2024-08-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kan ju tom varit så att beteendet utlösts av att andra pratat om vad G lagt ut , barn hittar ju lätt ömma punkter som de använder när de blir sur på någon

Det var min tanke också
Citera
2024-08-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Hon borde bli intagen på psykiatrisk tvångsvård och medicineras.
För grabbens skull.

Tror att hon kan manipulera för bra för att hamna där.
Men jag hoppas grabben får lite lugn och ro snart.
Citera
2024-08-07, 14:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postitlappen
I en live på Tiktok för någon dag sedan så tog hon upp att domstolen går tillbaka till gamla domar. Det förstår hon inte varför dom gör, enligt henne så tror domaren att Gulli*n fortfarande har oro för sonen på samma sätt som innan hon kidnappade honom.
Gulli*n betonar att det har hon inte utan att hon släppt det gamla ( eller hur . . . )
Hon är orolig för de orosanmälningar som gjorts av skolan och "någon" i närtid.
Att skolan gör en orosanmälan behöver inte bero på att pappan är den dålig pappa utan det kan handla om många saker som pojken gör.
Konstigt att hon inte berättat vad som dessa orosanmälningar handlar om. Troligen inget som hon vill ta upp för det gynnar inte henne.....

Jag kan mycket väl tänka mig att det blir orosanmälningar för det där barnet, som ju måste vara hårt pressat psykiskt av allt.
Orosanmälningar från skolan brukar det blir om barn utvecklat autism eller bokstavsdiagnoser inom autismspektrasyndromet också.

Jag skulle knäckts som förälder i Nellos situation. Jag är kvinna dock.
Men fy fasen vilken press han lever under med alla galningar efter sig, folk som slänger pedofil-diagnoser efter honom.
En mamma som är som en hök för att hitta fel i hans föräldraskap, osv.
Jag är ju utomstående, men kan tänka mig att det är så det förhåller sig om pojken inte mår bra, och det blir orosanmälningar från skolhållet. Men naturligtvis kan jag inget veta.
Citera
2024-08-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag kan mycket väl tänka mig att det blir orosanmälningar för det där barnet, som ju måste vara hårt pressat psykiskt av allt.
Orosanmälningar från skolan brukar det blir om barn utvecklat autism eller bokstavsdiagnoser inom autismspektrasyndromet också.

Jag skulle knäckts som förälder i Nellos situation. Jag är kvinna dock.
Men fy fasen vilken press han lever under med alla galningar efter sig, folk som slänger pedofil-diagnoser efter honom.
En mamma som är som en hök för att hitta fel i hans föräldraskap, osv.
Jag är ju utomstående, men kan tänka mig att det är så det förhåller sig om pojken inte mår bra, och det blir orosanmälningar från skolhållet. Men naturligtvis kan jag inget veta.

Vi är många som är utomstående men ändå ser vi klarare än vad Gulli*an gör. Vi har inte insyn i allt men det som hon delar med sig och är hennes sanning ser vi igenom så lätt.
Jag har verkligen försökt förstå hennes sätt att se på saken men det går inte. Har försökt att sätta mig i hennes skor men det går inte heller för det finns inget sunt förnuft någonstans.
Hon söker bara ja sägare från sina följare. Alla som ifrågasätter henne raderas och blockas. Hade hon haft rent mjöl i påsen och rent samvete hade hon låtit även dom komma till tals. Inser hon inte att ingen tar henne på allvar när bara en sida kommer fram.
Socialen och domstolar kan självfallet göra fel men inte i så här många år som detta pågått. Hon kan inte komma fram med ny bevisning utan maler det gamla om och om igen.
Hoppas Nell* och grabben kan rycka på axlarna åt det hela för det måste tära på deras mående.
Citera
2024-08-07, 21:33
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Kan ju tom varit så att beteendet utlösts av att andra pratat om vad G lagt ut , barn hittar ju lätt ömma punkter som de använder när de blir sur på någon

Eller hur.
Sociala medier är en otäck grogrund för mobbing både för vuxna och barn.
Hur sjutton ska "Elias" kunna värja sig?
Han blir bara äldre och mer och mer sårbar för hennes härjningar i sociala medier.

Hon, om någon, kommer göra honom både sjuk och till ett problembarn, om hon inte slutar.

Men hon verkar faktiskt så rättshaveristisk ihop med att hon bara ser sitt eget ego (hon ser definitivt inte barnets synvinkel) så hon kanske till och med skiter i sonens mående?
Hon vill bara bevisa vilken usel fader Nello är, för att rädda sitt eget ansikte?
Om sonen mår skit nu i tonåren till vuxen ålder "så har hon fått bevis" för att hon hade varit mycket bättre som förälder?

Det är nästan så man tolkar Gullians rättshaveristiska härjningar?

Om hon bara släppte alla rättshaveristiska härjningar i sociala medier, och låg lågt/accepterade relationen som den är, så skulle säkert sonen bli mer mån om att få kontakt med sin mamma?

Hon är ju kvar i bebisstadiet med honom också.
Hade hon hållit sig normal, och situationen varit normal, så hade hon till och med kunnat ha god kontakt med honom idag.
Allt handlar om hur hon själv beter sig.
Citera
2024-08-07, 22:07
Medlem
Citat:
Eller hur.
Sociala medier är en otäck grogrund för mobbing både för vuxna och barn.
Hur sjutton ska "Elias" kunna värja sig?
Han blir bara äldre och mer och mer sårbar för hennes härjningar i sociala medier.

Hon, om någon, kommer göra honom både sjuk och till ett problembarn, om hon inte slutar.

Men hon verkar faktiskt så rättshaveristisk ihop med att hon bara ser sitt eget ego (hon ser definitivt inte barnets synvinkel) så hon kanske till och med skiter i sonens mående?
Hon vill bara bevisa vilken usel fader Nello är, för att rädda sitt eget ansikte?
Om sonen mår skit nu i tonåren till vuxen ålder "så har hon fått bevis" för att hon hade varit mycket bättre som förälder?

Det är nästan så man tolkar Gullians rättshaveristiska härjningar?

Om hon bara släppte alla rättshaveristiska härjningar i sociala medier, och låg lågt/accepterade relationen som den är, så skulle säkert sonen bli mer mån om att få kontakt med sin mamma?

Hon är ju kvar i bebisstadiet med honom också.
Hade hon hållit sig normal, och situationen varit normal, så hade hon till och med kunnat ha god kontakt med honom idag.
Allt handlar om hur hon själv beter sig.
Det är lite det som är problemet med de föräldrar som inte haft ordentlig kontakt med sina barn på många år särskilt de som inte har andra barn de levt med eller syskonbarn eller liknande som de umgåtts med och sett växa upp , bilden av sina barn är det barn det var när de levde tillsammans . Trots att de vet att barnet inte längre är 5-6 år så har de ju inte sett barnet utvecklas och hur deras personlighet ändrats
Citera
2024-08-08, 10:06
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Det är lite det som är problemet med de föräldrar som inte haft ordentlig kontakt med sina barn på många år särskilt de som inte har andra barn de levt med eller syskonbarn eller liknande som de umgåtts med och sett växa upp , bilden av sina barn är det barn det var när de levde tillsammans . Trots att de vet att barnet inte längre är 5-6 år så har de ju inte sett barnet utvecklas och hur deras personlighet ändrats

Jo, det måste verkligen bli en svårighet för en förälder som inte levt med sitt barn?
Själv blir man ju lite ledsen som förälder när man helt plötsligt inte alls duger att umgås med, då nya perioder kommer in.
Man kan till och med komma in i faser då barnet ständigt går med hörselsnäckor, för att slippa höra vad man säger, ihop med ren ghostning ifall man skriver på messenger till dem.
Det är lite jobbiga perioder, men de är ju övergående.
Citera
2024-08-10, 18:45
Medlem
G har sina oändliga lives och har nu planer på att lägga ut ljudfiler från senaste förhandling.
G har uppenbarligen glömt att hon skickade brev till mängder av föräldrar i barnets klass och delgav misstanke om pappan men menar att nu ska det bara strykas ett streck , hon fattar uppenbarligen att för den utsatt kanske inte kan stryka några streck
Citera
2024-08-11, 00:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
G har sina oändliga lives och har nu planer på att lägga ut ljudfiler från senaste förhandling.
G har uppenbarligen glömt att hon skickade brev till mängder av föräldrar i barnets klass och delgav misstanke om pappan men menar att nu ska det bara strykas ett streck , hon fattar uppenbarligen att för den utsatt kanske inte kan stryka några streck

Hon har skiftat fokus va?
Från att ha anklagat pappan för att vara peddo, så är det så himla synd om henne, pga Socialtjänsten.
Det var hon själv som drog igång det, men då de såg igenom det, så är det jättesynd om henne.
Ingen självrannsakan alls, att det hade kunnat sluta i katastrof för pappans del.
Gullian kan mycket väl varit medveten om vad hon höll på med i sina anklagelser,
för myndigheter är alltid TVUNGNA att göra en utredning vid minsta misstanke om oro för barn.
Det var ju därför hon vände sig till så många barnrätts-organisationer.
Dessa organisationer som uttryckligen säger "att pappor är förövare i 90 procent av fallen" (BRY-Agneta sa det i dokun).
De här organisationerna är ju fö starkt sammankopplade med ROKS "som tycker att alla män är djur.
Visst, det är tråkigt att Gullian inte kan hantera relationen med sitt barn, men hon får ta och sluta att älta att det är synd om henne för att hon gjorde en orosanmälan.
Hon grävde en grop åt sig själv i en vårdnadstvist.
Hon försökte sätta dit pappan, men myndigheterna gick inte på det.
Detta ärende HEDRAR de sociala myndigheterna.
Jag får förtroende för dem.
Annars har det ju rått en pedofilhysteri hos myndigheter, som ibland har försatt familjer i katastrof.
Tänker på t ex Sandviken-familjen där en anmälan ledde till att pappan häktades nån månad och de fick inte träffa barnen på några månader.

Toppen att de inte fastnade på betet, i Gullians fall.

Men i utsatta områden så är det många barn som far illa pga våld i hemmet, där myndigheter istället gör för lite ingripanden (trots orosanmälningar från skolan och dylikt).
LVU-as barn där är det verkligen befogat.
Vill Gullian att barn som blivit LVU:ade i såna familjer ska hem till sina förövare, då hon står där och demonstrerar med dem mot Socialtjänsten?
Citera
2024-08-11, 10:22
Medlem
Citat:
Hon har skiftat fokus va?
Från att ha anklagat pappan för att vara peddo, så är det så himla synd om henne, pga Socialtjänsten.
Det var hon själv som drog igång det, men då de såg igenom det, så är det jättesynd om henne.
Ingen självrannsakan alls, att det hade kunnat sluta i katastrof för pappans del.
Gullian kan mycket väl varit medveten om vad hon höll på med i sina anklagelser,
för myndigheter är alltid TVUNGNA att göra en utredning vid minsta misstanke om oro för barn.
Det var ju därför hon vände sig till så många barnrätts-organisationer.
Dessa organisationer som uttryckligen säger "att pappor är förövare i 90 procent av fallen" (BRY-Agneta sa det i dokun).
De här organisationerna är ju fö starkt sammankopplade med ROKS "som tycker att alla män är djur.
Visst, det är tråkigt att Gullian inte kan hantera relationen med sitt barn, men hon får ta och sluta att älta att det är synd om henne för att hon gjorde en orosanmälan.
Hon grävde en grop åt sig själv i en vårdnadstvist.
Hon försökte sätta dit pappan, men myndigheterna gick inte på det.
Detta ärende HEDRAR de sociala myndigheterna.
Jag får förtroende för dem.
Annars har det ju rått en pedofilhysteri hos myndigheter, som ibland har försatt familjer i katastrof.
Tänker på t ex Sandviken-familjen där en anmälan ledde till att pappan häktades nån månad och de fick inte träffa barnen på några månader.

Toppen att de inte fastnade på betet, i Gullians fall.

Men i utsatta områden så är det många barn som far illa pga våld i hemmet, där myndigheter istället gör för lite ingripanden (trots orosanmälningar från skolan och dylikt).
LVU-as barn där är det verkligen befogat.
Vill Gullian att barn som blivit LVU:ade i såna familjer ska hem till sina förövare, då hon står där och demonstrerar med dem mot Socialtjänsten?
Hon liksom många föräldrar som har barn omhändertagna har uttalat att det är bättre för barn att stanna kvar i hemmet och utsättas för våld mm av egna föräldrar än att bli utsatta av främlingar i familjehem , HBV eller SiS. Bättre att få stryk av den man har blodsband till än bo med någon som får ersättning som familjehem som de menar gör barn illa . Psykologiskt lär det vara betydligt mer skadligt att bli illa behandlad av den som luktar mamma eller pappa , för just att barn skulle känna igen förälders lukt när de inte setts på 10 - 15 år är tydligen något som sker och visar band
Citera
2024-08-11, 13:33
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Hon liksom många föräldrar som har barn omhändertagna har uttalat att det är bättre för barn att stanna kvar i hemmet och utsättas för våld mm av egna föräldrar än att bli utsatta av främlingar i familjehem , HBV eller SiS. Bättre att få stryk av den man har blodsband till än bo med någon som får ersättning som familjehem som de menar gör barn illa . Psykologiskt lär det vara betydligt mer skadligt att bli illa behandlad av den som luktar mamma eller pappa , för just att barn skulle känna igen förälders lukt när de inte setts på 10 - 15 år är tydligen något som sker och visar band

Jaså? Har hon sagt det?
Tycker hon helt plötsligt att det är okej att barn utsätts för övergrepp i hemmet, då hon nu skyr de sociala myndigheterna?

Jo, det måste ju vara så när hon slår sig samman med LVU-upproret.
Inom LVU-upproret så tipsar Imamer föräldrar om hur de kan undvika socialtjänsten. Bland annat genom att skrämma sina egna barn "om de skulle skvallra" för de sociala myndigheterna, så kommer de tas om hand i hemska familjehem. Och ja, de finns en del pedofili i dessa förövar-familjer också.

Nu krokar Gullian arm med dem i protester mot myndigheterna.
Senast redigerad av dialektiker 2024-08-11 kl. 13:39.
Citera
2024-08-11, 13:40
Medlem
Citat:
Jaså? Har hon sagt det?
Tycker hon helt plötsligt att det är okej att barn utsätts för övergrepp i hemmet, då hon nu skyr de sociala myndigheterna?
Ja , inte så farligt om barn får stryk hemma bara de slipper flytta till familjehem , då ska man ju veta att hon är från Turkiet från början och där likt många andra länder är det ok med aga , kring 2000 sa tex 85% av fransmännen att de använde aga så det är ju normalt världen över även i länder som har lag som säger annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in