklapp har jag inte fått lämna till dig. Jag får inte ens ett svar tillbaka. Hur man kan strunta i dina känslor och behov övergår mitt förstånd. I början av nästa år går jag till tingsrätten igen och gör ett nytt försök för dina rättigheter till din mamma. "

Hon har fått allt umgänge inskränkt.
Hon var tydligen så manipulativ så det inte ens gick att hon hade samtal per telefon en gång i veckan (eller vad det var) med sin son.
Citera
2024-01-13, 21:03
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Några inlägg ner, citat: Gull*ian Yuk*sel, facebook. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0CtqjqzG81C1ByWbhEEs1ZyY xqpfc2F8NQ6VwVEhurzN27c9wwZ8WB8HBMyGQeDuUl&id=5659 18120

"Det sorgliga är att vi fick kämpa i 2 år under övervakade umgängen där våra rapporter var helt felfria ändå beslutade domaren noll umgänge mellan mig och min son. Hon byggde sitt beslut på de externa utredarna Medlingsbolagets AB som enligt lag inte får utreda VBU ärenden. När jag ville lyfta fram det inför domstolen,stängde domaren av inspelningen och pratade bort min tid.
Idag har vi endast ett samtal i veckan som även det är hotad att plockas bort."
Senast redigerad av dialektiker 2024-01-13 kl. 21:11.
Citera
2024-01-13, 21:44
Medlem
Citat:
Några inlägg ner, citat: Gull*ian Yuk*sel, facebook. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0CtqjqzG81C1ByWbhEEs1ZyY xqpfc2F8NQ6VwVEhurzN27c9wwZ8WB8HBMyGQeDuUl&id=5659 18120

"Det sorgliga är att vi fick kämpa i 2 år under övervakade umgängen där våra rapporter var helt felfria ändå beslutade domaren noll umgänge mellan mig och min son. Hon byggde sitt beslut på de externa utredarna Medlingsbolagets AB som enligt lag inte får utreda VBU ärenden. När jag ville lyfta fram det inför domstolen,stängde domaren av inspelningen och pratade bort min tid.
Idag har vi endast ett samtal i veckan som även det är hotad att plockas bort."

Aha !
Jag tolkade det som om du hade läst klart och tydligt att hon skulle förlora allt umgänge. Jag har läst samma som du har läst.
Citera
2024-01-14, 19:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Aha !
Jag tolkade det som om du hade läst klart och tydligt att hon skulle förlora allt umgänge. Jag har läst samma som du har läst.

Jag tittade på dokumentären nu igen eftersom tråden poppat upp här.
Och begrundar hennes facebook.
Jag begriper inte hur folk som stöttar henne inte ser vilken kraftig Munchausen by proxy hon har?
Hon verkar inte fatta det själv heller.
Hon psykskrynklar ju sonen hela tiden.

Undrar vilka NPF-hinder barnet har (nämns ju i Gullians kommentatorsfält om "Elias" NPF). Man blir ju orolig över att barnet blir trasigare av mammans taffliga sätt att skapa kontakt med honom, så fort de pratar (hon verkar bara vilja ta upp hur dåligt han mår, av att inte träffa henne, så fort de pratar?).
Citera
2024-01-15, 11:16
Medlem
Citat:
Jag tittade på dokumentären nu igen eftersom tråden poppat upp här.
Och begrundar hennes facebook.
Jag begriper inte hur folk som stöttar henne inte ser vilken kraftig Munchausen by proxy hon har?
Hon verkar inte fatta det själv heller.
Hon psykskrynklar ju sonen hela tiden.

Undrar vilka NPF-hinder barnet har (nämns ju i Gullians kommentatorsfält om "Elias" NPF). Man blir ju orolig över att barnet blir trasigare av mammans taffliga sätt att skapa kontakt med honom, så fort de pratar (hon verkar bara vilja ta upp hur dåligt han mår, av att inte träffa henne, så fort de pratar?).

Och dom som inte stöttar eller håller med henne blir blockerade från både TikTok och Facebook. Du har säkert märkt att det bara finns följare som är med henne.
Citera
2024-01-15, 14:59
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Och dom som inte stöttar eller håller med henne blir blockerade från både TikTok och Facebook. Du har säkert märkt att det bara finns följare som är med henne.

Hon verkar väldigt narcissistisk och psykopat. Precis det hon beskyller pappan för att vara.
Och det är detta hos henne, som skapar problem för henne i kontakten med sonen.
Hon stöttar inte sonen alls genom att hela tiden peka på alla problem han har. Hur sorgligt han har det, osv..
Hur tror hon att han känner sig av att hela tiden få i tutat "hur sjuk han är", hur svårt han har det, hur hemskt han har det med pappa, osv?
Hon verkar mycket sjuk.
Det är otroligt egocentriskt att pracka på någon man håller av med sjukdom och/eller "hur utsatt han är" hela tiden. Detta görs enkom för hennes egen vinning, att hon ska få sonen mer bunden till sig.
Detta inser inte hon själv.
Men att inte de följare kan ser det heller, det är ju för att de är sjuka också.
Hela BRY verkar bygga på en narcissistisk organisation.
Citera
2024-01-15, 15:45
Medlem
Citat:
Hon verkar väldigt narcissistisk och psykopat. Precis det hon beskyller pappan för att vara.
Och det är detta hos henne, som skapar problem för henne i kontakten med sonen.
Hon stöttar inte sonen alls genom att hela tiden peka på alla problem han har. Hur sorgligt han har det, osv..
Hur tror hon att han känner sig av att hela tiden få i tutat "hur sjuk han är", hur svårt han har det, hur hemskt han har det med pappa, osv?
Hon verkar mycket sjuk.
Det är otroligt egocentriskt att pracka på någon man håller av med sjukdom och/eller "hur utsatt han är" hela tiden. Detta görs enkom för hennes egen vinning, att hon ska få sonen mer bunden till sig.
Detta inser inte hon själv.
Men att inte de följare kan ser det heller, det är ju för att de är sjuka också.
Hela BRY verkar bygga på en narcissistisk organisation.

Och sonen börjar bli så gammal nu att verkligen förstår vad mamman utsätter honom för. Vem vill liksom höra vid varje samtal att pappan gör si och så och att hans mamma alltid gjort allt för sin son. Hon återberättar att sonen blir tystare och tystare vid varje samtal för att pappan över hör deras samtal.
Klart att pappan bör göra det. Finns goda grunder på varför hon inte får träffa sin son.
Men som sagt.... hon förstår inte det själv + att hon eldas på av en skara människor som tycker så synd om henne. Till och med en fd polis går på hennes manipulerande.
Det var någon som kommenterade på hennes Facebook att det kanske är hennes samtal och hennes sätt att samtala med sin son som gör att han blir tystare och tystare. Han vill kanske inte prata med sin mamma men känner sig tvingad eftersom domstolen beslutat att hon har tätt till den kontakten.
Stackars barn !

PS... kommentaren togs bort riktigt fort från hennes Facebook + att personen blev blockerad....
Citera
2024-01-15, 17:10
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Och sonen börjar bli så gammal nu att verkligen förstår vad mamman utsätter honom för. Vem vill liksom höra vid varje samtal att pappan gör si och så och att hans mamma alltid gjort allt för sin son. Hon återberättar att sonen blir tystare och tystare vid varje samtal för att pappan över hör deras samtal.
Klart att pappan bör göra det. Finns goda grunder på varför hon inte får träffa sin son.
Men som sagt.... hon förstår inte det själv + att hon eldas på av en skara människor som tycker så synd om henne. Till och med en fd polis går på hennes manipulerande.
Det var någon som kommenterade på hennes Facebook att det kanske är hennes samtal och hennes sätt att samtala med sin son som gör att han blir tystare och tystare. Han vill kanske inte prata med sin mamma men känner sig tvingad eftersom domstolen beslutat att hon har tätt till den kontakten.
Stackars barn !

PS... kommentaren togs bort riktigt fort från hennes Facebook + att personen blev blockerad....

Om hon tog till sig sånt här, så kanske hon skulle kunna lära sig att möta sonen och reparera en viss kontakt.
Men iom att hon är så narcissistiskt sjuk så är hon väl inte mottaglig?
Sorgligt att så många följare är lika sjuka som eldar på henne och sympatiserar.
Dessa, inklusive fd polisen Lannes, förstör ju alla möjligheter för mamman att ha någon som helst kontakt med sonen, när de bara ger sympati till mammans självupptagna malande.
Det märks ju att mamman har en enorm manipulativ förmåga mot alla i sin omgivning genom att mala på, och mala på, för att få sympatier.
En sann psykopat.

Hur det det för Hans Cagnell som var så trollbunden vid henne? Kan hon inte bli tillsammans med denne, 30 år äldre, pedofilen?
Han var ju så kär i henne. Där kan man snacka om någon som gav pedofiligt intryck.
Asslemmig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in