Citat:
Du ger som sagt uttryck för en mycket märklig världsbild som verkar helt främmande för hur känslomässiga möten mellan människor går till och vad intimitet och närhet betyder och vilka signaler som skickad genom olika beteenden. Att en ung kvinna bjuder hem en ung man, lägger sig med honom i sängen och pratar och har klätt om sig i nattkläder innebär en intimitet som ofta leder till sex eller andra kärlekshandlingar. Den behöver inte göra det, men det är ingen neutral och spänningsfri situation. Antingen saknar du all livserfarenhet, sunda förståndsgåvor eller driver med oss, men den syn på världen du ger uttryck för hör hemma i ett parallellt universum där mäns och kvinnors sexualitet följer andra mönster än här.
Tycker du att det är en fysisk intimitet att ligga fullt påklädd bredvid en kvinna som sagt att du ska ligga på täcket hennes fullt påklädd? Och hon pratar med dig om sitt ex som hon uppenbarligen har känslor för? Jag skulle själv tappa allt intresse för sex med henne i en sådan situation (om jag ens hade det från början). Handlar väl snarare om självaktning, än om "Märklig världsbild". Jag vill helt enkelt inte ligga med en person som visar så tydligt fysiskt och psykiskt avstånd till mig. Jag skulle inse att "här är jag bara en samtalspartner att snyfta ut lite hos".
Men Vi*king var full och verkar inte ha förstått/inte brytt sig om att målsägande fortfarande hade känslor för sitt ex och inte var intresserad av Vi*king alls.