2024-01-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eriklind
Jovisst, men vem ska bry sig ute i skogen? Jag hade bara kört på.

Absolut, samma här. Men med vetskapen att det är olagligt i kombination med den Svenska avundsjukan / regelryttare så hade jag inte sökt mig till media för att få en artikel skriven om mig i ett sånt läge alt. dragit en fuling och sagt att man skiter hos brorsan också.
Citera
2024-01-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Personer som Erik har detta liv, just för samhället inte är en plats som attraherar honom.

Man kan säga det är ett friskhetstecken. Eller ett tecken på att han vill må bra och slippa omgivningen.

Exakt, dagens sammehälle är så långt från naturligt man kan komma. För att inte tala om frihetsberövande.
Citera
2024-01-13, 13:27
Avstängd
Bra - gott folk satsa på detta o svält ut hyresvärdarna. Då först blir befintliga bostäder billiga.

Gjorde inte Lasse Sorvari tidvis något liknande?

Får Erik doppa mycket o i många - står damerna i kö o på led utanför hans skogshydda för att få schnabelterapi???
Citera
2024-01-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
I skogarna mellan Lilla Edet och Stenungsund reser sig ett vitt tipitält.
Ville lämna ekorrhjulet;
Det var den fjärde mars ifjol som Erik valde att lämna sitt hem för att bo i tält.
Han gjorde sig av med de flesta av sina ägodelar och flyttade ut till skogen.
Tidigare bodde Erik på en båt även i hus, bostadsrätt, hyresrätt och studentlägenhet.

Han är utbildad process*ingenjör och jobbade tidigare i Göteborg. Nu jobbar han
med foto och film. Främst åt mäklare, men också med modellfoto och bröllop.

– Det är en viss kontrast med flashiga bostäder, och sen bor jag härute.
Vissa tycker att jag verkar vara hemlös. Andra blir inspirerade. Men jag tycker inte
man ska vara så rädd för vad andra tycker om en. Jag trivs i mitt livsval, säger han.

Varje morgon gör Erik ett streck på sin förvaringslåda i trä. (Över 200 dagar/streck)
(Hela storyn i länken)
https://www.hemhyra.se/nyheter/erik-flydde-vardagen-nu-bor-han-i-ett-talt-i-skogen-inte-glamping-direkt/

En kontrast helt klart, verka vara en skön filur, han kör sin grej, hur länge till?

Läste den och det verkar osmidigt på så många sätt.

Verkar snarare stressande än avkopplande.

Han har ju ett jobb han måste sköta enligt artikeln.

Han är beroende av att hålla en viss hygien. Och maten, den måste han införskaffa o tillaga. Jag tror inte på upplägget.

Däremot tror jag att man kan leva så kortare perioder, föredragsvis på sommarhalvåret och utan att ha något jobb som stressar.

Som den där torgeby som levde i en kåpa.
Citera
2024-01-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Känns som att det finns en historia bakom, som Hem&Hyra eller Erik inte tar upp här.

Tror inte att hans affärer med bröllopsfoto går så värst bra....

Om du får spekulera, vad tror du historien förtäljer?

Drogproblematik? Uppsagd från jobb? Depression?
Citera
2024-01-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
I skogarna mellan Lilla Edet och Stenungsund reser sig ett vitt tipitält.
Ville lämna ekorrhjulet;
Det var den fjärde mars ifjol som Erik valde att lämna sitt hem för att bo i tält.
Han gjorde sig av med de flesta av sina ägodelar och flyttade ut till skogen.
Tidigare bodde Erik på en båt även i hus, bostadsrätt, hyresrätt och studentlägenhet.

Han är utbildad process*ingenjör och jobbade tidigare i Göteborg. Nu jobbar han
med foto och film. Främst åt mäklare, men också med modellfoto och bröllop.

– Det är en viss kontrast med flashiga bostäder, och sen bor jag härute.
Vissa tycker att jag verkar vara hemlös. Andra blir inspirerade. Men jag tycker inte
man ska vara så rädd för vad andra tycker om en. Jag trivs i mitt livsval, säger han.

Varje morgon gör Erik ett streck på sin förvaringslåda i trä. (Över 200 dagar/streck)
(Hela storyn i länken)
https://www.hemhyra.se/nyheter/erik-flydde-vardagen-nu-bor-han-i-ett-talt-i-skogen-inte-glamping-direkt/

En kontrast helt klart, verka vara en skön filur, han kör sin grej, hur länge till?

Hade vi haft mer tropiskt klimat hade jag lätt bott i ett tält eller dylikt.

Men i Sverige där detär regn, rusk och skitkallt 8 månader om året.
Hua nej.

Men han får en klapp på axeln från mig som står ut med det. Jag trordet hade vart bättre att bygga sån där hydda än bo i ett tält. Ellet ställa upp en husvagn nånstans. Men det är väl för lite vildmanna status att ha bekvämligheter.
Citera
2024-01-13, 13:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Om du får spekulera, vad tror du historien förtäljer?

Drogproblematik? Uppsagd från jobb? Depression?

Han kanske har dam med juste bostad (eller bögpartner om han är sån) som han
parasiterar på 24/6
Citera
2024-01-13, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det är väl såna här människor som blir munkar om dom blir religiösa. Dom har liksom inget behov av att äga någonting egentligen.

Samtidigt så har jag svårt att förstå grejen med det hela. Han jobbar ju fortfarande så han är ju ändå inne i det där ekorrhjulet.
Gör han det för att slippa ha folk omkring sig eller gör han det för att spara pengar?

Jag reagerade också på det.

Han är ju fortfarande i hjulet. Bara att hans bekvämlighet är något lägre än vår.

Frågan är hur många uppdrag han får. Ser ju i ärlighetens namn inte alltför presentabel eller fräsch ut. Ok om man är riktigt riktigt bra på sitt yrke, då kommer man undan med det, men så verkar ju inte vara fallet här..
Citera
2024-01-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Han kanske har dam med juste bostad (eller bögpartner om han är sån) som han
parasiterar på 24/6

Mycket möjligt. Det känns som att något döljs iaf. Han kan ju ha blivit vräkt också.

Matbiten var något oklar
Citera
2024-01-13, 13:38
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Jag reagerade också på det.

Han är ju fortfarande i hjulet. Bara att hans bekvämlighet är något lägre än vår.

Frågan är hur många uppdrag han får. Ser ju i ärlighetens namn inte alltför presentabel eller fräsch ut. Ok om man är riktigt riktigt bra på sitt yrke, då kommer man undan med det, men så verkar ju inte vara fallet här..
Han jobbar nog bara litegrann, och då kan det funka med hans livsstil.
Citera
2024-01-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Han jobbar nog bara litegrann, och då kan det funka med hans livsstil.

En dag i veckan eller i månaden?
Citera
2024-01-13, 13:51
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
En dag i veckan eller i månaden?
Säg att han jobbar två halvdagar i veckan. Då är han i tätorten, tjänar en slant, träffar lite folk, kanske unnar sig en restauranglunch och handlar lite förnödenheter. Det underlättar nog livet i skogen. Sen blir det väl middag hos brorsan ett par gånger i veckan med dusch och lån av tvättmaskin. Jag tycker dock inte det är fusk, lite vila från det iskalla tältet får man unna honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in