2024-01-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du ger som sagt uttryck för en mycket märklig världsbild som verkar helt främmande för hur känslomässiga möten mellan människor går till och vad intimitet och närhet betyder och vilka signaler som skickad genom olika beteenden. Att en ung kvinna bjuder hem en ung man, lägger sig med honom i sängen och pratar och har klätt om sig i nattkläder innebär en intimitet som ofta leder till sex eller andra kärlekshandlingar. Den behöver inte göra det, men det är ingen neutral och spänningsfri situation. Antingen saknar du all livserfarenhet, sunda förståndsgåvor eller driver med oss, men den syn på världen du ger uttryck för hör hemma i ett parallellt universum där mäns och kvinnors sexualitet följer andra mönster än här.

Tycker du att det är en fysisk intimitet att ligga fullt påklädd bredvid en kvinna som sagt att du ska ligga på täcket hennes fullt påklädd? Och hon pratar med dig om sitt ex som hon uppenbarligen har känslor för? Jag skulle själv tappa allt intresse för sex med henne i en sådan situation (om jag ens hade det från början). Handlar väl snarare om självaktning, än om "Märklig världsbild". Jag vill helt enkelt inte ligga med en person som visar så tydligt fysiskt och psykiskt avstånd till mig. Jag skulle inse att "här är jag bara en samtalspartner att snyfta ut lite hos".

Men Vi*king var full och verkar inte ha förstått/inte brytt sig om att målsägande fortfarande hade känslor för sitt ex och inte var intresserad av Vi*king alls.
Citera
2024-01-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Med din logik kan vi lika gärna avskaffa hela rättssystemet och döma alla som blir anmälda direkt eftersom att det är omöjligt att en anmälning inte stämmer i din värld.

Varför ens ha rättegång? Helt onödigt, bara ett slöseri med tid och pengar. Målsäganden har alltid sanningen på sin sida(om det är en kvinna) enligt geniet TomatKungen. Skicka honom direkt till fängelse bara. Fängsla så många som möjligt helt utan bevis för det är så vi gör i den humanitära stormakten(bananrepubliken) Sverige.

Du är verkligen helt sanslöst korkad.

- Därför att det ibland inte handlar om våldtäkt/oaktsam våldtäkt. Tex. i fallet på en skoltoalett där en kille tjatade till sig sex av en tjej som frivilligt gav med sig. Tjatsex = inte våldtäkt. Det aktuella fallet rör inte tjatsex.

- Och ibland rör dig sig snarare om oaktsam våldtäkt och inte om våldtäkt. Det aktuella fallet förefaller mer handla om våldtäkt.

- Och ibland är det en empatistörd person som vill sätta dit någon för våldtäkt som hon/han hatar. Målsägande i det aktuella fallet har inte någon anledning att hata Vi*king (förutom för våldtäkten då) och finns inget som tyder på att målsägande är empatistörd.

- Och ibland finns det ingen bevisning/inga stödbevis för våldtäkt och då ska givetvis ingen dömas för våldtäkt. Men då lär det iof. inte ens gå till åtal. I det aktuella fallet finns det bevis/stödbevis som rätten begär.

självklart ska vi ha rättegångar i dessa ärenden.

Men nu var min fråga: varför skulle någon vilja anmäla "ångersex" som våldtäkt?

Ångrar man något vill man ju helst glömma och gå vidare. Att anmäla en våldtäkt är raka motsatsen till att glömma och gå vidare.

Topic: Och ingenting i trådens ärende tyder på att detta handlar om "ångersex". Men mycket tyder på att det rör sig om våldtäkt.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-15 kl. 00:01.
Citera
2024-01-15, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Får jag fråga dig kära tomatkung om det finns någon kvinna på planeten som du anser vara en slampa? Om du inte anser det vara lösaktigt att bli pumpad av två olika män dagen efter att ha gjort slut med sin pojkvän så är jag minst sagt nyfiken på vad som krävs i dina ögon.

Vi vet inte när det tog slut med målsägande och hennes dåvarande ex. Hon kanske gjorde slut med honom en dag. Hade sex med en ny 2 dagar senare. Och blev våldtagen av Vi*king 5 dagar senare. Det framgår inte av domen.

Om hon hade haft frivilligt sex med Vi*king hade hon knappast ljugit för sina tre vänner, sitt ex, polisen, gyn, rättsläkare, nämndemän, domare, åklagare, advokat etc. om det.

Och lägg av att ändra mina inlägg. Mycket ohederligt gjort av dig. Så inlägget är rapporterat.
Citera
2024-01-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi vet inte när det tog slut med målsägande och hennes dåvarande ex. Hon kanske gjorde slut med honom en dag. Hade sex med en ny 2 dagar senare. Och blev våldtagen av Vi*king 5 dagar senare. Det framgår inte av domen.

Om hon hade haft frivilligt sex med Vi*king hade hon knappast ljugit för sina tre vänner, sitt ex, polisen, gyn, rättsläkare, nämndemän, domare, åklagare, advokat etc. om det.

Och lägg av att ändra mina inlägg. Mycket ohederligt gjort av dig. Så inlägget är rapporterat.

Du svarade inte på frågan, finns det någon kvinna du anser vara en slampa?

Du vet inte vad hon kan ha för motiv för att falskanmäla honom för våldtäkt och kan därför inte uttala dig om det. Det finns många möjliga anledningar.

Jag ändrade för övrigt ingenting i ditt inlägg.
Citera
2024-01-15, 00:27
Medlem
Citat:
Så. Du anser att en slampa är en person som när hon/han är singel har sex frivilligt med en person och blir våldtagen av en annan person. Ja, men bra. Då vet vi.
Och jag håller inte med dig. Målsägande är ingen slampa för att hon har ett ex (som nu är hennes pojkvän igen) och har haft sex med en person när det var slut mellan henne och exet. och blivit våldtagen av Vi*king. Inte ens om hon hade haft frivilligt sex med Vi*king hade hon varit en slampa i mina ögon.

Nu orkar jag inte läsa domen igen, men jag tyckte det stod att hon hade gjort slut med sin pojkvän dagen innan. Det var i vart fall väldigt nyligen. Du anser alltså inte att det är slampigt att bli pumpad av två olika kukar direkt efter att ha gjort slut med sin pojkvän?

Därav min fråga, finns det någon på planeten som du anser vara en slampa?
Citera
2024-01-15, 00:42
Medlem
Citat:
Nu orkar jag inte läsa domen igen, men jag tyckte det stod att hon hade gjort slut med sin pojkvän dagen innan. Det var i vart fall väldigt nyligen. Du anser alltså inte att det är slampigt att bli pumpad av två olika kukar direkt efter att ha gjort slut med sin pojkvän?

Därav min fråga, finns det någon på planeten som du anser vara en slampa?

Nope. Står ingenstans. Av de delar som rör målsägandes och hennes dåvarande ex och när det tog slut mellan dem, så kan det varit några dagar innan Vi*king våldtog henne.

Enligt ett av vittnena/god vän till målsägande:
"Hon hade nyligen gjort slut med sin kille. Han sa att
han tyckte att hon skulle berätta för sitt ex. Han visste att de två fortfarande
betydde mycket för varandra. På väg till polisen berättade hon därför för sitt
ex."

Och detta återkommer i både förhör med hennes dåvarande ex och med Vi*king. Det verkar röra sig om dagar/veckor. Och därmed kan hon ha gjort slut med sitt dåvarande ex en dag, haft sex med en ny några dagar senare. och blivit våldtagen av Vi*king ytterligare några dagar efter det.

Och fortsatt. Vad spelar det för roll? Det är inte brottsligt att ha samtyckande sex som singel. men det är brottsligt att våldta någon. Varför fokuserar du inte mer på brottet för?

Jag är förmodligen för andligt lagd för att gå och tänka på folk som "slampor". Du är förmodligen väldigt materiell av dig och då kan man säkert landa i att anse att sex är något fult och fel och slampigt att göra. Jag ser endast sex som fel om någon kommer till skada av det, genom tex. en våldtäkt.
Citera
2024-01-15, 00:43
Medlem
Citat:
Och vad skulle det "egna syftet" var då, enligt dig, när en person anmäler någon för sex för att hon/han ångrar sexet dagen efter? Kan du berätta det?

Du är ju verkligen smärtsamt okunnig och enfaldig…

Det är mycket vanligt att sex med samtycke senare anmäls som våldtäkt. Hur i helvete kan du ha missat det…?

Det finns givetvis lika många skäl till det som det finns tjejer(ja, de är till en förkrossande majoritet tjejer som gör det), men de vanligast skälen är:
•Att hon i efterhand känner sig utnyttjad. Han kanske inte ringer dagen efter och slutar höra av sig.
•Att hennes försök att göra sin expojkvän, som hon vill ha tillbaka, eller någon annan snubbe svartsjuk hade motsatt effekt och han tycker istället att hon är en slampa.
•Hon upplever att för många i hennes umgängeskrets tycker att hon är lösaktig och flyttar därför ansvaret från sig själv.
•Hon ertappas med att vara otrogen.
•Vårdnadstvister/Skilsmässa.

För, newsflash för dig: Kvinnor spelar gärna på offerrollen. Dels för att det funkar, men också för att de säkert många gånger känner sig maktlösa och desperata och det är det enda ”vapen” de har att ta till.

Du kan ju omöjligen vara så här makalöst verklighetsfrånvänd….
Citera
2024-01-15, 00:44
Medlem
Citat:
Du svarade inte på frågan, finns det någon kvinna du anser vara en slampa?

Du vet inte vad hon kan ha för motiv för att falskanmäla honom för våldtäkt och kan därför inte uttala dig om det. Det finns många möjliga anledningar.

Jag ändrade för övrigt ingenting i ditt inlägg.

Vilka anledningar menar du att målsägande skulle ha till att falskt anmäla Vi*king för våldtäkt? En grabb hon knappt känner och inte har något otalt med. Seså. Vart i domen finner du något som skulle kunna styrka en falskanmälan?

Jo, det gjorde du. Du plockade bort delar av mitt inlägg så det fick en helt annan innebörd. Lägg av med det.
Citera
2024-01-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Du är ju verkligen smärtsamt okunnig och enfaldig…

Det är mycket vanligt att sex med samtycke senare anmäls som våldtäkt. Hur i helvete kan du ha missat det…?

Det finns givetvis lika många skäl till det som det finns tjejer(ja, de är till en förkrossande majoritet tjejer som gör det), men de vanligast skälen är:
•Att hon i efterhand känner sig utnyttjad. Han kanske inte ringer dagen efter och slutar höra av sig.
•Att hennes försök att göra sin expojkvän, som hon vill ha tillbaka, eller någon annan snubbe svartsjuk hade motsatt effekt och han tycker istället att hon är en slampa.
•Hon upplever att för många i hennes umgängeskrets tycker att hon är lösaktig och flyttar därför ansvaret från sig själv.
•Hon ertappas med att vara otrogen.
•Vårdnadstvister/Skilsmässa.

För, newsflash för dig: Kvinnor spelar gärna på offerrollen. Dels för att det funkar, men också för att de säkert många gånger känner sig maktlösa och desperata och det är det enda ”vapen” de har att ta till.

Du kan ju omöjligen vara så här makalöst verklighetsfrånvänd….

Länka till sådana fall då. För det där dravlet har jag hört förr. Och ingen kan länka till sådana fall. Därav är det mer som hörsägen eller råttan i pizzan-historier.

Det krävs som sagt en empatistörd person för att falskt anmäla en våldtäkt.

Och Tingsrätten har kollat detta och menar på att det är osannolikt att målsägande skulle ha ljugit om våldtäkt och för resonemang kring detta.
Citera
2024-01-15, 00:57
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Länka till sådana fall då. För det där dravlet har jag hört förr. Och ingen kan länka till sådana fall. Därav är det mer som hörsägen eller råttan i pizzan-historier.

Det krävs som sagt en empatistörd person för att falskt anmäla en våldtäkt.

Och Tingsrätten har kollat detta och menar på att det är osannolikt att målsägande skulle ha ljugit om våldtäkt och för resonemang kring detta.

Är du så okunnig att du varken känner till fallet Lambertz eller de andra fallen med samma falska anmälare. Bara där har vi väl åtminstone tre olika fall med falska anmälningar om våldtäkt. Och det finns definitivt flera. De som inte levt i ett juridiskt vakuum är mycket väl medvetna om detta.

Råttan i pizzan är du som är så okunnig och inbillar dig att bara för att du inte vet nåt så kan det inte ha hänt.

Tredje träffen på en googling är ytterligare ett fall, sedan känner jag till ännu ett där en tjej falskeligen anmälde sin styvfar. Du får googla själv på resten ditt okunniga pucko!

https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-doms-for-falsk-anmalan-om-valdtakt/
Citera
2024-01-15, 01:07
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag kan svara för min del eftersom invändningen är vanlig. Människor är inte logiska maskiner och gör ofta destruktiva saker. Den vinning som finns i saker för dem kan vara imaginär och behöver inte betyda reella fördelar. Människor med narcissistiska drag, vilket det finns rätt många av, hamnar ofta i offerrollen för att det finns en känslomässig vinning för dem att göra det och de ser inte som att själva har någon skuld och skäms inte för att de inte objektivt sett nödvändigtvis är offret. Även människor som är relativt normala har oftast lättast att skylla på andra än att acceptera obehagliga sanningar om sig själva. Vi bortförklarar gärna saker som att de inte beror på egna misstag och föreställer oss att vi gjorde saker för att vi var tvungna, offer för omständigheterna och inte för att vi själva gjorde fel.

Det kan alltså mycket väl vara så att målsäganden verkligen upplevde sig tvingad utan det objektivt var fallet.

Det här är sedan ett enstaka fall. Det finns skäl att anta att felaktiga anmälningar är färre än riktiga och säkert också att de är betydligt färre. Men det finns heller inga skäl att anta att felaktiga anmälningar skulle skulle vara extremt sällsynta, speciellt inte med utgångspunkten att folk just i detta specialfall pga sakens natur måste vara sanningsenliga.

Det ligger mycket i det du säger.
Det är sant att människor inte alltid agerar logiskt och kan vara benägna att inta en offerroll som försvar.
Varje sånt här skeende är dock unikt, med egna omständigheter, och generaliseringar om beteenden är sällan användbara på specifika fall. Därför bör man kanske inte dra slutsatser om någons eventuella motiv utan tillräcklig information.

Att påstå att hon kanske möjligtvis "upplevde sig tvingad utan att det objektivt var fallet" är spekulativt utan konkreta bevis, och sannolikheten att han uppfattat hennes signaler felaktigt är större än att hon oriktigt skulle anmäla honom och gå igenom besväret och konsekvenserna kvinnor går igenom vid våldtäktsanmälan.
Skälen talar emot honom, precis som du poängterar.

Även om det finns fall av felaktiga anmälningar kan man inte bortse från statistiken.
Att istället, som vissa i tråden, genast börja haverera mot rättssystemet och komma med konspirationsteorier påhittade av Alexander Bard eller liknande "mansrättsaktivister" har ingen förankring i verkligheten och medför inget produktivt utfall för någon!
Citera
2024-01-15, 01:15
Medlem
Citat:
Varför skulle en kvinna anmäla ångersex som våldtäkt? Krävs en jädrigt empatistörd person för att vilja sätta dit någon för våldtäkt pga. sex som hon ångrar. Och det finns ingenting som tyder på att målsägande är empatistörd.

Ångrar en person sex försöker personen glömma och gå vidare. Minnet bleknar och till slut kan hon/han skita i det. Att basunera ut våldtäkt blir raka motsatsen till det, då kommer ju personen aldrig någonsin glömma ångersexet.

I övrigt bör du läsa domen. Läs hur hon mår efteråt när hon träffar det första vittnet. Uppenbart traumatiserad. Så blir inte en person av ångersex. Men av våldtäkt...

Och nej: kvinnans berättelse har inte störst tilltro. Den måste styrkas med bevis/stödbevisning. Som har gjorts i detta fall.

Ehh nej din dumma feministkossa, det finns också de kvinnor som falskeligen anklagar män för våldtäkt också, Mike Tyson t.ex. satt fyra år på kåken för en påhittad våldtäkt av en hora och hennes morsa....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in