Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Känslomässigt engagerad? Missade du den lilla detaljen att fallen jag nämner är över 20 år gamla?
Ja, tveklöst.
Du har alltså inte lyckats släppa det här på över 20 år.
Det är ju vansinnigt…
Citat:
Nejdu. Jag var känslomässigt engagerad då. Vilket till slut ledde till ett rent intellektuellt engagemang, vilket är det som får mig att skriva frekvent i trådar liknande denna, om jag anser att jag har något av värde att komma med.
Men du har ju ingenting av värde att komma med…
Och ingenting du häver ur dig är ju ens i närheten av intellektuellt…
Citat:
I övrigt har jag kämpat för folk som blivit falskt tillvitade i andra mål. Så då skulle jag väl vara lika "känslomässigt engagerad" i det i så fall. Inte sant?

Nejdu. Den gubben gick inte.
Det där är ju knappast något alibi. Du har ju, uppenbarligen, inga problem med att skriva vilka lögner som helst så det betyder ju bara att det där är ytterligare en.
Citat:
I övrigt har jag svårt att tro att du jobbat inom rättsväsendet i 20 år. Iaf. inte med juridik.
Och där har du återigen helt fel.
Berätta gärna vad jag har haft fel i gällande juridiken?
Citat:
Klart en person måste vara empatistörd om denna någon med berått mod falskt tillvitar en annan person för ett allvarligt brott.
Nej. Det är, som sagt, mycket vanligt.
Det där är dina egna påhitt. Dessutom är det helt ovidkommande, för även om det skulle vara så, så finns det gott om empatistörda. Och du vet ju ingenting om målsägaren i det här ärendet som person, mer än vad du fantiserar ihop.
Ditt omdöme är ju, minst sagt, rejält svajigt, har det visat sig…
Citat:
Jag har sett detta ske på mycket nära håll.
Aha. Så du vet att falska anklagelser förekommer?
Citat:
Det är inga "vanliga" personer som gör sådant. De är empatistörda och ställer inte sällan till med även andra saker.Har du jobbat inom rättsväsendet, så vet du detta likaväl som jag.
Jodå, det jan vara hyfsat vanliga kvinnor.
Och hur hör det hit om de ”ställer till även med andra saker”?
Hur vet du att så inte skett?
Ja, precis! Det är därför jag vet att du har fel och är bedrövligt okunnig.
Citat:
Så. Finns det något i domen som tyder på att målsägande skulle vara empatistörd?
Det står ju mycket lite om henne i domen. Särskilt om hennes personlighet och samliv, så det är ju knappast något bevis heller.
Det är alltså, fortfarande, du som felaktigt hävdar att det här är en premiss, vilket det alltså inte är.
Citat:
Eller hysa ett enormt agg till Vi*king som gör att hon skulle vilja falskt tillvita honom?
Vilket hon alltså inte behöver göra. Som du fått förklarat för dig.
Citat:
Jag kan då inte utläsa något sådant av domen.
Nä, just det. Du har ju inte lyckats utläsa mycket verklighetsförankrat alls av dinen, särskilt eftersom du utgår från dina egna, överväldigande, känslor som förnekar verkligheten.
Citat:
Däremot kan jag av domen utläsa en traumatiserad målsägande som inte vill anmäla, men som blir övertalad att anmäla av sina vänner.
Ah, återigen så är hennes känslor avgörande för dig. Talande…
Vidare så är det ju just traumatiserade människor som kan agera empatistört, så hur ska du ha det…?
Citat:
Det är du som är ohederlig när du skriver om mig som du gör. Vet du? När jag är på FB brukar jag lyssna på go musik, dricka the´ eller kaffe och göra lite annat. Jag skriver aldrig i affekt här. Om du läser in sådan, så säger det faktiskt mer om dig än om mig.
Att du hittar på att jag skulle påstått att du skriver i affekt är ju ytterligare ett bevis på din ohederlighet.
Att du känslomässigt bortser från verkligheten behöver inte på något vis innebära att du skriver i affekt.
Ta och kamma dig nu, du gör dig själv till åtlöje.